Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet snelheid en tarieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Internet snelheid en tarieven

    Ik mag een nieuwe modem komen halen bij een Telenet verkooppunt.
    Daardoor zal ik de fenomenale snelheid krijgen van 50 i.p.v. 30Mb, beperkt tot 150Gb download/maand.
    Het tarief blijft onveranderd 29,75€/maand (ik gebruik het 2 maand/jaar, maar moet toch 12 maanden betalen.)

    In Spanje betaalde ik eerst 9€/maand voor 12Mb via een WIMAX systeem (schoteltje van 20cm diameter).
    Een jaar geleden overgeschakeld naar een andere provider die binnenkomt met fiber 100Mb @ 24€/maand en onbeperkt downloadvolume.

    Vanaf nu levert mijn eerste provider ook fiber 100Mb met onbeperkt downloadvolume @ 16,99€/maand en 500Mb @ 29.99€/maand.
    Voor 39,99€ krijg je 500Mb snelheid met onbeperkte downloadlimiet en onbeperkt bellen naar vaste en mobiele telefoons.
    Nu als promotie nog gratis tv signaal erbij, bij afsluiten gsm contract.


    Bovendien kan je in Spanje het contract 6 keer per jaar onderbreken. Je moet wel minimum 6 maand per jaar betalen.

    Waarom kan dat niet in België tenzij je het dubbele of een veelvoud wil betalen ?. Die 16 politiekers met hun mandaten van 30.000€/jaar zijn toch buitengewipt.
    Last edited by notex; 5 december 2017, 15:18.

  • #2
    Re: Internet snelheid en tarieven

    Je schrijft het anwoord zelf.... Er is België een duopolie, en één van die 2 bedrijven is in de handen van de overheid die het dividend nodig heeft.

    Gebrek aan concurrentie houdt de prijzen hoog.

    Comment


    • #3
      Re: Internet snelheid en tarieven

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Je schrijft het anwoord zelf.... Er is België een duopolie, en één van die 2 bedrijven is in de handen van de overheid die het dividend nodig heeft.

      Gebrek aan concurrentie houdt de prijzen hoog.
      Je kan als je internet volume niet te hoog is checken of enkel met 4g surfen beterkoop is. Je heb wel een MIFI router hiervoor nodig ( en die kan je meenemen op locatie en een lokale prepaid SIM kaart gebruiken)

      YMMV
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Internet snelheid en tarieven

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Je kan als je internet volume niet te hoog is checken of enkel met 4g surfen beterkoop is. Je heb wel een MIFI router hiervoor nodig ( en die kan je meenemen op locatie en een lokale prepaid SIM kaart gebruiken)

        YMMV
        Wanneer ik in België ben (zoals nu), komen mijn dochter en kleindochter bij ons logeren. Dan wordt er een massa aan data verbruikt, en zal 4G ook duur zijn.
        Natuurlijk is dat dan maar 2 maand per jaar.
        Hier in bedrijf op het Wifi netwerk:
        2 desktops (Spotify van 7 tot 22h)
        2 laptops (voor de firma van mijn dochter)
        3 Iphones
        2 of 3 Ipads (spelletjes online en films downloaden door de kleindochter), 2 uur/dag Facetime.
        2 draadloze printers/scanners waarvan ik geen idee heb hoeveel data die verbruiken.
        Gisteren heb ik in een winkel mijn echtgenote nog moeten overtuigen om geen internetradio te kopen.
        Verleden week werd ik verwittigd dat mijn dataverbruik op 138Gb van de toegelaten 150Gb stond, met de vraag hoeveel Gb ik wou bijkopen.
        Gelukkig was dat 3 dagen voor de teller gereset werd.
        Als wij geen logees hebben, verbruik ik maximum 10Gb/maand.
        Last edited by notex; 5 december 2017, 15:14.

        Comment


        • #5
          Internet snelheid en tarieven

          En kunnen die logees hun eigen data-abonnement niet aanspreken?
          De 10 maand dat je weg bent, dan moeten ze dat ook doen.
          Of anders verbinden via de homespot, dan telt dat niet in uw abonnement.

          Die printer en/of scanner gebruiken enkel uw eigen netwerk, tenzij die gebruikt worden in een modus scan+verzenden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Internet snelheid en tarieven

            Mijn logees hebben thuis alles van Proximus. Hier bij mij in de buurt is niets van een Proximus wifi signaal te ontvangen.
            Een Telenet homespot heb ik niet. Dat is toch zinloos omdat meestal de hoofdzekering uit staat als wij in Spanje zijn.
            Als ze inloggen op een Telenet homespot (zeer zwak en traag hier) met mijn wachtwoord, komt het toch op mijn eigen dataverbruik.
            Ze bekijken het maar, als de 150Gb op zijn, is het gedaan met het feestje tot het einde van de maand wanneer men de teller reset.

