Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 20D lockup problem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 20D lockup problem

    Hallo,

    Eindelijk een Nederlandstalige forum gevonden over digitale fotografie geweldig maar nu het volgende.......

    Ik ben geïnteresseerd in de Canon 20D en wil deze graag aanschaffen . Heb al diverse previews over deze camera
    gelezen en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Verder volg ik de vele discussie forums over deze camera en de meeste
    mensen zijn laaiend enthousiast . Totdat er “kleine” klink in de kabel kwam en er werd gesproken over een lockup problem zie:





    (zie ook www.dpreview.com )


    Vele denken dat dit probleem wordt opgelost met een firmware upgrade maar andere denken dat dit probleem veel dieper zit
    en dat dit niet is optelossen door een firmware upgrade.

    Wel nu ik ben in ieder geval gaan twijfelen of ik deze camera nu moet gaan kopen of dat ik maar even moet wachten
    totdat deze storm overwaait.

    Wat denken jullie !!!!!!

    Bedankt

  • #2
    Re: Canon 20D lockup problem

    Wacht maar even met je aankoop, zou ik denken.

    Dit lijkt me - volgens jou bronnen - een algemeen probleem te zijn met dit product. Zo iets kan zowel een probleem met de hardware als met de software zijn. Dikwijls vindt men wel een software 'workaround' voor een hardware probleem, maar niet altijd...
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

    Comment


    • #3
      Re: Canon 20D lockup problem

      Ik heb mijn 20D nog maar een kleine week, maar tot nu toe nog niets gezien van het zogenaamde "lockup" probleem.

      Groetjes,
      Rudy
      Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

      Comment


      • #4
        Re: Canon 20D lockup problem

        Wat Canon zegt:

        Canon is aware of this issue, and it is currently being investigated. It
        seems to occur very rarely, under extremely limited conditions. If it
        does occur, you can remove and reinsert the battery to restore your
        camera to its normal condition. Please note that this issue does not
        affect images taken with the camera. We plan to release a firmware
        update for download from the web when the appropriate countermeasures
        are determined. We will let you know the schedule for this release when
        it becomes available.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Het probleem bestaat...

          Ik heb een 20D en hij heeft wel kuren... Hij houd niet van mijn tamron 28-75di. Heel sporadisch heeft hij diafragma aan van 00. Maar das minder erg dan het grootste probleem. Hij heeft 2 maal een foto slecht weggescheven. De eerste maal was een jpg midden in een burst. De tweede maal was erger. Hij liep gewoon vast midden in een burst van 3 raws. Alles leek normaal, maar hij weigerde nog fotos te nemen. Het viel mij ook op dat de buffer nog niet leeggeschreven was. Het uitnemen van de batterij was de enige oplossing. . Nu moet ik er wel bijvertellen dat mijn hitachi MD 4gig op 32k clusters is geformateerd. Klinkt raar maar op aanraden van http://www.robgalbraith.com/bins/index.asp doe ik dat al een tijdje op mijn eigen 300D en mijn g3. No problem en performance is duidelijk beter. Maar blijkbaar niet op de 20D. Vandaag heb ik de kaart door de camera laten formateren. Ik zal jullie op de hoogte houden of dit helpt. Na mij wat meer verdiept te hebben in het probleem op Dpreview lijkt het zo dat er vele versies zijn van wat de mensen de bug noemen. Sommigen lopen vast bij verwisselen van lens. Sommigen lopen vast bij verwisselen van cf-kaart. Anderen hebben kuren als ze uit sleepmodus komen. Waar ik me het meest zorgen over maak is deze tread: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=10433688
          Deze pro heeft er 2 na elkaar die kuren vertonen. Ik hoop echt dat het probleem softwarematig is maar dat hoeft niet zo te zijn. Ook reviewers beginnen het probleem te vermelden. Hun toestellen zijn dus ook bugy blijkbaar. Moet je daarom geen 20D kopen? Dat hangt er waarschijnlijk van af. Ben je pro, wacht dan.Ikzelf vind de 20D de meest formidable camera is die ik ooit bediend heb. Ik maak me niet echt zorgen. Er komt wel een oplossing.
          Last edited by Drill; 27 september 2004, 07:00.
          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

          Comment


          • #6
            Re: Het probleem bestaat...

            Oorspronkelijk geplaatst door Drill
            Heel sporadisch heeft hij diafragma aan van 00..
            WOOOOOOOOOOOOW, snel lenske
            Daar zullen veel jaloers op zijn.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Het probleem bestaat...

              Zeg wel, zelfs bij de nasa hebben ze zoiets niet

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
              WOOOOOOOOOOOOW, snel lenske
              Daar zullen veel jaloers op zijn.

              Hubert
              Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

              Comment


              • #8
                Re: Het probleem bestaat...

                Oorspronkelijk geplaatst door Drill
                Zeg wel, zelfs bij de nasa hebben ze zoiets niet
                En die hebben camerakes, zoals in dat verhaal met die camera's die buiten de shutle zijn meegekomen

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Het probleem bestaat...

