Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon body dierenfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Canon body dierenfotografie

    Hallo allemaal,

    Nadat ik voor de zoveelste keer tegen de grenzen van de canon 600D aanliep ben ik op zoek naar een body geschikt voor dierenfotografie, vooral paarden eigenlijk en dit in actie.
    Momenteel twijfel ik eigenlijk tussen de canon 7D mark 2 en de 5D mark 3, full frame heeft altijd iets extra gehad voor mij maar van de 7D wordt dan terug gezegd dat deze sneller
    is enkel wat is wijsheid.

    Ik fotografeer zelf eigenlijk nooit in burst modus, ben meer van het tellen van de gang en dan op het goede moment afdrukken gewoon maar als ze eens een sprintje trekken dan wordt er wel vaker afgedrukt uiteraard
    ben niet echt het type van de dieren laten opjagen om even rond te rennen ik wacht vaak geduldig af (bij mijn eigen dieren dan) . Voor de objectieven speelt het geen rol ze kunnen zowel op crop als op full frame.

    Weet mijn instellingen wel te zetten maar ik volg de body's niet echt die uitkomen enkel als het nodig is zoals nu.

    Daarnaast is er een bepaald type SD kaart die erg aangeraden wordt qua snelheid? Ik kom er voornamelijk tegen van 90/95mb/seconde is dit genoeg of moet ik nog hoger zoeken? Dit om het setje af te maken.

  • #2
    Re: Welke Canon body dierenfotografie

    Wat zijn juist de grenzen waar je tegen aanliep??

    Comment


    • #3
      Re: Welke Canon body dierenfotografie

      Ik fotografeerde vroeger met de 60D van canon en ben dat bovenscherm enorm gewend geraakt zo, dat heeft de 600D al niet (eigenlijk camera zus). Ook mis ik snelheid en vind de 600D rottig werken op manueel tegenover onze vorige camera. Komt er op neer ben blij dat het deze van mijn zus is anders had ik enorm gebaald. Is geen kwestie van wennen meer doe er nu al een jaar en enkele maanden mee maar ben het grondig zat daarom de keuze om voor een andere body te gaan enkel welke is dan nog de vraag.

      Het is dus mijn toestel sowieso niet en wil terug mijn eigen body.

      Comment


      • #4
        Re: Welke Canon body dierenfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Cupcijke Bekijk bericht
        Hallo allemaal,

        Nadat ik voor de zoveelste keer tegen de grenzen van de canon 600D aanliep ben ik op zoek naar een body geschikt voor dierenfotografie, vooral paarden eigenlijk en dit in actie.
        Momenteel twijfel ik eigenlijk tussen de canon 7D mark 2 en de 5D mark 3, full frame heeft altijd iets extra gehad voor mij maar van de 7D wordt dan terug gezegd dat deze sneller
        is enkel wat is wijsheid.

        7d2 5d3 zijn alle twee goede camera's. De 5d heeft wel een kleine marge qua beeldkwaliteit, vooral als de iso wat hoger moet. Of dat verschil je waard is hangt af van je budget en of je lenzen ook op ff kunnen. om je nog wat meer in verwaring te brengen, heb je ook al eens gekeken naar de 80d?
        .

        de snelheid van sd kaart is afhankelijk van de camera. Ik weet niet of dit momenteel nog nodig is maar vroeger waren de kaarten vaak sneller als de schrijfsnelheid van de camera. Zelf heb ik nog nooit een probleem gehad met de schrijfsnelheid van sd of cf kaarten. Zelf verkies ik de sandisk extreme pro 95mbs vooral om sneller te kunnen afladen naar de desktop.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Welke Canon body dierenfotografie

          80D heb ik naar gekeken maar is niet wat ik zoek (wordt ook al aangekocht door iemand anders in het gezin) ik ga meer uit naar de body's die ik in mijn start bericht heb gezet. De objectieven kunnen zoals vermeld op FF gewoon, daar moet ik het niet voor laten en qua budget het is sowieso sparen natuurlijk. Niet dat ik morgen al de body kan kopen was het maar zo. Zal nog een moeilijk besluit worden, vermoed dat je enkel die echt snelle foto's per seconde nodig hebt als je op burst gaat fotograferen, denk dat ik anders ook wel uit de voeten ga kunnen met de snelheid die de 5D mark 3 bied. Wie spreekt mij eventueel tegen?

