Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS Garmin blokkeert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GPS Garmin blokkeert

    Het gegeven: ik beschik over een Garmin Nuvi 2699 LTU, gekocht in mei 2015.
    Met de regelmaat van de klok een update gedaan tot voor kort.
    De update bleef maar duren totdat de computer zelf de update afblies.
    Terug geprobeerd, zelfde verhaal.
    Eenmaal losgekoppeld van de computer probeerde ik de GPS terug aan de praat te krijgen maar dit mislukte.
    Uiteindelijk gebeld naar de support van Garmin, die raadden mij een reset aan.
    Dit lukte niet. Ik krijg enkel een beginscherm wanneer ik het toestel in de stekker steek (met de Garmin oplader), maar daar blijft het bij.
    Achteraf krijg ik het scherm ook niet meer uit, enkel totdat de batterijcapaciteit leeg is.
    Is dus een oneindige lus, waar ik niet meer uit geraak.
    Terug naar Garmin gebeld en die zeiden dat ik hem moest binnenbrengen.
    Gezien het toestel buiten garantie valt is de minimale herstellingskost 80 euro, ik vind dit persoonlijk erg veel voor een toestel van zo'n 180 euro.
    Een nieuwe wil ik niet meer kopen, maar tips om de GPS toch weer aan de praat te krijgen zijn uiteraard welkom.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: GPS Garmin blokkeert

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Het gegeven: ik beschik over een Garmin Nuvi 2699 LTU, gekocht in mei 2015.
    Met de regelmaat van de klok een update gedaan tot voor kort.
    De update bleef maar duren totdat de computer zelf de update afblies.
    Terug geprobeerd, zelfde verhaal.
    Eenmaal losgekoppeld van de computer probeerde ik de GPS terug aan de praat te krijgen maar dit mislukte.
    Uiteindelijk gebeld naar de support van Garmin, die raadden mij een reset aan.
    Dit lukte niet. Ik krijg enkel een beginscherm wanneer ik het toestel in de stekker steek (met de Garmin oplader), maar daar blijft het bij.
    Achteraf krijg ik het scherm ook niet meer uit, enkel totdat de batterijcapaciteit leeg is.
    Is dus een oneindige lus, waar ik niet meer uit geraak.
    Terug naar Garmin gebeld en die zeiden dat ik hem moest binnenbrengen.
    Gezien het toestel buiten garantie valt is de minimale herstellingskost 80 euro, ik vind dit persoonlijk erg veel voor een toestel van zo'n 180 euro.
    Een nieuwe wil ik niet meer kopen, maar tips om de GPS toch weer aan de praat te krijgen zijn uiteraard welkom.
    Gebruik één van de vele (degelijke) navigatie-apps op je smartphone (als je die hebt) en je probleem is opgelost .
    Persoonlijk heb ik er Waze, Google Maps en OSM opstaan. Keuze zat dus, maar meest tevreden over Waze.
    En 80 euro herstelkosten voor een toestel van 180 euro... de wegwerpmaatschappij hé.
    Voor de herstelling van iets wat niet bij aankoop niet al te veel heeft gekost leggen ze de herstelkosten zodanig hoog dat je als consument in feite maar één (verstandige) keuze hebt, tenzij je zelf kan herstellen natuurlijk.
    Maar aan de andere kant moet je ook begrijpen iemand moet het toestel openmaken, het defect opsporen, misschien wisselstuk(ken), herstellen... allemaal voor die 80 euro... die mensen werken ook niet gratis hé .
    Last edited by Guest17; 2 december 2017, 12:21.

    Comment


    • #3
      Re: GPS Garmin blokkeert

      Even een update.
      Het Garmin toestel in kwestie was dus al meer dan een half jaar buiten garantie, ik heb dan toch beslist om het door Garmin te laten herstellen tegen kostprijs.
      Binnen gedaan via Media Markt en een maandje gewacht totdat ik telefoon kreeg van Mediamarkt.
      Garmin had laten weten dat het toestel onherstelbaar was, Mediamarkt heeft mij het volledige aankoopbedrag via een waardebon teruggeven (geldigheidsduur 5 jaar).
      Als het goed is, mogen we het ook zeggen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: GPS Garmin blokkeert

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Even een update.
        Het Garmin toestel in kwestie was dus al meer dan een half jaar buiten garantie, ik heb dan toch beslist om het door Garmin te laten herstellen tegen kostprijs.
        Binnen gedaan via Media Markt en een maandje gewacht totdat ik telefoon kreeg van Mediamarkt.
        Garmin had laten weten dat het toestel onherstelbaar was, Mediamarkt heeft mij het volledige aankoopbedrag via een waardebon teruggeven (geldigheidsduur 5 jaar).
        Als het goed is, mogen we het ook zeggen.
        Buitengewone service van Media Markt moet ik wel zeggen. en zo wint/houdt men klanten.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment

        Working...
        X