Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De lange Maten IV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] De lange Maten IV

    De laatste van de reeks.

    Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

    Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

    Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..



    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: De lange Maten IV

    Ideale boomsoort die Berken om dit soort opnames te maken, mooi vastgelegd Jos
    Ik schrik er eigenlijk wel van hoe weinig kleur er in de blaadjes op de grond zit, of heb je deze kleur wat teruggehaald mss ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: De lange Maten IV

      Bedankt Sieg!!
      Ben inderdaad kwa kleur redelijk terughoudend geweest, ik heb het niet teruggehaald maar simpelweg geen extra saturatie toegevoegd.
      Wilde hier eigenlijk de aandacht meer op de berken en de mistige achtergrond houden.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: De lange Maten IV

        Prachtige reeks was dat. En afsluiten deed je in schoonheid.

        Comment


        • #5
          Re: De lange Maten IV

          Een pracht van een plaatje! Prachtig contrast met de nevelige blauwe achtergrond en een mooie diepte daardoor gecreëerd..
          Heb je de stammen extra belicht?
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: De lange Maten IV

            Mooie kleurencombinatie met die koude blauwe kleur achteraan en het warme van de herfstbladeren vooraan.
            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: De lange Maten IV

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Een pracht van een plaatje! Prachtig contrast met de nevelige blauwe achtergrond en een mooie diepte daardoor gecreëerd..
              Heb je de stammen extra belicht?
              Bedankt Jan..
              Meer andersom, heb de totale belichting naar beneden gehaald en vervolgens de hooglichten en witten weer opgehaald.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: De lange Maten IV

                Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                Bedankt Jan..
                Meer andersom, heb de totale belichting naar beneden gehaald en vervolgens de hooglichten en witten weer opgehaald.
                Dank voor de uitleg Jos. Klinkt eenvoudig maar met een sterk resultaat.
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: De lange Maten IV

                  Als voorbeeld van sfeer (in een bos) is deze super Jos. De berken mooi in compo gebracht, het kan soms eenvoudig zijn bij het zien van dergelijke foto's maar zo is het niet !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: De lange Maten IV

                    Mooi hoe de berken aftekenen tegen de voor- en achtergrond. knappe afsluiter met deze prachtige foto.
                    Groetjes, Herman.
                    Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De lange Maten IV

                      Weer een schoontje Jos met veel sfeer, goed bezig !
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: De lange Maten IV

                        Ik heb ze net alle vier bekeken. Sterke foto's stuk voor stuk.
                        Ik zou uit elke foto een vierkant croppen en er een vierluik van maken en dan ophangen aan de muur. Om met veel plezier elke dag naar te kijken.
                        Enne... ze kondigen weer vriesweer aan voor dit WE .
                        Groetjes,
                        Xavier
                        Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                        Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                        Laat de commentaren maar komen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De lange Maten IV

                          Ben al dikwijls terug naar deze foto komen kijken, en ik blijf die onwezenlijk mooi vinden. Die kleurstelling; onwezenlijk...

                          Comment


                          • #14
                            Re: De lange Maten IV

                            Ook een hele knappe, maar foto 3 is toch mijn persoonlijke favoriet. Knappe reeks!
                            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                            Website - 500px - Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: De lange Maten IV

                              Bedankt iedereen voor alle fijne reacties op de gehele reeks..Enne inderdaad hoop ik op mooi winters weer dit weekend.
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X