Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze: Canon M10, Fuji XA10,...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze: Canon M10, Fuji XA10,...

    Hey,

    Ik ben dus op zoek naar een nieuwe camera, om wat natuur, gebouwen (vakantie) en macro (mg met aparte lens) foto's te nemen.
    Ik zou graag een systeemcamera aanschaffen.
    Ik twijfel dus tussen de Canon M10 of de Fujifilm X-A10.
    Budget -400€

    Wat ik graag zou hebben:
    - Voordelige lenzen nadien (voor zover mogelijk, ik ben op de hoogte van canonprijzen momenteel )
    - Wat snufjes zoals fisheye, toy camera,.... (op de camera, niet apart als lens)
    - Handige bediening, ik moet nog wat beginnen, dus nog veel zoeken

    Ik sta ook open voor andere suggesties. Ik ben al verkopers gaan bevragen, maar dit eindigt altijd met een 3de en duurdere optie ipv een keuze uit 2 opties

  • #2
    Re: Keuze: Canon M10, Fuji XA10,...

    Ga eerst eens op zoek naar je gewenste objectieven en zet voor je zelf de pro's en con's van het geprefereerde op een rijtje. Ga daarna pas op zoek naar een passende body.

    Bedenk daarbij ook wat voor beelden je wilt maken.....

    Comment


    • #3
      Re: Keuze: Canon M10, Fuji XA10,...

      Ik kan niet voor elk mogelijk merk onder de 400€ gaan zoeken welke objectieven ik wil.
      Ik ben niet veeleisend, als het merk een zoom aanbied, zodat ik eens kan inzoomen op de top van een gebouw, en er bestaat eentje die wat macro kan ben ik gelukkig.
      Dit heb ik het snelst gevonden bij Canon, de uitleg voor dummies staat daar onder de lens geschreven. Bij anderen lijkt dit me eerder iets wat enkele maanden duurt.

      Ik zou gewoon graag wat pro's & con's horen over bepaalde merken, bij voorkeur over de 2 die hier staan, eventueel ook over anderen bunnen budget.
      Het zou mijn eerste camera zijn waar ik ook maar iets manueel zou instellen. Als ik hier enkele jaartjes mee kan prutsen, oefenen en begrijpen hoe een camera werkt, ben ik al zeer gelukkig.

      Comment


      • #4
        Re: Keuze: Canon M10, Fuji XA10,...

        pro's en con's zijn persoonlijke zaken.... het is van geen belang wat een ander er van vindt.

        Ik kan niet voor elk mogelijk merk onder de 400€ gaan zoeken welke objectieven ik wil.
        Je kunt natuurlijk ook besluiten om het rustig op te bouwen - niet alles tegelijkertijd te willen van wat je wenst -. Als je goed investeert dan gaat het aangekochte "glas" levenslang mee ook gedurende upgrades van body. Sta ook stil bij zaken als extra batterij, geheugenkaartjes, statief enz

        Als ik hier enkele jaartjes mee kan prutsen, oefenen en begrijpen hoe een camera werkt, ben ik al zeer gelukkig.
        maak een bewuste keuze opdat je door kan met hetgeen je hebt aangeschaft en niet na die paar jaartjes besluit toch een totaal iets anders aan te schaffen, want dan kan je relatief gezien weer opnieuw beginnen! Als je wilt "prutsen en begrijpen" waarom dan niet een FZ1000 of P900 of HX400 of SX60?

        Comment


        • #5
          Re: Keuze: Canon M10, Fuji XA10,...

          Ik denk niet dat het de bedoeling van TS is om "glas" voor het leven aan te schaffen.
          De enige camera's waar dit in het verleden misschien interessant was zijn de reflexcamera's van Nikon en Canon, en daarbij Leica.
          Door de toevloed van systeemcamera's de laatste jaren zou ik daar niet meer op rekenen.

          Ik heb zelf een Canon M10 gekocht in plaats van het compactje dat ik voor dagelijkse opnamen gebruikte, en ik neem het ook mee op vakantie.
          Door de grote APS-C sensor heb je dezelfde beeldkwaliteit als een (crop) DSLR.
          Er is een beperkte reeks objectieven, maar ze zijn alle van goede tot zeer goede kwaliteit, zeker in verhouding tot hun prijs.
          Zolang het beeld niet snel beweegt zijn de foto's dan ook zeer goed.
          Voor een goede 300 EUR met een 15-45 zoom zeer aan te raden (koop er ook het 22mm f:2 lensje bij, zeer compact, lichtsterk, haarscherp en 0 vervorming).

          Er is nu ook de M100.
          Deze heeft de (nog) betere sensor en het dual pixel AF systeem van de M5 en de M6 (maar helaas al eens zo duur).

          Comment


          • #6
            Re: Keuze: Canon M10, Fuji XA10,...

            Als ik hier enkele jaartjes mee kan prutsen, oefenen en begrijpen hoe een camera werkt, ben ik al zeer gelukkig.
            maak een bewuste keuze opdat je door kan met hetgeen je hebt aangeschaft en niet na die paar jaartjes besluit toch een totaal iets anders aan te schaffen, want dan kan je relatief gezien weer opnieuw beginnen! Als je wilt "prutsen en begrijpen" waarom dan niet een FZ1000 of P900 of HX400 of SX60?[/QUOTE]

            Dat was toch mijn vraag? -> ik sta open voor andere suggesties <-.
            "Waarom dan niet.." Omdat ik ze niet kende..

            Bon, ik heb intussen de Sony A6000 gekocht.. Heel blij mee.

            Comment

            Working...
            X