Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prague by night 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Prague by night 3

    DSC_0567-4 by lennert trevels, on Flickr
    Last edited by areon; 5 december 2017, 19:24. Reden: Verkeerde

  • #2
    Re: Prague by night 3

    Veel sfeer, maar voor mij teveel vertekening (bijvoorbeeld bij de kerktoren).
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      Re: Prague by night 3

      Natuurlijker afgewerkt dan je vorige opnames en daardoor vind ik deze eigenlijk wel mooier
      Maar inderdaad net zoals bij je vorige veel vertekening maar kan je uiteraard makkelijk wegwerken

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Prague by night 3

        Weer heel veel sfeer, maar ik sluit mij aan bij mijn voorgangers over de vertekening. (correctie leidt overigens tot een tekort aan lucht en wolken)
        De groenige lucht kan wat wb betreft, wel wat meer magenta gebruiken. De overige kleuren worden dan nog mooier.
        De bewegende tram is meesterlijk !
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Prague by night 3

          De meer natuurlijke afwerking vind ik ook stuk mooier dan je vorige...Vooral heel mooi het licht op deze mooie oude gebouwen...Moment ook goed gekozen met nog de kleuren in de lucht...
          Inderdaad de vertekening is gemakkelijk op te lossen in zowel lightroom als PS, heb hem eens binnengehaald en de 'auto" functie deed alles al recht zetten, inderdaad kom je wat lucht te kort, maar dat is simpel op te lossen door vooraf even klein stukje lucht erbij te plakken..Dit zal echter wel in PS moeten...Als voorbeeld HIER de gecorrigeerde versie met ook een WB aanpassing.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Prague by night 3

            Zal me als kerstcadeau maar een abonnement ps cadeau doen. Heb je bij Lr dan gewoon enkel lens correction geselecteerd voor die vertekening?

            Comment


            • #7
              Re: Prague by night 3

              Afhankelijk welke versie je van lightroom hebt is het in lenscorrectie of transformatie tabblad.
              Ik heb de CC versie, en daar zit die in het tabblad transformatie, simpelweg op de A van automatisch klikken en LR doet de rest voor je.

              Mocht je PS aan willen schaffen:
              Lightroom CC en Photoshop CC betaal ik maandelijks 12 euro voor. Vind dit zelf een schappelijke prijs voor wat je krijgt, en altijd de nieuwste updates.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment

              Working...
              X