Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

droomboom - kleur en zwartwit + droomloze UP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] droomboom - kleur en zwartwit + droomloze UP


    of net andersom







    voor de scherprechters heb ik een ontdroomde kleurversie toegevoegd
    Last edited by Frakske; 30 november 2017, 10:51. Reden: een droomloze versie toegevoegd
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: droomboom - kleur en zwartwit

    Voor mij is de kleurversie mooier, vooral omdat er meer detail in zit.
    De zwart-wit lijkt me eerder waziger.
    De structuur in de lucht/wolken komt ook beter over m.i.
    Amateur fotograaf,
    lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

    Comment


    • #3
      Re: droomboom - kleur en zwartwit

      Beiden hebben wel iets met voorkeur voor de kleur-versie.
      De texturen hebben wel iets nerveus.

      Comment


      • #4
        Re: droomboom - kleur en zwartwit

        Normaal hou ik wel van een goede zw-wt maar bij deze ga ik toch resoluut voor de zachte kleurenversie
        Op één of andere manier lijkt de zw-wt wat rommeliger, minder scherp

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: droomboom - kleur en zwartwit

          Frans zou het kunnen dat er iets verkeerd is gegaan in de bewerking ?
          de foto's ogen idd beide niet scherp en als je in het gras op de voorgrond kijkt is het net of alles een beetje in elkaar loopt ook bij de bladeren in de boom ,je ziet niet echt bladeren maar eerder vlekjes
          ik denk dat dit de reden is waarom in de vorige comments over wat rommelig of nerveus spreekt

          Comment


          • #6
            Re: droomboom - kleur en zwartwit

            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            Frans zou het kunnen dat er iets verkeerd is gegaan in de bewerking ?
            de foto's ogen idd beide niet scherp en als je in het gras op de voorgrond kijkt is het net of alles een beetje in elkaar loopt ook bij de bladeren in de boom ,je ziet niet echt bladeren maar eerder vlekjes
            ik denk dat dit de reden is waarom in de vorige comments over wat rommelig of nerveus spreekt
            Er is niks verkeerd gegaan hoor, integendeel ! Laat wat Sieg opmerkt nu net de bedoeling zijn.
            Ik heb het wat verdromerigd en dat heb ik wat meer gedaan in de zwartwitte.
            Volgens mijn gevoel paste dat wel in dit geval en dat was zelfs wat ik voor ogen had bij de opname.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: droomboom - kleur en zwartwit

              Voor mij duidelijk een voorkeur voor de Z/W.(ondanks de schitterende kleur van de blaadjes) Een mooie boom die zo uit een sprookje is gelopen.
              Ook omdat de voorgrond in kleur eruit ziet als 2 soorten soep door elkaar.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: droomboom - kleur en zwartwit

                Voor mij de zwartwitte versie. Als een ets, heel mooie bewerking
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: droomboom - kleur en zwartwit

                  Vind ze allebei wel iets hebben en ik houd wel van bomen dus dat klikt direct. Wat de softness betreft, die vind ik net iets te, vooral in de kleurenversie waar je dat nadrukkelijker ziet.
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: droomboom - kleur en zwartwit

                    Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                    Vind ze allebei wel iets hebben en ik houd wel van bomen dus dat klikt direct. Wat de softness betreft, die vind ik net iets te, vooral in de kleurenversie waar je dat nadrukkelijker ziet.
                    Je kon wel eens gelijk hebben Kurt, ik bekijk dat vanavond
                    ik ga nu een versie voor de scherprechters bijplaatsten
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: droomboom - kleur en zwartwit

                      De ontdroomde versie vind ik eerlijk gezegd de mooiste van de kleurversies.
                      De ingrediënten van de "soep" zijn ook helder en detailrijk nu. Bedankt voor het maken van deze versie.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: droomboom - kleur en zwartwit

                        Ook in kleur is die heel mooi, vooral door de mooie gele herfstbladeren...Voor mij ook de laatste up dan..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: droomboom - kleur en zwartwit

                          Bedankt alvast voor de reacties !
                          Ik weet ondertussen dat ik bij Johan geen soep zal eten
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment

                          Working...
                          X