Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jeffrey Pine revisited

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Jeffrey Pine revisited


    Update: crop:

    Last edited by gbex; 19 december 2017, 09:51.

  • #2
    Re: Jeffrey Pine revisited

    Ansel Adams achterna hé.
    Lang niet slecht maar wat spijtig van de weinig zeggende lucht. Met een hoger/korter stand punt had je misschien wat meer vd interessante wolken onderaan in beeld kunnen brengen.
    Kleuren en contrast vind ik goed maar mis een beetje scherpte/snap vooraan.

    Comment


    • #3
      Re: Jeffrey Pine revisited

      Prachtig beeld maar de ruime bovenzijde voegt niets toe, integendeel. Flink croppen tot net boven de boom maakt de foto m.i. veel sterker.
      De ongewone en grillige vormen maken het een bijzondere foto
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Jeffrey Pine revisited

        Prachtig fotogeniek boompje dit zeg...Ook de omgeving waarin ze staat komt behoorlijk desolaat over..Erg mooi..

        Betreft flink stuk croppen kan ik wel volgen, zou bijna naar vierkant formaat hier kunnen gaan, heb je deze al eens in zwart-wit geprobeerd? Kan denk ik zomaar wel een een heel mooi zijn.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Jeffrey Pine revisited

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          Prachtig fotogeniek boompje dit zeg... heb je deze al eens in zwart-wit geprobeerd? Kan denk ik zomaar wel een een heel mooi zijn.
          https://shop.anseladams.com/Jeffrey_.../5010114-u.htm

          Iemand was "gbex" al 77 jaar voor; ook al was het een ander boompje.

          Comment


          • #6
            Re: Jeffrey Pine revisited

            Prachtig ik zou zelf hier niks aan croppen

            Comment


            • #7
              Re: Jeffrey Pine revisited

              Inderdaad, dat was de "veroorzaker" van de foto Maar daarom ook revisited, als in opnieuw (in een ander licht) bekijken. De oorspronkelijke boom is namelijk al lang dood.
              Heb ook eens een crop geprobeerd maar ik geef de voorkeur aan wat meer "ademruimte" aan de bovenzijde.
              Last edited by gbex; 19 december 2017, 10:04.

              Comment


              • #8
                Re: Jeffrey Pine revisited

                Al een paar keer komen kijken naar deze, en eigenlijk vind ik hem schitterend. Beter dan die van Ansel Adams!
                Ik denk wel elke keer maar dat is puur persoonlijk dat ik zowel boven als onder iets gecropt had. Onderaan ongeveer twee centimeter omdat je nu eerst in een gat valt (de lange smalle platte rots zou ik er wel bijhouden omdat die een trapje naar de boom maakt) en dan je aandacht naar de boom gaat. Als je dat kleine stukje cropt gaat de aandacht (althans bij mij) directer naar de boom en ook naar de lucht achter de boom die daardoor ook iets meer tot zijn recht komt.
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: Jeffrey Pine revisited

                  Zeker een mooie opname. Persoonlijk verkies ik toch de niet-gekropte versie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jeffrey Pine revisited

                    Hier kies ik nu dan zeker voor de crop...Maar leuk altijd om te zien hoe verschillend smaken kunnen zijn.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jeffrey Pine revisited

                      Fijn dat je een gecropte versie geplaatst hebt. M.i. veel sterker dan de originele.
                      Proficiat met de Hof!
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jeffrey Pine revisited

                        Deze had ik gemist blijkbaar.... gelukkige een terecht opname in de HOF zodat ik ze alsnog kan bewonderen.
                        Proficiat.
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jeffrey Pine revisited

                          knap hoor - proficiat met je HOF
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jeffrey Pine revisited

                            Hartelijk gefeliciteerd met je HoF .... prettige feestdagen :-)
                            Vriendelijke groet, laGrange
                            http://lagrange.1x.com
                            "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jeffrey Pine revisited

                              Gefeliciteerd met je HoF!
                              Raf.

                              Comment

                              Working...
                              X