Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Intervalometer Canon voor zowel Fullframe als APS-C

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Intervalometer Canon voor zowel Fullframe als APS-C

    Ik ben op zoek naar een intervalometer
    Ik heb een canon 550d en voorlopig een 5dmii, die ik ga vervangen door een 6dmi.
    Wat ik dus wil is een intervalometer werkende krijgen voor zowel de 550d als de 6d.
    Maar het feit is dat de 550d op een andere connectie werkt, c3 dacht ik.
    En de 6d en 5dmii werken op een dikkere pin connector.
    Dus dan zou ik eigenlijk 2 verschillende intervalometers moeten kopen, wat ik zeker niet wil.
    Iemand die weet of je van een bepaalde intervalometer de kabel makkelijk kan veranderen zodat je ze op beide bodies kunt gebruiken?
    Of andere methodes waarmee ik met 1 intervalometer zowel de 6d als 550d kan gebruiken?
    Ik ben in elk geval benieuwd. Het zou ik wel top zijn moest het een beetje budget blijven, want ik ben een student die niet meteen honderden euro's kan uitgeven.

  • #2
    Re: Intervalometer Canon voor zowel Fullframe als APS-C

    Het beste wat ik je kan aanraden is een intervalometer of timer te kopen voor elk van deze toestellen met de juiste connectors.Voor 2 x30 eu ben je geholpen.
    Met al dat gepruts van kabels doorknippen;solderen etc. ben je uiteindelijk veel duurder af dan met twee van die dingen.Maar je bent wel bezig geweest.
    Trouwens ;waar ga je die specifieke plugs vinden,tenzij je ergens recuperatiemateriaal liggen hebt.

    Comment

    Working...
    X