Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfstpalet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Herfstpalet

    Pieter zit al in de sneeuw, maar ik kan af en toe nog genieten van mooie herfstkleuren en wat laatste stuiptrekkingen van een stevige herfstzon


    origineel :


    2de versie

    Last edited by philitalia; 2 december 2017, 08:17.
    Mvg Philip

  • #2
    Re: Herfstpalet

    Dan geniet ik graag met je mee Philip, best boeiend door het diagonaal
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Herfstpalet

      Heel bijzonder zo die diagonaal..Beetje bevreemdend maar maakt hem origineel..Fraaie kleuren ook..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Herfstpalet

        Mooie kleuren, ik heb het gevoel dat de foto niet recht staat, ik zou deze een klein beetje naar links kantelen.
        Groetjes, Herman.
        Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

        Comment


        • #5
          Re: Herfstpalet

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Dan geniet ik graag met je mee Philip, best boeiend door het diagonaal
          Volledig mee eens. Verassende plaat.
          Kleuren zijn ook prachtig. Ik zou alleen proberen iets meer uit de lucht te halen. Nu wat uitgebrand lijkt me.
          Ook zie ik precies een beetje een halo rond de bomen aan de rechterkant.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Herfstpalet

            prachtige foto met een mooie compo en frisse kleuren ,mooi gedaan

            Comment


            • #7
              Re: Herfstpalet

              Mooie kleuren en het tipje dat we net zien van het landschap erachter maakt me nieuwsgierig

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Herfstpalet

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Mooie kleuren en het tipje dat we net zien van het landschap erachter maakt me nieuwsgierig

                grts
                Sieg
                Net wat ik ook dacht mooi !

                Ik denk dat de Pieter nu eerder in miezerig weer zit.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Herfstpalet

                  Mooie, beetje artistiek aandoende foto. Vooral de felle diagonaal doe heel veel.(en een felheid waar ik te laf voor zou zijn)
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herfstpalet

                    Een foto die direct in het oog springt door de verrassende compo waarin het diagonale het zeer goed doet in combinatie met de pittige kleuren . Ook het stukje heuvel/berg vaag in de achtergrond voegt iets extra toe aan het geheel.

                    Na iets langer de foto te bekijken blijft hij nog steeds sterk en pittig, maar krijg ik toch ook de indruk van een kleine halo te zien boven de bomen aan de rechterzijde .

                    Mvg.,
                    Smets84.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herfstpalet

                      Dank voor de reacties.

                      Ik heb eens naar het origineel gekeken en zelf zie ik geen halo. In die rechter bovenhoek had ik wel met gradueel filter de hooglichten wat verlaagd waardoor het grijs (ik veronderstel regen in de lucht) wat meer werd benadrukt. Ik denk (kan me vergissen) dat dit de indruk van halo gaf.

                      Ik heb nu de versie geplaatst zonder die aanpassing in dat hoekje.
                      Mvg Philip

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herfstpalet

                        Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                        Dank voor de reacties.

                        Ik heb eens naar het origineel gekeken en zelf zie ik geen halo. In die rechter bovenhoek had ik wel met gradueel filter de hooglichten wat verlaagd waardoor het grijs (ik veronderstel regen in de lucht) wat meer werd benadrukt. Ik denk (kan me vergissen) dat dit de indruk van halo gaf.

                        Ik heb nu de versie geplaatst zonder die aanpassing in dat hoekje.
                        Halo is nu idd minder uitgesproken, maar het zal dan een natuurlijke halo zijn denk ik. Net een beetje meer licht achter die boompjes.
                        Merci voor de update.
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

                        Comment

                        Working...
                        X