Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

    Nog een vraag over de SIGMA EF 500 DG SUPER flitser.
    Ik lees in verschillende berichten op het net dat deze flitser van Sigma niet volledig functioneel/compatibel zou zijn met een D70.
    Sommige gebruikers zijn er daarentegen best tevreden over.
    Ikzelf zou mij dergelijke flitser willen aanschaffen gezien het prijsverschil met een SB600 of SB800 van Nikon.
    Door al deze berichten pro en contra weet ik het echt niet meer en daarom vraag ik of er hier iemand de combinatie D70-Sigma EF 500 DG Super gebruikt en wat zijn ervaringen ermee zijn.

    mvg,
    Cortocari

  • #2
    Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

    We zullen het nog eens herhalen: er zijn 2 versies van die flitser. De oude, zonder i-TTL welke dus inderdaad niet naar behoren werkt op een D70

    En dan heb je het nieuwe model, dat pas sinds juli op de markt is, en dat wel i-TTL heeft, en perfect werkt op een D70 (ik spreek uit eigen ervaring)

    Die maar eens een search in dit forum, deze vraag is de laatste weken reeds meermaals aan bod geweest !!!
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

    Comment


    • #3
      Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

      Bedankt voor de herhaling maar het is juist door dat zoekwerk dat ik de draad ben kwijtgeraakt.
      Er is inderdaad een aangepast model uit. Maar is dat ook als zodanig herkenbaar of vanaf een bepaald typenummer?
      Ik heb ook vernomen dat de naam ongewijzigd zou gebleven zijn maar dat de nieuwe toestellen wel i-TTL zouden hebben.
      Ik zou het mij verschaffen via het internet (bij Cornevaniperen) maar met het geluk dat mij eigen is vrees ik een vroeger type in de bus te krijgen.
      Hoe kan het kaf van het koren gescheiden worden?
      Enfin, ik zal er mij ene aanschaffen en als het de verkeerde (een ouder model) blijkt te zijn dan volgt er geheid ambras met de verkoper

      mvg,
      Cortocari
      Last edited by Cortocari; 27 september 2004, 07:18.

      Comment


      • #4
        Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

        Gewoon een mailtje naar Corne dat het voor een D70 is en je krijgt de goede variant.

        Comment


        • #5
          Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

          Op de doos moet ook NA-ittl staan.
          BTW: Werkt heel goed en niet tegenstaande je van de SB800 hoort dat je wat moet zoeken om de slave mode in te stellen. Bij de Sigma was dat click-clack en het werkte direct.
          Ik denk ook dat het richt getal wat groter is(dus krachtiger).

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

            Oorspronkelijk geplaatst door Cortocari
            Bedankt voor de herhaling maar het is juist door dat zoekwerk dat ik de draad ben kwijtgeraakt.
            Er is inderdaad een aangepast model uit. Maar is dat ook als zodanig herkenbaar of vanaf een bepaald typenummer?
            Ik heb ook vernomen dat de naam ongewijzigd zou gebleven zijn maar dat de nieuwe toestellen wel i-TTL zouden hebben.
            Ik zou het mij verschaffen via het internet (bij Cornevaniperen) maar met het geluk dat mij eigen is vrees ik een vroeger type in de bus te krijgen.
            Hoe kan het kaf van het koren gescheiden worden?
            Enfin, ik zal er mij ene aanschaffen en als het de verkeerde (een ouder model) blijkt te zijn dan volgt er geheid ambras met de verkoper

            mvg,
            Cortocari
            Heb de mijne ook bij Corné besteld, gewoon effe vermelden dat het voor den D70 is
            Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

            Comment


            • #7
              Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

              Heel makkelijk te herkennen staat duidelijk gedrukt op de nederlandse handleiding en je kunt het ook aan de prijs zien. De oude versie kost 98,- Euro en de nieuwe versie kost 148,- Euro inclusief oplaadbare batterijen en op de doos staat NA-iTTL
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

                Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                Heel makkelijk te herkennen staat duidelijk gedrukt op de nederlandse handleiding en je kunt het ook aan de prijs zien. De oude versie kost 98,- Euro en de nieuwe versie kost 148,- Euro inclusief oplaadbare batterijen en op de doos staat NA-iTTL
                Waar vind je de EF-500 DG Super NA-iTTL inclusief oplaadbare batterijen voor 148 euro??? Dat wil ik echt wel zien!
                Gallery: http://www.fotogallerij.be

                Comment


                • #9
                  Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

                  Ik heb die hier gevonden;
                  http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm

                  Dat is wel erg goedkoop....maar wel de Super niet.
                  EF-500 Super DSLR voor Nikon DSLR inclusief oplaadbare akku en Omni-Bounce = 249,00 euro
                  Of moet je voor de D70 de EF-500 DG ST NA-iTTL van 148,00 euro hebben? Lijkt me wel erg onwaarschijnlijk!


                  mvg,
                  Cortocari
                  Last edited by Cortocari; 27 september 2004, 18:01.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

                    Volgens mij moet je de laatste pakken (€269). Die is imo het equivalent van de SB800 maar geen oplaadbare batterijen en omnibounce. Moet los bijgekocht worden.
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cortocari
                      Ik heb die hier gevonden;
                      http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm

                      Dat is wel erg goedkoop....maar wel de Super niet.
                      EF-500 Super DSLR voor Nikon DSLR inclusief oplaadbare akku en Omni-Bounce = 249,00 euro
                      Of moet je voor de D70 de EF-500 DG ST NA-iTTL van 148,00 euro hebben? Lijkt me wel erg onwaarschijnlijk!
                      Neen de ST is de goedkopere versie, de Super is de dure. Je vindt de super nergens voor 148 euro. Goedkoopste dat ik weet is Corné.
                      Gallery: http://www.fotogallerij.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

                        Tja, ze zijn weer bezig om met 2 maten en gewichten te goochelen

                        Je hebt dus de -goedkopere- ST DG en de duurdere Super

                        Zie het een beetje als dit:
                        ST DG komt eveneen met de Nikon SB600
                        Super komt overeen met de Nikon SB800

                        Dus de prijzen waar men hier mee komt toveren gaan dus over een andere flitser dan waar dit topic over gaat
                        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                        Comment


                        • #13
                          Re: SIGMA EF 500 DG SUPER en D70

                          Nog eens:

                          Wil je een equivalent van de SB800 van Nikon dan moet je naar de SIGMA EF-500 DG SUPER NA-iTTL ! Deze kost zonder omnibounce of kleurfiltertjes die je er bij de SB800 (naar ik her en der gelezen heb) wel bij hebt, bij Corné € 225,00 zie http://www.cornevaniperen.nl/proddet...=sig037&cat=13 en kies je voor de SB800 dan heb je die bij Corné voor € 399,00 zie http://www.cornevaniperen.nl/proddet...=nik048&cat=11.

                          Voor eventuele vergelijkende tests zou ik niet weten waar je moet gaan zoeken, maar de SIGMA EF-500 DG SUPER NA-iTTL doet het bij en voor mij PRIMA!
                          Btw de omnibounce kost € 26,00 bij Corné.
                          Is het nu duidelijk ?



                          Gr,

                          sailor
                          Last edited by sailor; 28 september 2004, 21:19.
                          Lid: BD 0249BE
                          D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                          Comment

                          Working...
                          X