Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regen? Kan ik tegen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Regen? Kan ik tegen!

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Regen? Kan ik tegen!

    Lijkt wel ingepakt en luchtledig getrokken ... Sorry voor mijn opmerking, de fotograaf heeft dit gezien en vastgelegd, ik voel er me wat ongemakkelijk bij precies wat deze foto nodig heeft Sien !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Regen? Kan ik tegen!

      Ik vind dit maar een akelige foto. Dat kind lijkt inderdaad vacuum getrokken, ondanks de piepkleine gaatjes in het plastic. Volgens mij is ie reeds bewusteloos.

      Comment


      • #4
        Re: Regen? Kan ik tegen!

        Ook ik begrijp niet waarom je zoiets doet posten, denk eerst na voordat je post in het vervolg.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Regen? Kan ik tegen!

          Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
          Ook ik begrijp niet waarom je zoiets doet posten, denk eerst na voordat je post in het vervolg.
          Of voor je de ontspanner afdrukt. Veel beginners zien hun foto pas als al die ergens gepost is.
          Ongeacht wat nu het effect is van deze idd. niet zo geslaagde foto wordt hier wel iets belangrijks in de fotografie aangesneden: beeldtaal. En dat is iets anders als - mooi - niet scherp - 3derden.
          De fotograaf wil iets schattigs mededelen via de foto en 't lukt niet. Dat komt omdat er niet in 4 hoeken gedacht wordt: alle beeldelementen geven iets treurigs weer, zoiets als de 'memento mori' fotografie van de 19e eeuw.
          Vlak licht, een voorwerp dat beklemming / verstikking suggereert = plastiek cover, de niet aantrekkelijke pose.... -> beeldtaal voor iets treurigs en niet voor iets schattigs.

          YMMV
          Last edited by Nerdifant; 1 december 2017, 14:20.
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Regen? Kan ik tegen!

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Of voor je de ontspanner afdrukt. Veel beginners zien hun foto pas als al die ergens gepost is.
            Ongeacht wat nu het effect is van deze idd. niet zo geslaagde foto wordt hier wel iets belangrijks in de fotografie aangesneden: beeldtaal. En dat is iets anders als - mooi - niet scherp - 3derden.
            De fotograaf wil iets schattigs mededelen via de foto en 't lukt niet. Dat komt omdat er niet in 4 hoeken gedacht wordt: alle beeldelementen geven iets treurigs weer, zoiets als de 'memento mori' fotografie van de 19e eeuw.
            Vlak licht, een voorwerp dat beklemming / verstikking suggereert = plastiek cover, de niet aantrekkelijke pose.... -> beeldtaal voor iets treurigs en niet voor iets schattigs.

            YMMV
            Misschien is de interpretatie van dit beeld wel volledig onjuist. De plastieke regencover symboliseert hier een veilige wereld waar dit mannetje kan slapen ongeacht regenweer.

            Mijns inziens kan ik volgens mr Brouwers precies inpakken...wat is dit toch een aardige man.....

            Een vertekenend vervreemdend beeld kan hier dus niet.... Ook ik vond dit achteraf een raar beeld doch wist niet dat dit niet kon.
            Voor alle duidelijkheid 't was slecht en guur beeld terwijl dit ventje in zijn buggy onder de druppels(geen gaatjes) een flink dutje deed en ja ik heb toelating gevraagd!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Regen? Kan ik tegen!

              Kom nog eens terug kijken en wat merk ik : Het anders kijken en aanvoelen door iedere kijker. Het anders interpreteren dan wat de maker eigenlijk voor doel heeft. Twee bemerkingen waaruit men lessen kan trekken ! Je doet dit goed Sien. Wie denkt bij de "professionelen" andere vis te vangen zou wel eens met een lege korf kunnen thuiskomen.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Regen? Kan ik tegen!

                Als kijker zonder voorafgaande uitleg interpreteer je wat je ziet, en ik denk dat veel kijkers dit een akelig beeld zullen vinden.

                Comment


                • #9
                  Re: Regen? Kan ik tegen!

                  Een foto om even bij stil te staan als je hem ziet Mijn eerste idee was dat het om een pop in een doos ging, maar dat bleek bij nader inzicht dus niet te kloppen.

                  Of je dit soort foto leuk/goed/not-done vindt of niet, dan is eigen interpretatie en gevoel. De eerste indruk die ik heb bij foto's die ik (bijvoorbeeld ook hier) bekijk komt soms helemaal niet overeen met de mening van anderen/de meerderheid van de reacties. Dat kan, iedereen beoordeelt op zijn eigen manier.

                  Om eens in de schoenen van een oude wijze te kruipen: de gustibus et coloribus non est disputandum...
                  "De gustibus et coloribus non est disputandum"

                  Comment

                  Working...
                  X