Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd voor een nieuwe dslr...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad gevraagd voor een nieuwe dslr...

    Ik heb 8 jaar met een sony dslr, de alpha-350 gewerkt. Maar deze heeft het nu begeven.
    Ik wil nu op zoek gaan naar een andere dslr. Ik ben altijd tevreden geweest van mijn sony.
    Het enige grote minpunt vond ik,als ik in de schemering of in het donker foto's nam, dat er enorm veel ruis op zat.
    Het begon al vanaf ISO 800. Typisch probleem van de sony's indertijd.
    Ik heb er 3 lenzen voor, de 18-200 van tamron,de 50mm 1.8 van sony en een 17-50 f2.8 van tamron.
    Ik wil eventueel wel overwegen om van merk te veranderen.

    Nu zou ik een toestel willen waarmee ik iets hogere iso waarden kan opzoeken indien nodig.
    Ik heb een budget voorzien van om en bij de 1000 euro,iets meer,iets minder... (het blijft hobby)
    Ik gebruik het niet voor video,wifi etc... is ook niet nodig.

    Welke toestellen zouden jullie aanraden?

    Ik kan een tweedehandse d700 van nikon kopen voor ongeveer 350€. Maar dan zou ik ook ff lenzen moeten aanschaffen.
    Deze zijn nogal kostelijk,dus ga ik ervan uit dat ik beter een toestel met een aps c sensor kan kopen,met daar een deftige lens op.

  • #2
    Re: Raad gevraagd voor een nieuwe dslr...

    Oorspronkelijk geplaatst door BennyK Bekijk bericht
    ...
    Deze zijn nogal kostelijk.......
    Das leuk..sorry kon het niet laten.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Raad gevraagd voor een nieuwe dslr...

      vermits je reeds drie sony lenzen hebt waarom dan niet terug voor sony gaan, eventueel een redelijk recente tweedehands. Hun ruisbeheersing zal al wel beetje verbeterd zijn in die jaren zeker
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Raad gevraagd voor een nieuwe dslr...

        Je kan zoveel kanten uit. Als hoge ISO een prioriteit is dan is full frame de beste keuze. De lenzen zijn inderdaad duur maar er zijn ook vaak budget lenzen te verkrijgen die ook goed presteren.

        Als je jouw lenzen verkoopt en er misschien 300€ voor krijgt, dan heb je een budget van 1300€. Daar heb je een Canon 6D +24-105 voor. Ik heb de 6D en het is zalig om ISO3200 te gebruiken zonder schrik te hebben voor ruis. Het middelste AF punt is uitstekend, de omliggende punten zijn minder goed.

        Een andere optie is een A7+28-70. En ter vervanging van jouw 50/1.8 kan je er deze 85/1.8 bijnemen. De Sony A7 is nog de eerste generatie maar voldoet nog altijd voor het meeste werk.

        De gemakkelijkste oplossing is een A68 of A77II. De A77II heb ik gehad en heeft vooral een prima AF systeem. Qua beeldkwaliteit wordt die overtroffen door ook een Sony, de A6300/A6500. De ruis is ook beter onder controle.
        Als snelheid belangrijk is dan kies je beter de A6300 in plaats van de A7.
        Last edited by alex606; 10 december 2017, 10:46.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Raad gevraagd voor een nieuwe dslr...

          Daar is heel wat keus bij Sony dat past binnen jou budget:
          Je hebt de SLT A68, kun je vinden voor 500€ en je kunt huidige lenzen blijven gebruiken.
          Volgens mij is de A68 de aanrader voor jou doeleinden.

          De ILCA 77mkII toptoestel te vinden voor 1000€, kunt huidige lenzen blijven gebruiken.
          Toestel vooral gericht op actie fotografie. Toestel voor gevorderde veeleisende amateur.

          De systeemcamera A6000 te vinden met kitlens onder de 500€, huidige lenzen kun je blijven gebruiken via adapter LA-EA3 of LEA-EA4 welke je vindt voor 140 en 250€.
          Veel toestel voor weinig geld.

          De A6300 te vinden met lens voor 1000€, zonder lens +/- 850€. Via LA-EA3 of LA-EA4 adapter kun je huidige lenzen blijven gebruiken. Top toestel.

          Wat werken weinig licht betreft kun je dit niet meer vergelijken me je a350, dat is fel verbeterd.
          www.polartha.com

          Comment


          • #6
            Re: Raad gevraagd voor een nieuwe dslr...

            Indien 2de hands zou ik zeggen,probeer een a 580 vast te krijgen,een knap toestel en de laatste echte dslr van sony.Een 16mp apsc sensor,moet qua beeldkwaliteit niet onder doen voor de ff a900 en 850.Maar waarschijnlijk moeilijk te vinden en ik doe de mijne zeker niet weg.Enige groot nadeel is de spiegelzoeker,maar ik geloof dat de 350 ook een spiegelzoeker heeft.

            Comment


            • #7
              Re: Raad gevraagd voor een nieuwe dslr...

              Dank jullie wel voor de reacties,ik denk dat ik ga voor de a68. De reviews en de gebruikerservaringen zijn goed.
              Als ik foto's bekijk die met dit toestel gemaakt zijn in donkere omstandigheden zien ze er ook veel beter uit dan met de a350.
              De a68 werkt ook met dezelfde batterijen als de a350,dus kan ik de revervebatterijen ook blijven gebruiken en met een adapter kan ik ook de flits gebruiken.

              Comment


              • #8
                Re: Raad gevraagd voor een nieuwe dslr...

                Zal wel een goed toestel zijn.Heeft wel een evf en geen ovf.In het begin een beetje wennen maar dat ben je rap gewoon.

                Comment

                Working...
                X