Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitzicht Orgnac-l'Aven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Uitzicht Orgnac-l'Aven



    Voor eventuele reacties hou ik me aanbevolen...





    Uitzicht Orgnac-l'aven

    (eventueel door te klikken voor een iets scherpere versie)

    Groet en dank,
    Ruud

  • #2
    Re: Uitzicht Orgnac-l'Aven

    Een heel fraai landschapsbeeld. De structuur in het midden doet het als "geraamte" voor de opbouw uitstekend. Zo ook de boom aan de rechterzijde.
    Fijne laagjes en mooie omzetting
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Uitzicht Orgnac-l'Aven

      Vind hem mooi..
      Bijzonder fraai landschap welke het goed doet hier in panoformaat, en ook de omzetting is knap!!
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Uitzicht Orgnac-l'Aven

        Knap. Zeker de moeite om even door te klikken.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Uitzicht Orgnac-l'Aven

          vind het zeker heel mooi met die laagjes maar als ik eerlijk mag zijn ontbreekt mij toch wat scherpte ,voor de rest een mooie omzetting

          Comment


          • #6
            Re: Uitzicht Orgnac-l'Aven

            Voor mij mocht deze zeker wat scherper zijn, maar voor de rest een mooi landschap dat je hier laat zien
            De laagjes heel mooi vastgelegd en een geslaagde omzetting

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Uitzicht Orgnac-l'Aven

              Ik volg in al het voorgaande. Ik had me verheugd voor de link, maar daar is helaas ook niet voldoende scherpte. Wel veel ruis.
              Terug lezend, lijkt mijn boodschap een beetje negatief, maar in het eerst zinnetje bedoelde ik ook zeker de mooie en goede dingen.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Uitzicht Orgnac-l'Aven

                Ha Johan, Sieg, Bopatje, SteefD, Jos82 en Olivetti,

                Hartelijk dank voor jullie reactie, tof. