Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens sportfotografie buiten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens sportfotografie buiten

    Heyhey!

    Ik fotografeer motorcrosswedstrijden en ik zou graag eens een nieuwe lens kopen. Mijn camera is een Canon EOS 700D. Momenteel heb ik als lens een Tamrom 18-270mm 3.5-6.3 di ii vc, waar ik wel tevreden van ben, maar ik zoek een lens die scherpere foto's neemt.

    Aangezien ik zo goed als niks verdien met m'n fotografie zou ik dan ook liefst onder de €1000,00 blijven.

    Suggesties zijn altijd welkom!

  • #2
    Re: Lens sportfotografie buiten

    De Canon 70-200 f4 L IS kost nog iets meer dan 1000 euro met aftrek van de cashback (ik zie toch dat er een cashback van 135 euro is voor die lens).
    De Canon 70-300 L IS heeft een vergelijkbare beeldkwaliteit en een groter zoombereik, maar die is nog wat duurder.
    Als je die tweedehands kan vinden, dan blijf je binnen het vooropgestelde budget.
    Ik heb die zelf ooit ook tweedehands gekocht, en ik heb die heel veel gebruikt voor actiefotografie, voor mij is dat zelfs een betere keuze dan de 70-200 f4 die ik ook een tijd heb gebruikt.
    (als je een lichtsterke lens nodig hebt, dan is f4 toch niet voldoende, een f2,8 is dan de betere keuze, maar dan zit je aan het dubbel van je budget)

    En dan is er ook nog de nieuwe 70-300 IS USM II die een supersnelle autofocus heeft (de oudere versie heeft een veel tragere AF), die is ook heel geschikt voor actiefotografie, en die kost maar zo'n 500 euro.
    De beeldkwaliteit is wel een klein beetje minder dan die van de 70-200 L en 70-300 L, maar ze is wel veel lichter, compacter en goedkoper.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Lens sportfotografie buiten

      Deze reeks is tijdens een Trial met een canon EF-S18-135mm f/3.5-5.6 IS USM gemaakt.

      Comment


      • #4
        Re: Lens sportfotografie buiten

        Ikzelf heb de Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG OS HSM, altijd in combinatie met een nikon D300, momenteel op een D3, maar ook gewoon met Canon mount te krijgen.
        Altijd zeer tevreden geweest (nu trouwens nog) van deze lens, nieuwprijs rond de 1000, tweedehands wel rond de 600 te vinden.

        Voorbeeldjes



        Cross-67
        Last edited by J.G.; 15 december 2017, 12:22.
        D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

        Comment


        • #5
          Re: Lens sportfotografie buiten

          Oorspronkelijk geplaatst door J.G. Bekijk bericht
          Ikzelf heb de Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG OS HSM, altijd in combinatie met een nikon D300, momenteel op een D3, maar ook gewoon met Canon mount te krijgen.
          Altijd zeer tevreden geweest (nu trouwens nog) van deze lens, nieuwprijs rond de 1000, tweedehands wel rond de 600 te vinden.

          Voorbeeldjes



          Cross-67
          die heb ik destijds ook nog gehad. voor het geld kei goei lenske. op 2.8 wat soft maar nog best bruikbaar.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment

          Working...
          X