Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer foto's op BD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste keer foto's op BD

    Hallo allemaal,

    Na enkele jaren twijfel ben ik afgelopen september toch gestart met een opleiding fotografie. De passie voor beelden is al even aanwezig, maar nu wil ik ook graag heel wat bijleren via lessen en de feedback van ervaren fotografen (professioneel en hobby).

    Ik leg graag onderstaande beelden voor aan jullie. De beelden zijn nog niet bewerkt in een of ander programma en dus 'rauw' materiaal.

    Alle feedback, suggesties, tips is heel welkom.

    Alvast bedankt, Roel

    Doenkers field trip 2017 by Roeland Van Kerckhove, on Flickr

    DSC_0933 by Roeland Van Kerckhove, on Flickr

    Doenkers field trip 2017 by Roeland Van Kerckhove, on Flickr

  • #2
    Re: Eerste keer foto's op BD

    Het zou veel makkelijker zijn indien je beeld per beeld voorlegt !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Eerste keer foto's op BD

      beeld 1 zou ik de rechterkant afsnijden zodat nog net de hand er helemaal opstaat.

      Beeld twee kan je een pano van maken door ofwel onderaan weg te halen zodat de spiegeling volledig wegvalt (de kade wel volledig behouden), ofwel door bovenaan af te snijden tot nog net de corniche van het gebouw er op staat. Op deze wijze creëer je twee verschillende maar wel rustiger beelden van één.

      over beeld drie ga ik me niet uitspreken omdat dat beeld mij niet aanspreekt (en dat zegt meer over mij dan over dat beeld)
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Eerste keer foto's op BD

        Dag Raymond, dankjewel voor je feedback. Ik zal er naar voor de toekomstige posts rekening mee houden. Ik hield me bij het opstellen van dit bericht aan de richtlijnen die beschreven staan.
        Alvast bedankt, Roel

        Comment


        • #5
          Re: Eerste keer foto's op BD

          Dag Roel,

          Foto 1:
          Ik vind het best een geslaagde foto waar eigenlijk weinig aan moet bewerkt worden. Misschien de highlight een tikkeltje naar beneden en de shadows wat weg werken. Voor de rest: top.

          Foto 2:
          Deze ligt iets moeilijker. Hierbij stel ik mij de vraag welke compo je in gedachte had. Was het de weerspiegeling? Was het het gebouw op zich? Persoonlijk vind ik de weerspiegeling niet geslaagd omdat het "te breed" is. Moest je de foto van iets verder weg genomen hebben zou het kunnen lukken. In ieder geval vind ik het gebouw aan de rechterzijde storend. Qua bewerking zo ik proberen om de lucht iets dramatischer door te krijgen maar veel hangt af of je foto in RAW of in JPG is genomen. In het laatste geval ga je reeds veel details kwijt zijn en ga je er waarschijnlijk niet in lukken. Probeer zeker eens een Z/W omzetting

          Foto 3: Leuke uitwerking. Beetje meer vibrance in de kleuren, highlights wat tempereren en de shadows wat optrekken (lichter)

          Als binnenkomer zeker niet slecht.

          mvg.,
          Alex
          [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Re: Eerste keer foto's op BD

            geslaagde opname's , mooi van kleur.
            de spiegeling is voor mij de favoriet.
            Groeten Leon
            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

            Comment

            Working...
            X