Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ice cubes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] ice cubes

    De schakeringen van groene en blauwe tinten in deze ijsblokjes vielen mij direct op. Restanten van een uit elkaar gevallen ijsberg.

    DSC_3408 by Raf Strobbe, on Flickr

    Best bekijken op zwarte achtergrond door te klikken op de foto.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: ice cubes

    appelblauwzeegroen gecombineeerd met een rode toets op een ver continent.

    ben wel wat aan het twijfelen of ikzelf die rode toets zou behouden hebben, maar het geeft wel die extra afwijking waar ik dan zelf weer fan van ben.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: ice cubes

      Bedankt voor je reactie Pieter!
      Ik heb deze rode aanlegboei opzettelijk erbij genomen als aandachtspuntje om de eentonigheid van het water en ijs te breken. Bovendien geeft het ook de omvang aan van de ijsblokjes. Het zijn dus geen paar ice cubes in een glas whisky (alhoewel dit 25.000 jaar oude ijs wel super is in een goede scotch).
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: ice cubes

        indrukwekkende mooie gekleurde ijsblokjes...schol...

        Groetjes
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: ice cubes

          Mooie kleuren in het ijs Raf, de rode boei heb ikzelf ook wat twijfels over

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: ice cubes

            Mooie kleuren in het ijs. Ik denk dat ze vrij dichtbij lagen, en als ik dat goed inschat, had ik wat meer structuur in het ijs verwacht.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: ice cubes

              Bedankt voor de reacties Freddy, Sieg en Johan.
              Ja, die rode ankerboei blijft een discussiepunt blijkbaar.

              @Johan1956: Inderdaad niet te ver af. Foto genomen met 70mm. Maar gebrek aan structuur komt door het smeltende ijs. Dit zijn restanten van een uit elkaar gevallen ijsberg die als het ware één lijn vormden in de haven en alle scheepvaart blokkeerden. Maar door de warmere temperaturen krijg je aan de buitenkant wat lossere structuur natuurlijk en ligt dat ijs daar gewoon weg te smelten. Het was ook al midden juni toen ik de foto nam. Twee dagen later was alles verdwenen. Wanneer je op de foto klikt en uitvergroot op Flickr zie je wel structuur dichter bij de waterlijn. Maar naar boven is het bijna sneeuw geworden. Ik heb een detail genomen en hieronder gepost ter info. Wel een unieke gelegenheid om "binnen handbereik" de haven vol met restanten van ijsbergen te zien met hun 25.000 jaar oude ijs en prachtige kleuren erin.

              ice cubes detail by Raf Strobbe, on Flickr

              grts,
              Raf.
              Last edited by muesli; 27 november 2017, 19:59.

              Comment


              • #8
                Re: ice cubes

                Bedankt voor de tijd om even uitleg te geven, Raf.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment

                Working...
                X