Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panorama Meerdal (NL)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Panorama Meerdal (NL)

    031217DSC_1347-bd-web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Panorama Meerdal (NL)

    Leuke vlakken. Fris groen tegenover somber grijs. Stralend wit aan de horizon. En bomen die verticaal in ritmische volgorde het landschap doorstrepen. Da's alles maar voor mij heel goed
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Panorama Meerdal (NL)

      Bedankt Raymond voor je positieve kijk op deze pano.....

      Heel raar fenomeer ook hier weer terug te vinden ...154 kijkers (wat mag, en fijn is natuurlijk, en slechts één iemand die zicht de moeite getroost om iets constructiefs neer te schrijven..., beangstigend...uitkijken naar een andere mogelijkheid om toch feed back te krijgen om te leren....) stilaan einde van bd aan het worden denk ik....kijkers geen doeners...so what me er bij neerleggen zeker...

      Niks te schrijven....wat te denken van de witte partij (opgelichte doordang) helemaal rechts....? Daar had ik zeker reactie op verwacht.....

      Fijne nacht nog,
      Groetjes
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Panorama Meerdal (NL)

        Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
        Bedankt Raymond voor je positieve kijk op deze pano.....

        Heel raar fenomeer ook hier weer terug te vinden ...154 kijkers (wat mag, en fijn is natuurlijk, en slechts één iemand die zicht de moeite getroost om iets constructiefs neer te schrijven..., beangstigend...uitkijken naar een andere mogelijkheid om toch feed back te krijgen om te leren....) stilaan einde van bd aan het worden denk ik....kijkers geen doeners...so what me er bij neerleggen zeker...

        Niks te schrijven....wat te denken van de witte partij (opgelichte doordang) helemaal rechts....? Daar had ik zeker reactie op verwacht.....

        Fijne nacht nog,
        Groetjes
        Freddy
        Graag gedaan Freddy en ben het met je eens maar hou nog en beetje moed het is tenslotte onze hobby. En tot slot "Wat denk je hiervan : Dubbel" ... kijk hierboven !
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Panorama Meerdal (NL)

          Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
          Niks te schrijven....wat te denken van de witte partij (opgelichte doordang) helemaal rechts....? Daar had ik zeker reactie op verwacht.....
          Dat had ik idd gezien, maar echt storend vind ik dat niet.
          Wat me ook opgevallen was is dat sommige boomstammen duidelijk zwarter zijn dan andere terwijl ze volgens mij aan dezelfde kant van de dreef (?) staan.
          Kijk bvb de 7de boom van links, deze is een pak zwarter dan de vorige stammen.

          Verder moeilijk om commentaar op te geven Freddy. Sorry.

          Is best een knappe foto vind ik.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Panorama Meerdal (NL)

            Niets mis met deze foto,persoonlijk zou ik hem een tikje oplichten.

            Mvg Yves.
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: Panorama Meerdal (NL)

              Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
              Bedankt Raymond voor je positieve kijk op deze pano.....

              Heel raar fenomeer ook hier weer terug te vinden ...154 kijkers (wat mag, en fijn is natuurlijk, en slechts één iemand die zicht de moeite getroost om iets constructiefs neer te schrijven..., beangstigend...uitkijken naar een andere mogelijkheid om toch feed back te krijgen om te leren....) stilaan einde van bd aan het worden denk ik....kijkers geen doeners...so what me er bij neerleggen zeker...

              Niks te schrijven....wat te denken van de witte partij (opgelichte doordang) helemaal rechts....? Daar had ik zeker reactie op verwacht.....

              Fijne nacht nog,
              Groetjes
              Freddy
              Als je die andere mogelijkheid gevonden hebt, zal ik graag meegaan, erg de laatste tijd. Voor mij hoeft het niet opgelicht te worden ik denk dat dit een reëel zicht is op het weder. Het witte voetuig en de witte gevel stoort een ietsepietsje. Mooi beeld anders.
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Panorama Meerdal (NL)

                Er is schijnbaar wat aan het beeld gesleuteld, er gaat detail verloren in de bomen en de schaduwen lijken wat te ver opgetrokken om natuurlijk over te komen.
                Is dit een uitsnede uit een groter beeld ?

                Comment


                • #9
                  Re: Panorama Meerdal (NL)

                  Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                  Bedankt Raymond voor je positieve kijk op deze pano.....

