Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussendoor...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Tussendoor...

    "Sesam open u !" en de berg ging open.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Tussendoor...

    Mooi beeld, mooie locatie. Ik vraag me wel af: waarom de keuze voor zwart-wit? Ik heb het idee dat dit in kleur nog sterker kan zijn.

    Fuji X-T20, Fuji X-T1, Fuji X100, Sony RX100
    Fuji 56mm f1.2, Fuji 16mm f1.4, Fuji 35mm f1.4, Fuji 18-55mm f2.8-4.0, Fuji 55-200mm f3.5-4.8, Samyang 12mm f2

    Comment


    • #3
      Re: Tussendoor...

      Mooi hoor Raymond, beetje buitenaards aandoend

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Tussendoor...

        Op zich best wel een mooie foto, maar met de lucht is toch iets eigenaardigs aan de hand. Deze komt nogal onnatuurlijk over.
        Groeten,
        Geert

        Comment


        • #5
          Re: Tussendoor...

          Het egale grijs van de lucht komt mij ook een bevreemdend over, maar ik denk dat de bedoeling om daar een flink contrast mee te maken zeer geslaagd is.
          De omzetting van het berg-gedeelte vind ik heel mooi !
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Tussendoor...

            De bewerking zorgt er voor dat alle aandacht gaat naar de grilligheid van de contouren van de berg. Eigenlijk zoals het vaak in een stripverhaal getoond wordt. De egale achtergrond bevestigd dit.
            Ik vind het wel mooi
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Tussendoor...

              Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
              Op zich best wel een mooie foto, maar met de lucht is toch iets eigenaardigs aan de hand. Deze komt nogal onnatuurlijk over.
              Groeten,
              Geert
              Dit vind ik ZEER goed gezien! Ben het dan weer wel met Appendix eens wat de lucht betreft, maar dat valt bij een afdruk op papier waarschijnlijk volledig weg.
              Ik denk dat onze beeldschermen registreren dat een van de schuifjes iets te ver is doorgeschoven;
              die digitale tolerantie qua overgangen is minder groot dan op papier, waar de verschillende grijswaarden waarschijnlijk wel vlekkeloos in elkaar overvloeien.
              Ik kan in deze uitsnede van de werkelijkheid een geoefend oog van de fotograaf zien. TOP!

              Groet,
              Ruud

              Comment


              • #8
                Re: Tussendoor...

                door de egale lucht lijkt het alsof de bergen zijn uitgeknipt; toch oogt het geheel heel mooi mede door de omzetting naar zwit. doet me denken aan oude prenten.

                Comment


                • #9
                  Re: Tussendoor...

                  De voorgrond en lucht lijken inderdaad wel los gemaakt te zijn van elkander.
                  Ik denk dat we op de reactie vd auteur moeten wachten om juist te weten welke bewerking hij heeft gedaan.
                  Qua compositie vind ik het best wel een goede foto.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tussendoor...

                    Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                    De voorgrond en lucht lijken inderdaad wel los gemaakt te zijn van elkander.
                    Ik denk dat we op de reactie vd auteur moeten wachten om juist te weten welke bewerking hij heeft gedaan.
                    Qua compositie vind ik het best wel een goede foto.
                    In feite enkel de traditionele bewerking toegepast hetzij wat tegenhouden en doordrukken. Het zal te maken hebben met gezichtsbedrog volgens mij, het is één foto.
                    Iedereen bedankt voor de interessante commentaren.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tussendoor...

                      Normaal hou ik bij natuurfoto's meer van kleur, in deze waar enkel de sparren voor verstrooiing zouden zorgen vind ik je keuze meer dan gelaagd, zou zo bij me aan de muur mogen!
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tussendoor...

                        Weer één van je betere foto's voor mij dit Raymond..Compotechnisch vooral heel goed dit...Zeer mooie uitsnede..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tussendoor...

                          Vooral de compositie en uitsnede spreekt me hier erg aan
                          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                          Groeten
                          Kurt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tussendoor...

                            De bergen lijken op je af te komen. Ik vind het zwart / wit hier wel geslaagd
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tussendoor...

                              Ik twijfel er niet aan dat dit één foto is, maar toch wordt door de bewerking de indruk gewekt dat dit niet zo zou kunnen zijn daar er in die bewerking iets moet gebeurd geweest zijn waardoor de overgang van rotsen naar lucht wat onnatuurlijk oogt.

                              Verder heeft deze foto een verrassend, originele en goed geziene compo.
                              De omzetting naar zwart-wit doet het ook zeer goed. Vooral de contrasten op de rotswanden in combinatie met de schaarse naaldbomen zijn in deze omzetting zeer mooi.

                              Een geslaagde zwart-witopname dus, al zou ik nog trachten een manier te vinden om die overgang rotsen - lucht wat natuurlijker te laten verlopen.
                              Dan is de foto echt helemaal af.

                              Mvg.,
                              Smets84.

                              Comment

                              Working...
                              X