Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Printer kopen voor foto's ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Printer kopen voor foto's ???

    Als of den duvel ermee speelt vorige week pas een nieuwe Imac gekocht voor mijn vrouwke en nu heeft de printer het begeven

    Dat begint hier serieus prijzig te worden maar van de andere kant moet ik dit jaar niet lang zoeken wat ze voor haar Kerstmis en Nieuwjaar gaat krijgen,

    Ze heeft (had) een Canon Pixma 9500 Mark II en is daar altijd heel tevreden over geweest.

    Maar nu dringt zich de keuze op voor een nieuwe maar de vraag is welke

    Ze gebruikt de printer regelmatig om zowel foto's als (wens) kaartjes te printen.

    We hebben beide alles van Canon wat fotomateriaal betreft maar ik neem aan dat het daarom niet echt een Canon printer moet blijven.

    Of is het zo dat Canon gewoon de beste printers heeft voor foto's

    Dus de vraag is eigenlijk welke printer raden jullie aan of welke gebruiken jullie zelf.

    Het moet minstens een A3+ zijn.

    En ook niet onbelangrijk is het verbruik per foto en de prijs van de cartdridges

    Alvast bedankt voor de reactie's

    Groetjes,

    Ronald
    Last edited by The digital hunter; 3 december 2017, 19:09.
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

    Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
    Als of den duvel ermee speelt vorige week pas een nieuwe Imac gekocht voor mijn vrouwke en nu heeft de printer het begeven

    Dat begint hier serieus prijzig te worden maar van de andere kant moet ik dit jaar niet lang zoeken wat ze voor haar Kerstmis en Nieuwjaar gaat krijgen,

    Ze heeft (had) een Canon Pixma 9500 Mark II en is daar altijd heel tevreden over geweest.

    Maar nu dringt zich de keuze op voor een nieuwe maar de vraag is welke

    Ze gebruikt de printer regelmatig om zowel foto's als (wens) kaartjes te printen.

    We hebben beide alles van Canon wat fotomateriaal betreft maar ik neem aan dat het daarom niet echt een Canon printer moet blijven.

    Of is het zo dat Canon gewoon de beste printers heeft voor foto's

    Dus de vraag is eigenlijk welke printer raden jullie aan of welke gebruiken jullie zelf.

    Het moet minstens een A3+ zijn.

    En ook niet onbelangrijk is het verbruik per foto en de prijs van de cartdridges

    Alvast bedankt voor de reactie's

    Groetjes,

    Ronald
    Wat is er juist kapot aan de printer ?

    Comment


    • #3
      Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

      ik ben destijds overgestapt van de 9500 mkII naar de Prograf pro 1000 een A2 printer met grotere cartridges en een stuk zuiniger in gebruik. Na meer dan een jaar nog altijd uiterst tevreden van.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
        ik ben destijds overgestapt van de 9500 mkII naar de Prograf pro 1000 een A2 printer met grotere cartridges en een stuk zuiniger in gebruik. Na meer dan een jaar nog altijd uiterst tevreden van.
        Het neusje van de zalm. Het vrouwke zal hier heel blij mee zijn.

        Hoe groter de printer hoe lager de kostprijs per print.
        Blij te horen dat dit inderdaad zo is.

        @ The digital hunter: voor je de oude naar het containerpark brengt laat mij iets weten
        Last edited by palombian; 3 december 2017, 20:55.

        Comment


        • #5
          Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

          Deze https://www.artencraft.be/nl/canon-p...ter-57025.html
          of deze https://www.artencraft.be/nl/canon-p...er-360724.html

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

            alleen al de extra hoeveelheid inkt die bij de prograf 1000 is verantwoord meer dan het prijsverschil. Een extra tip bij deze printer: bij 1-2-3 ink zijn de cartridges een 20% goedkoper dan op de meeste plaatsen, vraag me niet hoe het kan maar op de prijs van een volledige set scheelt dat wel wat eurokes.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

              dat is verleden tijd bij 123 inkt, heb ze nog zien staan aan 45€, maar nu ook al meer dan 50€.

              Comment


              • #8
                Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

                Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                dat is verleden tijd bij 123 inkt, heb ze nog zien staan aan 45€, maar nu ook al meer dan 50€.
                ik zie ze nog altijd aan 41.50 staan hoor https://www.123inkt.be/Inktpatronen/...0-p141409.html
                De normale prijs is 53 euro
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

                  Om de hoeveel dagen moet je zo'n printer laten werken zonder je in de problemen komt met
                  verstopte printkoppen? Iemand ervaring mee?
                  Worden bij iedere opstart de leidingen gereinigd waardoor verlies aan inkt?

                  Groetjes,

                  Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

                    zowel mijn 9500 mkII stond net als nu mijn prograf 1000 pro soms drie weken stil zonder dat dat een probleem vormd(e). Meestal werd en wordt er wel minstens om de twee weken mee gewerkt.
                    Ik dacht dat de fabrikanten meestal één week opgeven maar dat is waarschijnlijk om zich in te dekken.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

                      Een maand en langer stilstaan is ook geen probleem.
                      Er wordt wel inkt gebruikt om te reinigen (niet bij iedere opstart, maar na een aantal dagen, meer naarmate hij langer stilstaat).
                      Ik heb het eens uitgerekend voor de PRO9500II, als je hem elke twee weken eens aanzet, zonder iets te printen, ben je een stel patronen kwijt op een jaar.
                      Dat is 115 EUR aan de huidige prijs.
                      Zelf trek ik mij daar niets van aan, voor de PRO9500 (en de PRO-10) zijn er zeer goede navulinkten te koop aan 1/5 van de prijs van Canon. De patronen zijn ook zeer gemakkelijk bij te vullen.
                      Daarom zou ik een PRO-10 kopen als vervanger van de PRO9500.

                      Correctie: ondertussen is er ook navulinkt voor de PRO-1 (behalve rood) en de PRO-1000 (ook hier beter voor rood, geel en blauw originele gebruiken).
                      Last edited by palombian; 6 december 2017, 14:18.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Een maand en langer stilstaan is ook geen probleem.
                        Er wordt wel inkt gebruikt om te reinigen (niet bij iedere opstart, maar na een aantal dagen, meer naarmate hij langer stilstaat).
                        Ik heb het eens uitgerekend voor de PRO9500II, als je hem elke twee weken eens aanzet, zonder iets te printen, ben je een stel patronen kwijt op een jaar.
                        Dat is 115 EUR aan de huidige prijs.
                        Zelf trek ik mij daar niets van aan, voor de PRO9500 (en de PRO-10) zijn er zeer goede navulinkten te koop aan 1/5 van de prijs van Canon. De patronen zijn ook zeer gemakkelijk bij te vullen.
                        Daarom zou ik een PRO-10 kopen als vervanger van de PRO9500.

                        Correctie: ondertussen is er ook navulinkt voor de PRO-1 (behalve rood) en de PRO-1000 (ook hier beter voor rood, geel en blauw originele gebruiken).


                        Hartelijk dank voor deze nuttige info.

                        Groetjes,

                        Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Printer kopen voor foto's ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                          zowel mijn 9500 mkII stond net als nu mijn prograf 1000 pro soms drie weken stil zonder dat dat een probleem vormd(e). Meestal werd en wordt er wel minstens om de twee weken mee gewerkt.
                          Ik dacht dat de fabrikanten meestal één week opgeven maar dat is waarschijnlijk om zich in te dekken.

                          Hartelijk dank voor deze nuttige info.

                          Groetjes,

                          Dirk

                          Comment

                          Working...
                          X