Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kan je al kopen met het Skyport protocol buiten Elinchrom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat kan je al kopen met het Skyport protocol buiten Elinchrom?

    Het draadloos protocol "Skyport" van het merk Elinchrom is sinds dit jaar opengesteld voor elke fabrikant.
    Dat is een ZEER goede zaak omdat we dan in de toekomst lichtbronnen gaan kunnen gebruiken van verschillende types en verschillende merken.

    Echter blijft mijn vraag... Wat is er vandaag al te koop van lichtbronnen die het Skyport protocol ondersteunen?

    Mijn interesse gaat vooral uit naar strobist (speedlites) en draadloze studiokoppen. (alles op batterijen dus)

  • #2
    Re: Wat kan je al kopen met het Skyport protocol buiten Elinchrom?

    Buiten Elinchrom is er voor zover ik weet geen ander product dat met skyport protocol werkt.
    Dus enkel Skyport zender en ontvangers, Elinchrom flitsers met ingebouwde ontvanger en een module voor Sekonic lichtmeters.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Wat kan je al kopen met het Skyport protocol buiten Elinchrom?

      Een paar jaar geleden was er info dat ELINCHROM, PHOTTIX en SEKONIC zouden gaan samenwerken.
      SEKONIC heeft dan zijn 478 serie voorzien van een radiomodule voor ELINCHROM en PHOTTIX.
      Er werd toen zelfs geopperd dat ELINCHROM de zenderspecificaties zou overnemen van het ODIN-systeem omdat PHOTTIX daar veel in zou geïnvesteerd hebben.
      Mijn nieuwe ELINCHROM triggers zijn nog altijd compatibel met de vorige serie dus is er schijnbaar niets veranderd.
      Ik heb ook geen idee in hoeverre PHOTTIX naar ELINCHROM toegegroeid is.
      Het feit dat SEKONIC verschillende radiomodules inbouwt laat geen snelle eenvormigheid verwachten.
      Patric

      Comment

      Working...
      X