Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rood en wit (+update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Rood en wit (+update)

    Twee versies. Wie verkiest dewelke?




    Opgekuist.



    ?? ??
    Groetjes,
    Xavier
    Last edited by xaviermortsel; 30 november 2017, 07:08.
    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
    Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
    Laat de commentaren maar komen.

  • #2
    Re: Rood en wit

    Voor mij de onderste, maar zelf zou ik er dan de bovenste helft afdoen. (en er zit een behoorlijk grote vlek op je sensor)
    Wel een mooie plaat overigens.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Rood en wit

      Ik neig naar de onderste. Zeeland is voor mij toch vooral heel veel ruimte. Boeien en vogels zou ik overwegen om te laten verdwijnen.
      De bovenste is een heel brave compo, maar uiterlijk ziet het er uit als een teveel gecropte foto.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Rood en wit

        Zonder twijfel de onderste Xavier, altijd mooi met lege ruimtes te werken
        Maar dan wel zonder boeien, vogels en sensorvlek ;-)

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Rood en wit

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Ik neig naar de onderste. Zeeland is voor mij toch vooral heel veel ruimte. Boeien en vogels zou ik overwegen om te laten verdwijnen.
          De bovenste is een heel brave compo, maar uiterlijk ziet het er uit als een teveel gecropte foto.
          De bovenste is nochtans getrokken met een lange telelens, maar ik kan je wel volgen ivm de brave compo.
          Groetjes,
          Xavier
          Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
          Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
          Laat de commentaren maar komen.

          Comment


          • #6
            Re: Rood en wit

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Zonder twijfel de onderste Xavier, altijd mooi met lege ruimtes te werken
            Maar dan wel zonder boeien, vogels en sensorvlek ;-)

            grts
            Sieg

            Bedankt voor de tips, Sieg. Inderdaad te vlug gepost. Ik heb de kuisploeg laten passeren.
            De sensorvlek is een lensvlek. Want de foto is getrokken met een compact toestel. Een recente ontdekking voor mij dat wat onzichtbaar is op een lens van een DSLR, het wel is op de lens van een compact.
            Kuisen voor en na LR/PS is dus de boodschap.
            Groetjes,
            Xavier
            Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
            Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
            Laat de commentaren maar komen.

            Comment


            • #7
              Re: Rood en wit

              Voor mij gewoon de onderste !
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Rood en wit

                Er wordt hier op het forum af en toe al eens gesproken over negatieve ruimte en het is niet omdat je veel lucht toont dat je negatieve ruimte creëert.
                Hier echter laat je zien wat negatieve ruimte doet met een foto ... in de positieve zin, dat is het onderwerp (brug en bootje) extra aandacht geven.

                De lucht is minimalistisch, haast abstract maar met zijn gelaagdheid net voldoende aanwezig en mooi in balans met de voorgrond.

                Het kan misschien vreemd klinken maar ik zou ook eens proberen om in je opgekuiste versie het bootje weg te klonen en alleen de brug als onderwerp houden.

                Comment


                • #9
                  Re: Rood en wit

                  De laatste update zonder twijfel de mooiste..Knap minimalistisch dit..
                  Kan wel volgen betreft weghalen van het bootje...Titel zal dan wel aangepast moeten worden.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rood en wit

                    De onderste opgekuiste versie inderdaad. Ik hou absoluut van lege ruimte, lage horizons, symmetrie, eenvoud…en deze foto valt daar zeker onder.
                    Grt, Ingrid.
                    Ingrid Vekemans Photography
                    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                    http://www.ingridvekemans.com

                    Comment

                    Working...
                    X