            Comment


            • #7
              Internet snelheid en tarieven

              Bahhh ... die twee maand per jaar passeren zo ook wel zeker?
              Anders een beetje minder surfen (downloaden). [emoji1]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Internet snelheid en tarieven



                De snelheidskampioen is Telenet met 400Mbps down en 40 Mbps upload.
                [/B]Om die snelheid te krijgen moet je een pakket nemen met TV, vaste telefoon, 2 gsm contracten, films downladen, enz, en 10€ per maand extra betalen voor de hoge snelheid.
                Kost je minimum 120€/maand.(zonder de prijs van de gsm gesprekken en de betaalfilms)
                Zal alleen leverbaar zijn in grote steden.

                In Spanje is de internetsnelheid bij mijn internetprovider symmetrisch, op voorwaarde dat je een gsm abonnement bij hen neemt @10€/maand.
                Dat betekent 100Mbps of 500Mbps zowel download als uploadsnelheid. Anders krijg je slechts 10 of 50Mbps uploadsnelheid.

                Je betaalt nu in Spanje :
                Fiber internet 500Mb up / 50Mb down + vaste lijn onbeperkt bellen naar vast en mobiel : 39.99€/maand

                Als je er een gsm contract van 10€ per maand bij neemt, heb je voor 49.99€ per maand :
                -Fiber internet 500Mbps download en 500Mbps upload zonder volumelimieten.

                - onbeperkt gratis bellen met je vaste lijn naar alle vaste lijnen en gsm's in Europa, met uitzondering van bellen naar betaalnummers.
                - gsm contract inbegrepen 1000 minuten/maand, onbeperkt aantal SMS en 2Gb data.
                - TV signaal 600 posten waaronder 50 Spaanse, 50 Engelse, 35 Duitse (geen Belgische of Nederlandse behalve BVN)

                De internetverbindingen waren hier tot zo'n 2,5 jaar geleden zeer slecht. Er was alleen ADSL met 3 Mbps en WIMAX (schoteltje 3Mbps). Tijdens het weekend zakte de snelheid tot 0,5Mbps.
                Het ADSL signaal van 3Mbps kostte in 2011 45€/maand
                Vanaf 2015 kreeg je maximaal 12Mbps met WIMAX @ 9€/maand

                In de lente van 2016 hebben 3 verschillende providers hier in de straten fiberkabels komen trekken. De eerste (en goedkoopste) fiberprovider heeft hier tot in de gebouwen gratis de fiberkabels gelegd en de aansluitdozen geplaatst, zonder verplichting tot aansluiting.
                Mijn eerste fiber aansluiting in januari 2017 was 30Mbps/3Mbps @ 24€/maand.
                In juni 2017 upgrade van 30Mbps/3 Mbps naar 100Mbps/10Mbps nog altijd @24€/maand.

                Ondertussen is de fiber apparatuur van mijn eerste Wimax provider in orde (zijn fiberkabels liggen hier ook al een jaar klaar).
                Hij komt met tarieven van 16,99€ voor 100Mbps en 29.99€ voor 500Mbps. (dit zijn tarieven als je intekent voor mei 2018 en contracten blijven aan die prijs. Daarna zijn de inschrijvingen 10€ duurder).

                Mijn huidig contract loopt tot 31/12/2017. Dan kan ik overschakelen naar de nieuwe provider. Misschien is het zelfs niet nodig als mijn huidige provider zijn tarieven laat zakken .

                Op 2,5 jaar is het bij ons in Spanje geëvolueerd van 3Mbps naar 12Mbps met ADSL en straalverbinding, naar glasfiber eerst met 30Mbps en 6 maand later 100Mbps.
                Nu weer 6 maand later zitten we aan 500Mbps download en 500mbps upload.

                Ik heb het niet nodig, maar wanneer zal Telenet of Proximus 400 of 500 Mbps download en upload kunnen leveren aan een fatsoenlijk tarief ?
                Wordt in Spanje allemaal al gedaan zonder dat het in de krant hoeft te komen.
                40 jaar geleden was Spanje nog een arm onderontwikkeld land.

                België Telenet Expressnet : 30Mbps download / 3Mbps upload : 29,75€/maand max 150Gb/maand (100Gb voor nieuwe klanten)
                Spanje Cloud Wifi : 100Mbps download / 10Mbps upload : 16,99€/maand geen datalimiet
                Spanje Cloud Wifi : 500Mbps download / 50mbps upload : 24,99€/maand geen datalimiet
                " " : 500Mbps download / 500Mbps upload : 34.99€/maand geen datalimiet
                Last edited by notex; 6 december 2017, 05:20.

