Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fish River sundowner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Fish River sundowner


    Tijdens het "sundowner" aperitief aan Fish River Canyon, toch een keer zeldzame wolkjes boven de woestijn.
    Vind het zelf geen topper omdat ik geen element vond om in de voorgrond te plaatsen, maar die lucht is zo prachtig he.

    Update:




    Origineel:


    Last edited by SteefD; 29 november 2017, 17:37.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Fish River sundowner

    Voor mij moet er niet altijd een element in de voorgrond zijn, soms trekt dat ene element net de aandacht weg in de gehele opname, dus voor mij is deze goed op deze manier
    Doch lijkt het alsof deze opname niet 100% scherp is in de voorgrond, heb je deze vanop statief gemaakt ?
    In ieder geval een prachtlocatie en mooie aparte kleuren in de lucht

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Fish River sundowner

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Doch lijkt het alsof deze opname niet 100% scherp is in de voorgrond, heb je deze vanop statief gemaakt ?
      Is op statief gemaakt ja.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Fish River sundowner

        Schitterende kleuren in de lucht. Dat moet wel een fantastische ervaring geweest zijn.
        Jammer dat de foto net niet scherp is. Als ik zo kijk , denk over de hele foto. Misschien geen prettige ondergrond voor het statief ?
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Fish River sundowner

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Schitterende kleuren in de lucht. Dat moet wel een fantastische ervaring geweest zijn.
          Jammer dat de foto net niet scherp is. Als ik zo kijk , denk over de hele foto. Misschien geen prettige ondergrond voor het statief ?
          Als ik het me goed herinner stonden we toen op een rots, dus de ondergrond zal wel OK geweest zijn.
          Ook had ik toen nog niet te veel Gin Tonics op dacht ik ;-)

          Nu dit was wel een HDR blend vanuit LR. Heb eens even een update geplaatst die uit 1 foto komt.
          Lijkt me idd scherper te zijn. Heb dit nogal gemerkt dat een HDR blend in LR niet heel scherp blijft.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Fish River sundowner

            Bedankt voor de uitleg Steef. Ik doe dat altijd met PS, en het eerste ik doe is de beelden uitlijnen. Kan dat ook in LR ?
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Fish River sundowner

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Bedankt voor de uitleg Steef. Ik doe dat altijd met PS, en het eerste ik doe is de beelden uitlijnen. Kan dat ook in LR ?
              Uitlijnen kan daar ook ja. Ga de HDR blend eens opnieuw maken in LR en wat met de opties spelen. Zien of we tot een beter resultaat kunnen komen.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Fish River sundowner

                Update lijkt hier wel net even scherper te zijn..In ieder geval erg mooi moment met grandioze kleuren in de lucht..

                Ik heb het wel eens een keertje een kans gegeven de HDR functie in LR, maar mij bevalt het niet.
                Heb het idee dat de software heel veel probeert te halen uit de donkere foto's waardoor er detail verloren gaat. Gewoon ouderwets blenden in photoshop geeft voor mij nog steeds het beste resultaat. ( mocht blenden niet lukken, een natuurlijke manier van HDR is de 32 bit workflow via LR en PS, zelf geen ervaring mee maar ziet er heel simpel uit.
                KLIK hier een mooie video hoe te doen.
                Op de vraag van het automatisch uitlijnen, ja dat doet LR inderdaad ook.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment

                Working...
                X