          Dankje voor de info voor de SD kaarten, dan ga ik gewoon voor zo eentje.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Canon body dierenfotografie

            ik heb jaren een 5d3 gehad. echt sport fotografeerde ik niet maar af en toe nog wel een triatlon en zo. focus en burst waren voldoende.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Welke Canon body dierenfotografie

              7DII is sowieso sneller qua focussen en qua burstsnelheid ten opzichte van de 5DIII
              Ik heb ze beiden gehad en het verschil is toch merkelijk.
              Alles hangt er gewoon vanaf hoe ver je het wilt drijven in het vastleggen van actie.
              Een argument van jouw zou zijn dat je die snelle burst niet nodig hebt, wel dan heb je eigenlijk je keuze al gemaakt toch.
              Daarentegen kan ik je uit ondervinding verzekeren dat een snelle burst net die ene foto kan maken die je anders net niet zou gehad hebben, net een iets mooiere pose, net een beter moment, enz.
              Dus voor actie bij vogels/dieren/sport zou ik dan kiezen voor de 7DII, wil je betere beeldkwaliteit dan kies je voor de 5DIII
              En wil je beiden combineren dan zal je moeten gaan voor een 1Dx

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Welke Canon body dierenfotografie

                Ik weet dat burst dat verschil kan maken in sommige situaties nu vind ik paardenfotografie daarin wel een voordeel want dat is een kwestie van de gang tellen en afdrukken op het moment dat bepaalde benen naar voor gaan om het zo te zeggen. Als je daarin burst is het vaak gewoon omdat je het moment niet kan tellen of een situatie dat je absoluut niks mag missen. Beetje kennis van het onderwerp al doet ieder wat ze willen daarmee natuurlijk ieder zijn manier. Wil hondenfotografie gaan doen ook nog eenmaal er een andere body is dat valt af te wachten hoe dat zal zijn inverband afdrukken.

                Wat wel eentje is voor mee te nemen is dat de 7D2 sneller is qua focussen, nog geen enkele van de 2 geeft momenteel een doorslag voor mij in de twijfel. 1Dx is helaas net wat boven budget.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Canon body dierenfotografie

                  Als je de beeldkwaliteit bij het beschikbare licht voldoende was bij de 600D, ben je met een (tweedehands) 7D2 in elk geval goedkoper gesteld.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Canon body dierenfotografie

                    600D is in het geheel mijn ding niet ook niet qua resultaten die er ik eruit haalde, bij andere gebruikers zie ik dit ook terug maar de een loopt daar tegenaan en de andere niet. 60D Was ik meer tevreden over qua kwaliteit al heb ik eens enkele keren met de 5D mogen werken tijdens een fotoweek met school en was best wel jaloers op die kwaliteit. Enkel als het weinig verschil maakt qua kwaliteit dan zou het snelste logischer zijn natuurlijk om te nemen Bedankt voor de hulp allemaal alvast trouwens. Makkelijkste zou zijn beide toestellen kunnen uittesten op het type fotografie dat ik uitvoer natuurlijk en daaruit beslissen wat ik fijner vind.

                    Tweedehands durf ik niet, voor geïnformeerd maar ben bang voor mensen die dingen verzwijgen en een foto winkel kan ook niet altijd alles weten over het toestel dat ze binnen kregen. De garantie gaat uiteindelijk ook maar zo ver als ze ze zin in hebben, hebben we recent gemerkt met een tweedehands laptop via een computerzaak.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Canon body dierenfotografie

                      een 5d3 nieuw zou ik niet meer kopen, als je die nog zou kunnen vinden. ik heb al verschillende camera's tweedehands gekocht, via dit forum en via konijnenberg in turnhout. nog geen problemen mee gehad. In tegen stelling tot nieuw materiaal, nog nooit geen defecten gehad aan men 2dhands spul. als je twijfelt welke body je het beste bevalt huur ze dan eens een keertje.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Canon body dierenfotografie

                        Ik heb beide camera's, de 5DmkIII en de 7D mkII, qua IQ steekt de 5D er bovenuit. Voor snelheid de 7D, ook op gebied van scherpstellen, deze heb ik altijd gebruikt voor mij sport fotografie (voetbal, wielrennen)
                        als je keuze nog niet is gevallen kan je hem altijd eens komen testen, hij staat in de etalage voor verkoop. Ben gestopt met sportfotografie. regio Gent
                        Sony A7III & Sony A7 RIII
                        Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Canon body dierenfotografie

                          Misschien moet je ook je nabewerking eens onder de loupe nemen.
                          Een onbewerkte raw van een cropcamera trekt nergens op, voor mij is nabewerking bijna vanzelfsprekend.
                          Bij de 7DII bv kan je er veel meer uithalen dan bij vorige modellen, het loont echt de moeite je hierin wat te verdiepen.

                          Comment

                          Working...
                          X