Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weerstation

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weerstation

    Ik ben van plan mij een weerstation aan te schaffen, maar bij het rondkijken op het net raak ik er minder en minder aan uit. Zoiets als door de bos het bomen niet meer zien. Ik zoek één dat via wifi de gegevens doorspeelt naar de computer en als het kan ook raadpleegbaar is van op afstand via het net.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Weerstation

    Ik heb die interesse ook, maar gezien je zowat overhal op het web het weer kan raadplegen met voorspellingen, neerslag etc zie ik de nood niet meer om er zelf eentje te hebben.

    Misschien de vraag eens stellen aan Frank De Boosere :-)

    Comment


    • #3
      Re: Weerstation

      Hoeveel mag het kosten..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Weerstation

        Nee nee nee !! Voor deze jongen geen weerstation ; 'k heb het al moeilijk met een treinstation !

        Grts
        Mrts

        Comment


        • #5
          Re: Weerstation

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Hoeveel mag het kosten..?
          grt,bouk.
          Wat de zot, ik dus, er wil voor betalen.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Weerstation

            Hier heeft de buitensensor van mijn weerstation het begeven.
            Gisteren gaf die plots geen buitentemperatuur en luchtvochtigheid weer, en ik dacht dat de batterij leeg was.
            Maar na vervanging van die batterij werkt de sensor nog niet (normaalgezien knippert er af en toe een rood ledje, en dat doet het ook niet).
            Het vorige weerstation van den Aldi heeft het vele malen langer uitgehouden dan de "Oregon Scientific", volgens mij is het zelfs geen 2 jaar oud (de originele batterij zat zelfs nog in de buitensensor).
            Ik heb er geen kassaticket meer van liggen, de garantie kan ik vergeten...(van alle duurdere apparaten heb ik wel de nodige facturen en kassatickets bijgehouden).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Weerstation

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Ik ben van plan mij een weerstation aan te schaffen, maar bij het rondkijken op het net raak ik er minder en minder aan uit. Zoiets als door de bos het bomen niet meer zien. Ik zoek één dat via wifi de gegevens doorspeelt naar de computer en als het kan ook raadpleegbaar is van op afstand via het net.
              Indien je er werkelijk interesse voor hebt, dan raad ik je aan om iets degelijks te kopen. Vroeger had ik een goedkoop (allee toch relatief goedkoop) weerstation en na een zevental jaar heb ik dit vervangen door een iets duurder/beter exemplaar, en dit gewoon om reden dat je elk onderdeel afzonderlijk kan aankopen ingeval van een defect.
              Ik ga je echter geen bepaald merk op type aanraden, want de verwachtingen die iemand heeft van een weerstation en en budget voor de aankoop zijn voor iedereen verschillend.

              Die prullen die ze in denaldi of in delidl verkopen zijn niet eens de naam weerstation waardig.
              Die zijn goed om bij benadering de buiten- en binnentemperatuur weer te geven .
              Wanneer je er meerdere naast elkaar plaatst geven ze allemaal een verschillende temperatuur weer, dat zegt genoeg zeker .

              Comment


              • #8
                Re: Weerstation

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Indien je er werkelijk interesse voor hebt, dan raad ik je aan om iets degelijks te kopen. Vroeger had ik een goedkoop (allee toch relatief goedkoop) weerstation en na een zevental jaar heb ik dit vervangen door een iets duurder/beter exemplaar, en dit gewoon om reden dat je elk onderdeel afzonderlijk kan aankopen ingeval van een defect.
                Ik ga je echter geen bepaald merk op type aanraden, want de verwachtingen die iemand heeft van een weerstation en en budget voor de aankoop zijn voor iedereen verschillend.

                Die prullen die ze in denaldi of in delidl verkopen zijn niet eens de naam weerstation waardig.
                Die zijn goed om bij benadering de buiten- en binnentemperatuur weer te geven .
                Wanneer je er meerdere naast elkaar plaatst geven ze allemaal een verschillende temperatuur weer, dat zegt genoeg zeker .
                Welk heb jij nu?
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: Weerstation

                  Ik heb ondertussen de buitensensor van mijn weerstation terug werkend gekregen.
                  Het probleem was de ompoolbeveiliging voor de batterij, aan de + zitten twee plastieken strips waar de + pool van de batterij tussen valt, en daar zit dan het contact tussen, iets naar achter zodat een batterij geen contact kan maken als ze verkeerd in het batterijvak wordt gestoken (de - kan dus geen contact maken aan die kant).
                  Blijkbaar zijn die plastieken strips net iets te dik voor de batterijen die ik hier heb liggen waardoor de + het contact net niet raakt (ik heb verschillende merken batterijen geprobeerd, bij de Varta die er oorspronkelijk in zat komt de + iets verder naar buiten dan bij de batterijen van het merk waarvoor het meest reclame wordt gemaakt, maar ook bij de batterijen van de Lidl komt de + net niet ver genoeg...).
                  De oplossing was om het contactgedeelte iets te plooien waardoor het dichter bij de + van de batterij komt.
                  Ik moet dus geen nieuw weerstation kopen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weerstation

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Ik ben van plan mij een weerstation aan te schaffen, maar bij het rondkijken op het net raak ik er minder en minder aan uit. Zoiets als door de bos het bomen niet meer zien. Ik zoek één dat via wifi de gegevens doorspeelt naar de computer en als het kan ook raadpleegbaar is van op afstand via het net.
                    https://www.davisnet.com/solution/vantage-pro2/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weerstation

                      Ik heb jaren een watson w-8681 gehad en deze was aangesloten aan de pc via USB en zo kon ik online alles volgen van op afstand . Vorig jaar heeft de buitenunit het begeven. Ik heb me nu een weerstation van Alecto type WS-4700 kost rond de 100 euro maar heeft geen mogelijkheid om de data uit te lezen en eventueel online te plaatsen.

                      Maar zoals hier reeds geschreven zijn er voldoende websites die deze info reeds publiceren op het net .

                      Ik ben zeer tevreden van mijn Alecto doet wat het moet doen.

                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment

                      Working...
                      X