Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

App (of GPS) voor routes vast te leggen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • App (of GPS) voor routes vast te leggen

    Zoals de titel aangeeft ben ik op zoek naar een app werkende onder iOS die een traject kan vastleggen die ik genomen heb. Ik zit in een voertuig maar ik heb geen telefoonsignaal op mijn iPhone dus enkel het GPS signaal.
    Het is ruw terrein met geen echte wegen. De opgeslagen route wil ik dan echter wel kunnen importeren in Google Maps. Het vraagt 1 en ander van de batterij want een traject kan gemakkelijk 4 uur duren maar power is geen probleem.

    Dus concreet: iemand die uit eerstehands ervaring mij een app kan aanraden?
    Iemand die hetzelfde doet maar dan met een GPS-ontvanger (en die een map van Zuid-Afrika heeft)? Ook hier graag eerstehands ervaringen want Google antwoorden ken ik al

    Bedankt alvast voor de feedback.
    Last edited by Sultana; 17 december 2017, 23:23.

  • #2
    Re: App (of GPS) voor routes vast te leggen

    Waarom dan niet ... Google Maps?

    Met de tijdlijn kan je toch prima zien waar je overal geweest bent?
    Indien je locatiegegevens actief staan hebt en GPS ontvangst natuurlijk.
    Werkt prima op zowel Android als IOS.

    Of de mappen van ginder bestaan weet ik niet ... nooit naar gezocht.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: App (of GPS) voor routes vast te leggen

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Iemand die hetzelfde doet maar dan met een GPS-ontvanger (en die een map van Zuid-Afrika heeft)? Ook hier graag eerstehands ervaringen want Google antwoorden ken ik al
      Niet voor Zuid Afrika maar dat heeft geen belang. Ik gebruik een Garmin Oregon 600 (en daarvoor een Colorado 300) en heb overal waar we geweest zijn steeds gratis OSM kaarten gebruikt. De GPS wordt steeds 's morgens aan gezet voor hele dag, batterijen worden wanneer nodig vervangen maar het toestel kan perfect via USB stekker in de auto werken.
      Eens thuis kunnen de tracks gedownload worden in Basecamp (zie voor IOS variant op Garmin site)

      Nog nooit hebben we een probleem gehad met de kaarten, zowat alle paden staan er op, zelfs waar we het niet verwacht hadden (Groenland, Galapagos.....)
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: App (of GPS) voor routes vast te leggen

        Ik gebruik ook een afzonderlijke gps. Ook die van Garmin en eveneens de Oregon 600.
        Toestel is heel degelijk en je kan het ook gebruiken om je locatie op een kaart weer te geven (indien je dkaart op voorhand heb opgeladen). Gebruik van 2 AA-batterijen voor ongeveer een volledige dag (± 18 uur continu).
        Er dan wel voor zorgen dat de LCD-intensiteit zo laag mogelijk is en je toestel blokkeren. Track per 5 seconden of per afgeweken meter(s). Instelbaar.
        Schitterend om nadien je foto's te linken en je hebt een prachtige track.
        Altijd leuk om nadien even je afgelegde wandelroute even te herbekijken ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: App (of GPS) voor routes vast te leggen

          om onze routes te tracken in Siberië gebruiken we osmand. je kan een aantal maps gratis downloaden.
          ben er zeer tevreden mee.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #6
            Re: App (of GPS) voor routes vast te leggen

            Om een track op te nemen gebruikt ik al jaren "Geotag Photos Pro". Wel op Android, maar misschien bestaat dit ook wel op iOS.

            Verder gebruik ik ook de gratis kaarten van OpenStreetMaps. Heb met hun kaarten Zuid Afrika zonder problemen doorkruist.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: App (of GPS) voor routes vast te leggen

              ik heb tot grote voldoening Galileo Pro op mijn iPhone. Werkt ook op Android. Voor de prijs moet je het niet laten.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment

              Working...
              X