Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onscherpte en error CF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onscherpte en error CF

    Ik heb 2 vraagjes voor jullie, ik heb mijn cf kaart willen formatteren maar krijg nu eer error melding en kan geen enkele kaart nog gebruiken. Ook opnieuw formatteren wat de camera opdraagt gaat niet, wel kan ik ze gebruiken in een andere camera. ik heb ze zo geformatteerd maar blijft niet te gebruiken in mijn canon. Iemand een idee?

    Los van bovenstaande, ik heb foto's genomen van 2 personen die schuin achter elkaar staan, nu blijkt steeds de achterste persoon onscherp. Focus stond op de voorste persoon met 6.5 diafragma en 1/160s. Er was voldoende buitenlicht en heb geen flits gebruikt.

  • #2
    Re: onscherpte en error CF

    met het eerste kan ik je niet direct helpen, mogelijk best even met de camera naar de winkel.
    Het tweede lijkt me logisch als de tweede persoon niet binnen het gebied van de dieptescherpte valt.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: onscherpte en error CF

      Ik ging ervan uit dat mijn diafragma genoeg scherpte kon geven omdat de 2 personen schouder aan schouder stonden.denk je dat ik echt met een grote diafragma moet gaan werken of kan het nog een andere fout van mij zijn?

      Comment


      • #4
        Re: onscherpte en error CF

        Met welke lens werk je??
        De indruk van DOF verschilt van lens tot lens.Een 15 mm op 6.5 zal waarschijnlijk al scherp zijn van 0.6 m tot oneindig,een 500 mm niet.
        Ook je sensor speelt een rol .Een crop geeft meer DOF dan een Full frame.
        Daar bestaan DOF-calculators voor, die je kunt vinden op internet.Je kunt daar formaat sensor inbrengen,brandpuntafstand en diafragma,en je krijgt je DOF.Er bestaan daar ook app's voor.
        Wat die kaart betreft?
        Is het alleen die kaart of zijn er ook andere kaarten die niet aanvaard worden? Als dat laatste het geval is,dan zal het waarschijnlijk aan de camera liggen.
        Wat je kunt doen ,is even je camera resetten.De logica daarvan ontgaat mij ook helemaal,maar SOMS helpt zoiets om de boel terug draaiende te krijgen.
        (Zoiets als een PC zonder spanning zetten,tien sec.op de startkop duwen,en dan terug aankoppelen.Ook een raar manoeuver.Zou de restspanningen verwijderen??
        Is niet hetzelfde maar op eerste zicht ook niet logisch;starten zonder stroom.)

        Comment

        Working...
        X