Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] wit

    Winterwandeling deze voormiddag in de kouters.

    DSC_8084 by Raf Strobbe, on Flickr
    vergroten door op de foto te klikken

    update (wat meer structuur in het wit):
    wit update by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 2 december 2017, 16:09.

  • #2
    Re: wit

    Die zachte pastelletjes in het bovenste gedeelte vind ik erg mooi.
    Het witte onderaan is naar mijn smaak wat te uitgesproken, wat meer detail erin (voor zover dat mogelijk was) had je plaat minder in twee gesneden.

    Comment


    • #3
      Re: wit

      Bedankt voor de reactie vonkske.
      In tegenstelling tot andere velden waar je nog de planten zag doorheen komen of minstens reliëf was dit veld zeer egaal met een redelijke sneeuwlaag erover. Als ik vanavond op het weerbericht hoorde dat er in de Hoge Venen 6-7 cm ligt dacht ik direct dat er bij ons hier meer gevallen is.
      Ik zal eens lijken naar de originele foto of ik er wat structuur kan instoppen en indien ja zal ik een up plaatsen.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: wit

        Is dit al in België Raf?
        Mooi pak sneeuw daar gevallen..Simplistisch mooi met die grote leegte van sneeuw, en die huisjes en bomen in de verte..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: wit

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          Is dit al in België Raf?
          Mooi pak sneeuw daar gevallen..Simplistisch mooi met die grote leegte van sneeuw, en die huisjes en bomen in de verte..
          Ja Jos, bij ons hier in de buurt vandaag, de eerste hellingen van de Vlaamse Ardennen.
          Ik vond dat ook treffend: grote witte vlakte van ondergesneeuwde velden met boerderij en boompjes op één lijntje in de verte.
          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: wit

            Wist niet dat er al zoveel sneeuw lag, spijtig genoeg blijft deze nog niet liggen
            Mooi weids beeld dat de winterse sfeer goed weergeeft Raf

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: wit

              Ik vind de update eigenlijk minder dan het origineel. In de update heb je nu een hoogfrekwente structuur in de voorgrond, wat afleidt vind ik.
              Persoonlijk had ik van het origineel aan de onderkant een beetje afgesneden.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: wit

                Daar moest ik toch serieus over nadenken. Maar toch de originele omdat die nog meer de schitterende leegte benadrukt.
                En voor de durf van de leegte, zeker een dik compliment, Raf.
                Als ik je wat mag toefluisteren : Ik heb even een papier voor de rechterkant gehouden.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: wit

                  Ook voor mij het origineel om exact dezelfde reden als Johan verwoord.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: wit

                    Bedankt voor de commentaren.
                    De up valt niet al te best mee dus. Ik heb de up daarom onder de originele gezet. Persoonlijk vind ik ook de witte leegte onderaan beter dan die paar donkere lijntjes en puntjes. Het witte vlak accentueert de weidsheid van de sneeuwvlakte.

                    @SteefD: Ik heb opzettelijk de horizon daar geplaatst (ik heb reeds gecropt want op mijn origineel heb ik nog veel meer sneeuwvlakte) omdat deze perfect daarmee op de lijn van 1/3 van de foto komt te liggen.

                    @Sieg: de sneeuw is hier grotendeels wel blijven liggen hoor. Ik ben deze voormiddag terug op pad geweest met mijn toestel maar vandaag was het niet zo mooi omdat de zon er niet doorgekomen is en dus de hele dag redelijk dikke mist die aanvriest. Anderzijds heb ik vandaag wel mooie detailfoto's van planten en bloemen met een wit ijsrandje.

                    @ Johan1956 en olivetti: rechts een stuk wegcroppen benadrukt inderdaad nog meer de leegte. Maar ik heb het toch niet gedaan omdat dan die fijne accentjes van die boompje in de verte en vooral van die in het niets verdwijnende paaltje verloren gaan.
                    Dit komt omdat dit de eerste heuvelrug van de Vlaamse Ardennen is (de Balei genoemd) en die hoeve staat aan een oude Romeinse heirbaan.

                    De Romeinen hadden iets verder hun kamp (de plaats heet nu nog Kampenstraat) omdat ze van daar een uitzicht hadden over de hele streek. Daarom heb je hier de indruk dar er achter de horizon niets meer ligt.

                    grts,
                    Raf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: wit

                      Nog eens terug komen kijken.
                      Na het zien van de up en het lezen van de opmerkingen ga ik nu ook voor het origineel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: wit

                        Naar inhoud en sfeer, voor mij de originele
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: wit

                          Allen bedankt voor de positieve commentaren en de voor keur voor mijn origineel.
                          grts,
                          Raf.

                          Comment

                          Working...
                          X