Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een moeilijk pad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] een moeilijk pad

    Even in het archief gesnuffeld.



    Dank voor het kijken.
    Mvg Philip

  • #2
    Re: een moeilijk pad

    De voorste rots steekt prachtig af, waarna de volgende lagen ook mooi uitkomen.
    De saturatie en/of helderheid van het blauw, zou van mij wat subtieler mogen.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: een moeilijk pad

      Eens met vorige opmerking. Het lijkt alsof je met een masker de WB hebt verzet, maar het valt nu wat te veel op (te veel blauw in de achtergrond).

      Hoe geraak je trouwens op die voorste rots? Lijkt alsof er een omheining op staat of ben ik verkeerd?
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: een moeilijk pad

        Wat een mooi bevreemdend effect die staande rots zo helemaal vrij...Juist dat gevoel dat je krijgt. "hoe moet je daar nu komen" vind ik heel mooi..
        Misschien het blauw in de achtergrond iets subtieler, maar aan de andere kant zorgt dit nu wel voor het loskomen van die rots.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: een moeilijk pad

          Dank voor de reacties.

          De witbalans staat op zonnig voor heel de foto.
          De blauwe schijn is een natuurfenomeen, vandaar ook de naam Blue Mountains. Vooraan de foto heb ik de blauwe schijn zelfs wat verminderd.

          Dat wandelpad was me ook opgevallen, maar ik heb geen idee hoe er te geraken. Het is wel een regio waar veel aan bergbeklimmen werd gedaan, maar op een aantal rotsen is dat nu verboden.
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: een moeilijk pad

            Eigenlijk spijtig dat de berg geen basis heeft, nu staat hij een beetje te zweven. Voor de rest best een leuke opname.

            Comment


            • #7
              Re: een moeilijk pad

              Goed gezien en vastgelegd Philip, prachtige omgeving lijkt me
              De duidelijk aanwezige balustrade doet een mens zichzelf vragen stellen en verder in de opname zoeken hoe daar te geraken

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: een moeilijk pad

                Ja dergelijke zaken zijn in bepaalde landen en streken te vinden. Heel spectaculair zowel in het landschap als bij het beklimmen. Nu staat de top een beetje voorgesteld als close-up doch met meer ruimte word het beeldverhaal nog boeiender, uiteraard moet je wel die mogelijkheden hebben. Het 'blauwe' is eigen aan bergen en zoals je zelf schrijft eigen aan het fenomeen aldaar. Toch knap hoor zo met die diepgang
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment

                Working...
                X