Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eettafel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eettafel

    Iemand ervaring hiermee : http://www.noordkaap.be
    Al vrij lang op zoek naar een geschikte tafel voor ons bestaande klassiek interieur. Ze moet ongeveer 250cm lang zijn en vooral breder dan de standaardmaten van 90 of 100cm. Dus liefst vanaf 110 cm, mag zelfs iets meer zijn.
    Toevallig kwam ik dus op dit adres terecht en vraag mij af of de zaak zo interessant is dan ze laat uitschijnen op haar website en het de moeite loont om ernaar toe te rijden.
    Ik zie dus een zeer ruime keuze van elegante en stijlvolle tafels waaronder sommige met afmetingen die wij zoeken. Ook mogelijkheid van maatwerk lees ik.
    Hier vind ik dus een zeer ruime keuze van tafels van zeer elegant design.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Eettafel

    Ik weet dat we al eens geclasht zijn over meubels, maar recent heb ik een tafel en een nieuw Salon gekocht bij Pot in Axel.

    Daar hebben ze zowel eigentijds als tijdloos design in de midden tot zeer hoge prijsklasse. Laat me zeggen, voor een tafel van 250x 110 tussen de 3000 en de 15.000€.

    Je vindt ook mooi design bij Cockaert in Meise, maar bij Pot maakten ze ons voor dezelfde spullen toch een betere aanbieding, en de verkoper was zeer meedenkend.

    Onze tafel is deze: https://www.pot.nl/arco-extenso-tafel-279262 (maar dan in de grootste afmeting)

    Comment


    • #3
      Re: Eettafel

      Verschillende van onze meubelen komen van Noordkaap. Veel winkels voor Scandinavisch design zijn er niet, toch niet als je echte beuk, grenen of eik wil. Zeer aangename zaakvoerder, goed advies en altijd een punctuele levering. Onze slaapkamer komt dan weer van Cockaert, en daar ben ik ook tevreden van.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Eettafel

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik weet dat we al eens geclasht zijn over meubels, maar recent heb ik een tafel en een nieuw Salon gekocht bij Pot in Axel.

        Daar hebben ze zowel eigentijds als tijdloos design in de midden tot zeer hoge prijsklasse. Laat me zeggen, voor een tafel van 250x 110 tussen de 3000 en de 15.000€.

        Je vindt ook mooi design bij Cockaert in Meise, maar bij Pot maakten ze ons voor dezelfde spullen toch een betere aanbieding, en de verkoper was zeer meedenkend.

        Onze tafel is deze: https://www.pot.nl/arco-extenso-tafel-279262 (maar dan in de grootste afmeting)
        Bedankt Tommie voor het meedenken. Een paar adresjes erbij komen steeds van pas.
        Het is hier dus niet gemakkelijk tafels te vinden met een breedte die buiten de standaardmaten valt. In Zuid-Frankrijk hebben wij via onze decoratrice ons appartement laten inrichten met een aantal meubels van het merk Meridiani (Italiaans) die wel die bredere tafels in zijn gamma heeft. Niet dat wij die breedte daar nodig hadden, maar met dit in het achterhoofd waren wij al zinnens een tafel via Frankrijk te laten overkomen. Gezien wij daar ook geen toonzalen hebben gevonden met tafels die hier bij ons zouden passen zullen wij hier dan maar verder moeten zoeken. Dergelijke aankopen moet je toch eerst kunnen zien.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Eettafel

          Meridiani is distributed through authorized sale points and dealers in more than 50 Countries. Find the closest Meridiani retailer.


          Hier vind je de winkels in Belgie die Meridiani verkopen.
          Er zijn er een tiental.

          Comment


          • #6
            Re: Eettafel

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            http://www.meridiani.it/en-us/distribution

            Hier vind je de winkels in Belgie die Meridiani verkopen.
            Er zijn er een tiental.
            Had ik al opgezocht, maar ik vond enkel Meridiani buitenmeubilair. Ga nog eens goed opzoeken , maar denk niet dat ze eettafels beschikbaar hebben, diegene die hier in België Meridiani verdelen.
            Ik denk dus dat Meridiani zich vooral richt tot decorateurs en dus weinig zal kunnen laten zien ter plaatse. Wij hebben in Frankrijk gekozen op foto en op staal, maar daar was het veel minder moeilijk want we begonnen van nul.
            Last edited by enero; 11 december 2017, 19:37.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Eettafel



              Het blad van de tafels lijkt mij niet zo geschikt om er op te staan, bij het vervangen van een led-spotje.
              Tenzij ze met onzichtbare stalen profielen versterkt zijn. (mag ook wel voor een tafel van 3,6m lang @ 16.000€)

              Comment


              • #8
                Re: Eettafel

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                http://www.meridiani.it/it/prodotti/...pranzo/spencer

                Het blad van de tafels lijkt mij niet zo geschikt om er op te staan, bij het vervangen van een led-spotje.
                Tenzij ze met onzichtbare stalen profielen versterkt zijn. (mag ook wel voor een tafel van 3,6m lang @ 16.000€)
                Hetgeen wij in Frankrijk genomen hebben is al een ouder model en wel wat steviger en bestaat ook in grote afmetingen met een mooie breedte. Maar die is gelakt, en dat past hier absoluut niet in de voor handen zijnde kleuren. De houtsoorten moet je toch kunnen zien en dat blijkt onmogelijk. Maar daar mag je dus wel gerust opstaan.
                Meridiani manufactures made in Italy furnishings, talking about a story of comfort and beauty, that are able to interpret every different context. Discover the collections for the living room, the dining area, the bedroom and the outdoor.

                Een tafel voor 16000€ is ook niet de bedoeling. Met een fractie hiervan moeten er ook al prachtige exemplaren bestaan.
                Last edited by enero; 11 december 2017, 20:05.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Eettafel

                  Er staat op die site ook een belgisch GSM nummer van de belgische agent. Die zal wel weten waar je die tafel kan bekijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eettafel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Er staat op die site ook een belgisch GSM nummer van de belgische agent. Die zal wel weten waar je die tafel kan bekijken.
                    OK, bedankt!
                    Heb ondertussen ook enkele foto's naar POT gestuurd met de vraag of ze een tafel in kunnen leveren die voldoet aan onze behoeften.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eettafel

                      Ga daar gewoon eens naar toe. De beste ervaring krijg je op een zaterdag of een dag in de week. Je maakt een afspraak met een verkoper, en dan staat die klaar voor jou om advies te geven, en je te informeren over de mogelijkheden.

                      ALs je liever gewoon rond kijkt, dan zeg je dat, en ze laten je met rust.

                      Comment

                      Working...
                      X