                  Als ge nen 20d wilt, koopt ge er ene. Canon zal da probleem (als het er al is)echt wel oplossen. Als den tijd met zeveren en lezen erover, zijde al kwijt om fotokes te trekken.

                  Ken je de mop van de krik???

                  Ne kerel valt s'nachts in pan met zenne auto, platte band. Koffer open, verdorie, geen krik. Ziet in de wijde omgeving niks, enkel een klein lichtje in een boerderij. Maar moet daarvoor wel door een wei, over een beek, nog een wei... tijdens die wandeling zit ie tegen zen eigen te zeggen, zoud er wel iemand thuis zijn, ..... zou er wel een krik zijn.... ondertussen is ie al wat zenuwachtiger en geirriteerder, vraagt ie zich af of ie wel een krik zou meekrijgen, hij word zo ambetant, tegen dat ie aanbelt en de boer opendoet, komt er uit zijn mond: HOU U KRIK MAAR!!

                  Denk er maar eens over na.

                  Voila, en ik ga me nog wat mijn gehackte el plastico-fantastico amuseren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 20D lockup problem

                    Ik heb dat lock-up probleem goed zitten. Maar zoals Canon zegt oplossing als je het hebt is eenvoudig. Het komt enkel voor bij lenswissel. Er is waarschijnlijk een methode om het te vermijden maar ik ben mij daar op die trouw niet beginnen in te verdiepen en mijn lenswissels duurde dus iets langer vermits ik ook nog effe batterij eruit haalde en terug en hop alles ok. Buiten een vervelend iets dat niet zou mogen gebeuren op een camera heb ik er eigenlijk geen last van gehad. Maar ze moeten wel met een oplossing komen want dit mag natuurlijk niet.

                    Anderzijds heeft de 20D mij serieus verbaasd. Hij is in gebruik beter dan 10D. En dat niet omdat er iets uitspringt maar omdat alles gewoonweg een beetje beter is. Ik heb nooit geen AF problemen gehad met 10D maar de 20D is onmiskenbaar beter. Die joystick ben ik ondertussen al gewoon en wanneer je hem instelt om direkt focuspunt te kiezen is dit voor mij uitermate praktisch. Het sneller reviewen van de foto's en histogram zou ik al missen moest ik het niet meer hebben. Kleine zaken allemaal maar het maakt de camera wel nog aangenamer om mee te werken.
                    Het beste vind ik wel de ruis. iso 1600 is voor mij dus echt geen probleem meer en zelfs 3200 vind ik goed behalve wanneer ik groot zou willen printen. Heb nog wel geen prints gemaakt dus ik spreek uit ervaring van wat ik op het scherm zie en wat uit de prints gaat komen. Vermits ie meer pixels heeft gaat het eindresultaat alleen maar beter worden in print.
                    Dat locken kon het plezier dus echt niet vergallen. Enkel de lenswissel duurde iets langer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het probleem bestaat...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                      el plastico-fantastico

                      Ge hebt toch mensen die het schoon kunnen zeggen hé !
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 20D lockup problem

                        Na 10 dagen nog geen probleem opgemerkt.

                        Werkelijk elk nieuw fototoestel heeft een probleem gekend.
                        Even een lijstje:

                        Nikon:
                        - D1: NTSC kleuren. (NTSC = never the same color )
                        - D100: onscherpe jpegs.
                        - D70: moire en kleurverschillen.

                        Canon:
                        - 1D: problemen bij hoge ISO waarden. (oa. banding)
                        - 1Ds: patroon ruis + moire.
                        - 1DII: verkeerde kleuren bij jpeg.
                        - D30: wit is rose.
                        - D60: trage autofocus.
                        - 10D: frontfocus of backfocus.
                        - 20D: Blokkeert ???

                        Als blokkeren het enige probleem is dat een 20D kan hebben dan ben ik uiterst tevreden.
                        Canon zal reputatie en verkoop niet in gevaar brengen en zal dit probleem onmiddelijk proberen op te lossen.

                        Jan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 20D lockup problem

                          heb tot nu toe slecht één keer een lockup gehad van mijn 20D bij wisselen van 28-135 naar 50mm/f1.8. voor de rest echt supergoeie camera!!
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 20D lockup problem

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                            - 1D: problemen bij hoge ISO waarden. (oa. banding)
                            Jan.
                            ?????? Eigenlijk nog nie opgemerkt. Ik ben nochtans geen flits liefhebber, maar sluitersnelheden van belachelijk lange duur heb ik nie dus. Ook moet je inderdaad niet proberen om een foto extreem op te halen, niet ONDERbelichten dus.

                            Zal er eens op letten

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 20D lockup problem

                              Vraagske: laten jullie de camera aanstaan om de lens te wisselen of heeft die de lock-up ook met na een lenswissel bij camera uit?

                              BTW, het zou minder stof op de sensor geven als de lensen gewisseld worden met de camera uit.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X