Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex-appel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex-appel

    Ik kijk al een tijdje rond op het forum, maar omdat ik nog niet goed snap hoe het hier werkt (die afkortingen bijvoorbeeld) ben ik nog niet erg actief.

    Hier een foto die ik met een Nikon D5600 in Luik heb gemaakt en in een appeltje heb "geplakt"

    2017-12-10_07-01-49 by Genster, on Flickr

  • #2
    Re: Urbex-appel

    De inhoud van het appeltje bevalt me , de bewerking minder, maar misschien zijn er hier liefhebbers voor.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Urbex-appel

      Het idee achter deze foto vind ik zeker lovenswaardig.

      Comment


      • #4
        Re: Urbex-appel

        Bedankt voor de reacties. Ik probeer een beetje met met PS te leren werken.

        Comment


        • #5
          Re: Urbex-appel

          Knippen en plakken, het is je goed geslaagd. De functionaliteit van het samengevoegde beeld, daar begrijp ik niets van - maar moet dat nog tegenwoordig ?
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Urbex-appel

            Je hebt wel ooit appels die er mooi uitzien maar wormstekig of rot zijn. Ik veronderstel dat dit contrast tussen 'gezond, vers' en 'afgeleefd, rot' hier het uitgangspunt is. Interessant idee maar het was dan beter tot zijn recht gekomen met een appel in een fruitschaal of tegen een strakke achtergrond waardoor het effect meer uitgesproken zou zijn.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: Urbex-appel

              Voor iemand die ‘niet goed snapt hoe het hier werkt’ ben je al aardig bedreven.. Ook ik vind de inhoud van de appel veel interessanter dan het gehele beeld op zich. Ceci n'est pas une pomme?

              Comment


              • #8
                Re: Urbex-appel

                Ik vind dit wel mooi gedaan. Voor mij mag je vierkantje nog wat kleiner en ik zou zelfs een beetje donker vignet toevoegen zodat je blik rechtstreeks naar het midden van de appel gaan. Nu is de achtergrond nogal druk. 't Is maar een ideetje.
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: Urbex-appel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Schutters Bekijk bericht
                  Voor iemand die ‘niet goed snapt hoe het hier werkt’ ben je al aardig bedreven.. Ook ik vind de inhoud van de appel veel interessanter dan het gehele beeld op zich. Ceci n'est pas une pomme?
                  Dank voor je opmerking, ben weer wat wijzer geworden !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Urbex-appel

                    Bedankt voor de reacties en tips

                    Comment


                    • #11
                      Re: Urbex-appel

                      Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                      Ik vind dit wel mooi gedaan. Voor mij mag je vierkantje nog wat kleiner en ik zou zelfs een beetje donker vignet toevoegen zodat je blik rechtstreeks naar het midden van de appel gaan. Nu is de achtergrond nogal druk. 't Is maar een ideetje.
                      Wat mij betreft heeft Philip iets zeer bruikbaars aangereikt, het vignet, of misschien moet je hem met name aan de linkerkant ietsje meer aansnijden waardoor de appel iets vrijer komt van de iets opdringerige paarse vlek linksonder. De tegenstelling (appel versus grafity-bunker) snap ik ook niet, maar vind ik eigenlijk wel prettig, ik ga met Raymond mee, tenminste als hij dat zo heeft bedoeld?
                      Het mooie van deze compositie is dat het voor mij -ondanks de afwezigheid van extreem mooi licht in beide foto's- één beeld op heeft geleverd waar ik toch langer naar heb gekeken dan ik in eerste instantie had verwacht, en naar een betekenis blijf zoeken. En dat is een PRESTATIE! Compliment!

                      En, NEE, help me alsjeblieft niet uit die waan. Doe het NIET. :-)

                      Voor mij zit de kracht van dit beeld dus in de tegenstelling...

                      Groet,
                      Ruud

                      Comment


                      • #12
                        Re: Urbex-appel

                        Bedankt Ruud

                        Comment


                        • #13
                          Re: Urbex-appel

                          leuk idee - tof gedaan
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Urbex-appel

                            Bedankt Peter
                            (Excuses voor mijn late reactie)

                            Comment

                            Working...
                            X