Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D 500

    Ik gebruik sinds een paar maand de D 500 van Nikon, en heb het gevoel dat de batterij heel snel haar lading verliest. Ik vraag me af of andere gebruikers dit ook ondervinden. Bij mijn Df blijft die batterij héél lang haar lading behouden. Ik heb intussen ook de Snapbridge uitgeschakeld, ook op de smartphone, omdat ik dacht dat die ook wel met wat stroom ging lopen, maar merk geen echt verschil. Ik heb ook het gevoel dat de lading ook vermindert als de camera uitgeschakeld is. Dat laatste ga ik nu eens wat langer in de gaten houden, omdat mijn 'gevoel' nog niet op echte metingen gebaseerd is. Toch graag de mening van andere gebruikers. Alvast bedankt om te reageren.

  • #2
    Re: Nikon D 500

    Ik heb nu al een paar maanden de Nikon D7500 die met dezelfde EN-EL 15a batterij werkt als de D500 en bij mij is het net omgekeerd ik ben verwonderd hoelang deze batterij meegaat
    in vergelijking van toen ik met mijn D7100 met de gewone EN-EL 15 werkte.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D 500

      Je zou de vliegtuigmodus kunnen inschakelen als je deze niet nodig hebt. Dat doe ik althans.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D 500

        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
        Ik gebruik sinds een paar maand de D 500 van Nikon, en heb het gevoel dat de batterij heel snel haar lading verliest. Ik vraag me af of andere gebruikers dit ook ondervinden. Bij mijn Df blijft die batterij héél lang haar lading behouden. Ik heb intussen ook de Snapbridge uitgeschakeld, ook op de smartphone, omdat ik dacht dat die ook wel met wat stroom ging lopen, maar merk geen echt verschil. Ik heb ook het gevoel dat de lading ook vermindert als de camera uitgeschakeld is. Dat laatste ga ik nu eens wat langer in de gaten houden, omdat mijn 'gevoel' nog niet op echte metingen gebaseerd is. Toch graag de mening van andere gebruikers. Alvast bedankt om te reageren.
        Hier valt dat best mee, staat wel in vliegtuig modus, dus niets zenden of ontvangen.
        En er wel op letten dat je de batterijen van de 20 serie hebt, anders klopt de aangegeven waarde niet. KLIK

        En natuurlijk hoe méér ingeschakeld zoals VR enz. hoe meer verbruik.
        Last edited by Guest42; 4 december 2017, 15:44.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D 500

          Iedereen bedankt om te reageren. Ik heb intussen de batterij gecontroleerd: het is wel degelijk de 20-versie. Heb de camera nu ook in vliegtuigmodus gezet. Op de meeste van mijn lenzen zit geen VR (enkel de macro, maar die wordt op dit toestel amper gebruikt). Ben benieuwd voor het vervolg. Ik hou jullie zeker op de hoogte.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D 500

            Hoi,

            ik heb dat gevoel met mijn D850 tot op dit moment ook nog wel...
            Maar ik berust me in het feit, dat ik nog veel aan het "spelen" met instellingen en aan het testen ben.
            Daarbij schakel ik veelvuldig in de menu's en naar live view.
            Nu heb ik uiteindelijk m'n AF fine tuning voor mekaar, dus het "spelen" zal nu wel minder worden...
            En de batterijduur zal, hopelijk, een belangrijke stap vooruit maken.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D 500

              De D850 heeft net als de D500 ook de Snapbridge mogelijkheid.
              Dit werkt via bluetooth en Wifi.
              Als je dit niet gebruikt is het best je toestel in vliegtuigmodus te plaatsen want dit zijn echte batterijvreters
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D 500

                Hier iemand die wel een ferm probleem heeft met een batterij die snel plat is.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D 500

                  Ik heb sinds mijn post de camera in de tas gelaten, ttz, eerst nog 22 opnames gemaakt, gewoon hier binnenshuis. De batterijlading staat nu op 78 % (één blokje minder dan vol). In het scherm 'Batterij-informatie' staat ook de Levensduur met tussen haakjes (0-4), en daarnaast een schaal met een cijfer nul bovenaan, en de bemerking NEW onderaan. ik veronderstel dat dit wil zeggen dat de batterij nieuw is ?

                  Comment

                  Working...
                  X