                  Heel raar fenomeer ook hier weer terug te vinden ...154 kijkers (wat mag, en fijn is natuurlijk, en slechts één iemand die zicht de moeite getroost om iets constructiefs neer te schrijven..., beangstigend...uitkijken naar een andere mogelijkheid om toch feed back te krijgen om te leren....) stilaan einde van bd aan het worden denk ik....kijkers geen doeners...so what me er bij neerleggen zeker...
                  Hoi Freddy,
                  Momenteel heb ik er ook in dit onderdeel twee staan met 150x bekeken en 0 reacties (Wit II en "deze ochtend").
                  Misschien het reageren niet waard? Maar dan verwacht je op zijn minst toch één of twee die schrijven wat er fout of goed aan is. Ik geef nu ook toe dat het niet de beste zijn die ik deze week gepost heb hoor. Uit colère postte ik dan een klassiek tafereeltje (kerstkaart) waar dan wel reactie op kwam.
                  Feit is dat bd zeer veel leden telt maar dat het steeds dezelfde namen zijn die terugkeren in de commentaren. Misschien moeten we het ook positief bekijken dat de foto 150 keer bekeken werd?

                  Wat jouw foto betreft: ik zie een groot verschil in scherpte van de rechterkant van de bomenrij tegenover de linkerkant. Misschien zoals trbt555 schrijft is er wat teveel gesleuteld daar met die lichtvlek?
                  Je zou de foto ook een stuk korter kunnen maken en afknippen juist voor die lichtvlek en die twee witte caravans (denk toch dat het caravans zijn) want ook op Flickr kan ik het niet scherp zien.
                  En ik zou ook voorstander zijn om het geheel wat meer te belichte en contrast te geven.
                  grts,
                  Raf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panorama Meerdal (NL)

                    De opbouw van die verschillende lagen vind ik hier mooi in combinatie met het grijzige weer dat alles naar achteren mooi vervaagd..
                    Maar om eerlijk te zijn vind ik de locatie niet zo heel mooi, dan heb je al vele mooiere plekjes hier laten zien.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panorama Meerdal (NL)

                      Bedankt aan allen voor de opbouwende reacties, hier kan ik weer mee verder...

                      @G.R : bedankt voor het inspreken van moed ...maar mijn 2ct vallen niet bij "Dubbel" Kijk hierboven ???...oeps net zijn men 2 ct gevallen raymond....

                      @SteefD : Volkomen terecht, heb met de boomstammekes geknoeid (donkerder) ...en niet goed gedaan ....

                      @yves23: Oplichten...was eigenlijk net mijn bedoeling om de mistroostigheid van het weer , te benadrukken op die dag...

                      @trbt555: idd gesleuteld aan het beeld, is waarschijnlijk een te grote crop uit het totaal beeld waardoor ook detail verlies ...maar denk vooral de toepassing van HDR (lichtste vorm) in ps op één beeld (dus geen stack) speelt hier ook een rol in denk ik ? vandaar dat schaduw opgetrokken gevoel..

                      @muesli :kan ik mss wel eens proberen, maar dan wordt de crop dus nogal groter wat de kwaliteit van het beeld zeker niet gaat verbeteren...denk ook persoonlijk dat zelfs zonder bewerking de foto niet voldoende scherpte bezat om er dergelijke crop uit te slepen..waarschijnlijk ook wel een probleem geweest met scherpstellen daar ik op spotbelichtings staan heb (vogelkes eh..)

                      @jos82 : Doet me deugd jos deze reactie van jouw omdat het net de bedoeling van de foto was "die laagjes opbouw" , vooral de 3 de laag het lichtgroene wilde ik fel laten contrasteren met de grauwe achtergrond...dat de locatie niet de mooiste is....toen ik er stond sprak eigenlijk de bomen rij met de mistige achtergrond me wel aan....
                      Last edited by freddy69; 17 december 2017, 23:37. Reden: 2 ct gevallen
                      https://fredor2.wixsite.com/my-site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panorama Meerdal (NL)

                        Ik vind het een mooie foto, maar voor mij is de voorgrond een beetje teveel opgelicht en gesatureerd tegenover de rest van de foto. Ik hou meer van de sfeer in het "bovenste gedeelte".

                        ps. Er zijn hier inderdaad jammer genoeg een aantal mensen die NOOIT iets schrijven, maar alleen complimentjes voor hun foto's willen vangen. Als we niet op hun foto's reageren (ook al is het de mooiste foto die je in jaren hebt gezien) tot ze zelf de moeite doen om bij anderen iets te schrijven dan zal het "evenwicht" zich misschien wel automatisch herstellen.
                        Last edited by philitalia; 18 december 2017, 08:21.
                        Mvg Philip

                        Comment

                        Working...
                        X