Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sitecom imagetank, zelfbouw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sitecom imagetank, zelfbouw

    Dag allemaal,

    ik ben eens op zoek geweest op het net naar manieren om, als ik op vakantie ben, mijn foto's op een imagetank te zetten. ik heb een laptop maar die heeft maar een harddisk van 15 gig waarvan al ongeveer 5 gig in beslag genomen is met windows en anderen.

    nu had ik gedacht om een externe harde schijf te kopen, tenminste het kastje, en er dan zelf een harde schijf in te plaatsen naar keuze. Bij
    Pretec bestaat de Digibank (voor ongeveer 100€) maar nu vond ik voor 25€ bij sitecom het volgende: Harddiskdozeke!

    Nu is de vraag: werkt dit ook als ik mijne 10D hier rechtstreeks op aansluit? (vooral ook omdat dit dan gewoon een harde schijf is en geen soort multimedia-player type I-pod, enz)

    Alvast bedankt voor de antwoorden...


    EDIT: ik heb nog iets interessant gevonden op volgende link http://www.dip24.com/product_info.ph...products_id=30
    Last edited by Galdie; 26 september 2004, 20:00.


  • #2
    Re: Sitecom imagetank, zelfbouw

    Je kunt niet zomaar een een camera aan een externe HD vasthangen!! Je hebt een OS en drivers nodig om de foto's van een cam af te halen!

    Wat wel zal werken zijn zaken als X's-drives, image tanks etc. die een kaartlezertje ingebouwd hebben! Anderzijds is dat ook het meest handige, terwijl er een kaartje gekopieerd wordt, kun je lekker verderschieten op je tweede kaartje...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Sitecom imagetank, zelfbouw

      AL die soorten externe drives zijn bij wijze van spreken "slave" devices. Ze kunnen maw geen besturing doen van toestellen op de USB. Dit geld ook voor de camera, die zich als een externe harde schijf gedraagt, als hij op de PC is aangesloten. Als je nu zo 2 toestelen aan elkaar aansluit zal er niets(kunnen) gebeuren. Het zou wel leuk zijn, indien men bv een tweede USB poort op de camera zou voorzien, die wel een besturingsfunctie heeft.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Sitecom imagetank, zelfbouw

        Het is mogenlijk om je camera aan te sluiten op een harde schijf als je er een "syncbox"tussen zet.
        Dit is een apparaatje met een eigen voeding(batterijen) die er voor zorgt dat de gegevens naar de hardeschijf worden geschreven.
        Je moet je hardeschijf nog wel voorzien van een voeding(4,5volt)
        De kosten van de syncbox zijn rond de 45 euro

        Comment


        • #5
          Re: Sitecom imagetank, zelfbouw

          koop gewoon een X-drive II of pro of mss nu beter die Compact Drive PD7X bij Vasa ( www.powerinnumbers.com.au )
          Last edited by Dirtyharry71; 27 september 2004, 10:09.
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: Sitecom imagetank, zelfbouw

            Slot, zie andere post
            Last edited by Galdie; 30 september 2004, 19:53.

            Comment

            Working...
            X