Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meikever Tarsus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Meikever Tarsus

    Laatste segment van de poot van de meikever. Tarsus of voet genaamd.
    [IMG][/IMG]
    71 frames genomen om dit kleine deel van de poot te kunnen vastleggen.
    Aan een olifantenpoot ga ik niet beginnen.


    Bedankt voor het kijken naar dit bizarre prentje.
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

  • #2
    Re: Meikever Tarsus

    Daar compositie in dit soort extreme macrofotografie soms moeilijk is heb ik toch geprobeerd om een diagonale lijn te creëren die ontspringt in het gewricht waar de tibia overgaat in de tarsus.
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

    Comment


    • #3
      Re: Meikever Tarsus

      die draadjes en haartjes, zien er niet zo fris uit

      Comment


      • #4
        Re: Meikever Tarsus

        Puur natuur hè. Meikevers kruipen op en onder de grond. Ze eerst douchen krijg ik ze niet aangeleerd

        En met het blote oog zie je zelfs niet of er iets tussen zit. Dit is echt micro hè. Tof om te doen omdat het steeds een verrassing is wat je te zien gaat krijgen. Soms nog roofmijtjes die zich ergens schuil houden.

        Groetjes aan iedereen,
        Werner
        Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

        Comment


        • #5
          Re: Meikever Tarsus

          Je ziet waar Caterpillar en consoorten hun inspiratie halen. Met plezier naar gekeken
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Meikever Tarsus

            Om eerlijk te zijn vind ik dit behoorlijk indrukwekkend om te zien. Ik heb ook geen idee over hoe je zoiets aanpakt.
            Fascinerend beeld.

            Comment


            • #7
              Re: Meikever Tarsus

              Indrukwekkende opname

              Comment


              • #8
                Re: Meikever Tarsus

                Oorspronkelijk geplaatst door Vjem71 Bekijk bericht
                Puur natuur hè. Meikevers kruipen op en onder de grond. Ze eerst douchen krijg ik ze niet aangeleerd
                Als dit puur natuur is hoe krijg je dat beestje dan zo ver dat het zo lang blijft stilzitten totdat jij 71 frames gemaakt hebt enkel van dit segment van de poot ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Meikever Tarsus

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Als dit puur natuur is hoe krijg je dat beestje dan zo ver dat het zo lang blijft stilzitten totdat jij 71 frames gemaakt hebt enkel van dit segment van de poot ?

                  grts
                  Sieg
                  De dood is deel van het leven hè.

                  Grts,
                  Werner
                  Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

                  Comment

                  Working...
                  X