Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FWIW .. Linux, andermaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FWIW .. Linux, andermaal

    Oude liefde roest niet he ... na een lange rust na het uitproberen van verschillende distros die mij absoluut niet aan stonde, heb ik afgelopen week einde terug maar eens wat gaan zitten uitproberen ...

    Dus even een oud beestje aangezet, PC met LGA775 socket met E5300 cpu, 4GB ram, sataII schijfje van 80 GB ... en proberen maar ...

    Eerst dacht ik dat PClinuxOS DE oplossing ging zijn maar de integratie in een bestaand windows lan was andermaal een PITA, voor de rest een leuk ogende distro en voor wie geen integratie nodig heeft zeker aan te raden ! (alhoewel ik ze maar iets méér dan een dag gelopen heb, maar dan wel een paar uren)
    SOLUS is bagger!
    Linux Elementary wou zelfs niet installeren ... dus weg ermee.

    Maar dan heb ik terug naar LINUX MINT, nu 18.3 (Sylvia), gegrepen (de beste en meest verspreide distro, zo lees ik) .. en ja hoor dit is niet gelogen! Wat een verademing uiteindelijk! Integreert (bijna) blindelings in Windows 10 omgeving, folder sharing in beide richtingen, is (bijna) "a breeze" en benadering van mijn Netgear NAS zowel als de oude WD Book gaan foutloos en snel !
    OK het is nog steeds geen Windows in termen van "alles vanzelf" en "zelfherstel van het systeem" maar 't komt er nu behoorlijk dicht bij .. er zitten nu toch wel wat tools in die een beter benaderbaar beheer en herstel toelaten (lees gebruiksvriendelijker zijn), en natuurlijk is het nog steeds "Linux" natuurlijk aka de gebruiker moet uit zijn pijp komen om het onderste uit de kan te halen maar men moet weten wat men wil he 't is geen auto waar men mee naar de garage kan ... en de "support" op de MINT forums is duidelijk en eindeloos goed gedetaileerd!
    ... maar deze distro kan ik aanbevelen ... FB-achtig een dikke .. en misschien is dit gewoon een overbodige posting maar tismaardatgetweet.

  • #2
    Re: FWIW .. Linux, andermaal

    Ik heb al een paar jaar geen distro meer geinstalleerd maar lees toch graag dit soort berichten. Misschien toch eens de Dell die hier staat te verstoffen uit zijn hoekje halen.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment

    Working...
    X