                Comment


                • #9
                  Re: Internet snelheid en tarieven

                  Die info op MSN komt niet overeen met deze op andere sites... ze maken er overal een soep van. [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Internet snelheid en tarieven

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Mijn logees hebben thuis alles van Proximus. Hier bij mij in de buurt is niets van een Proximus wifi signaal te ontvangen.
                    Een Telenet homespot heb ik niet. Dat is toch zinloos omdat meestal de hoofdzekering uit staat als wij in Spanje zijn.
                    Als ze inloggen op een Telenet homespot (zeer zwak en traag hier) met mijn wachtwoord, komt het toch op mijn eigen dataverbruik.
                    Ze bekijken het maar, als de 150Gb op zijn, is het gedaan met het feestje tot het einde van de maand wanneer men de teller reset.
                    Na die 150 GB wordt het internet ook niet helemaal afgesloten. De snelheid is dan beperkt tot 1 MBPS.
                    Dan kan je nog altijd facebook, whatsappen en wat surfen.
                    Zelfs een youtube filmpje wil nog wel lukken, maar Netflix in HD of 4K zal noppes zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Internet snelheid en tarieven

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Je schrijft het anwoord zelf.... Er is België een duopolie, en één van die 2 bedrijven is in de handen van de overheid die het dividend nodig heeft.

                      Gebrek aan concurrentie houdt de prijzen hoog.
                      De duurste is dan die die niet in handen is van de overheid (en waarvan de winst naar de VS vloeit...).
                      En het is ook degene die het meest heeft tegengeprutteld om toe te laten om zijn infrastructuur open te stellen voor concurrentie.

                      Voor de rest is het in België in elk geval veel te duur... Die TV, internet, telefoon en gsm's kosten hier per maand meer dan de elektriciteit en gas...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Internet snelheid en tarieven

                        Waarom zou telenet zijn prijzen lager zetten dan Proximus als ze technisch gezien een beter product hebben, en de klanten het toch betalen....

                        Eerste regel in Marketing: kijk wat de klant bereid is te betalen, zorg dat je kosten lager liggen en verkoop.
                        In 90% van de gevallen worden prijzen NIET bepaald aan de hand van de kosten, maar gepositioneerd tov de concurrentie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Internet snelheid en tarieven

                          Geen oplossing maar een bedenking:
                          Ik zit op het ogenblik in een B&B waar men $480 per maand betaald voor MAX 512 Kbps MIN 256 Kbps. Dit is het beste internet dat we op deze locatie al hadden. De vorige twee duurde het openen van VRTNWS soms 5 minuten. StuBru streamen? Onderbrekingen.. video? Nope... Mijn MiFi krijgt 2G.
                          Ik bedoel maar.. First World problems

                          Een oplossing voor TS ligt natuurlijk niet voor de hand en het "grote duo" gaat die ook niet aanreiken. Men pushed naar triple en auadruple p(l)ay met onrealistische prijzen en de meesten vinden dat nog normaal ook.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Internet snelheid en tarieven

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Waarom zou telenet zijn prijzen lager zetten dan Proximus als ze technisch gezien een beter product hebben, en de klanten het toch betalen....

                            Eerste regel in Marketing: kijk wat de klant bereid is te betalen, zorg dat je kosten lager liggen en verkoop.
                            In 90% van de gevallen worden prijzen NIET bepaald aan de hand van de kosten, maar gepositioneerd tov de concurrentie.
                            Nagel op de kop !

                            Plus, in vele zaken is de modale Belg niet rijp voor concurrentie.
                            Telenet bv. is moeten "gered" worden door die Amerikanen omdat ze in het begin, (toen ze qua prijs veruit de betere waren) nauwelijks klanten konden werven.
                            Voor GSM: vraag aan 100 modale Belgen een operator te noemen dan krijg je waarschijnlijk 80 keer als antwoord Proximus, 15 keer Orange (of Mobistar) en een keer of 5 één van de kleinere goedkopere operators.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Internet snelheid en tarieven

                              Als de tarieven die TS citeert geen promoties zijn betalen we in België inderdaad snel 50 of 60% meer voor minder (maar gaat iemand echt die overvloed gebruiken ?).
                              Ook Frankrijk is goedkoper, maar Duitsland bv nauwelijks.

                              De levensstandaard in een groot deel van Spanje is nog altijd merkelijk lager dan in België.
                              Daarom zijn veel zaken zoals voeding, drank, restaurantbezoek ed ook een heel stuk goedkoper (misschien minder aan de costa's waar TS waarschijnlijk verblijft).

                              Comment

                              Working...
                              X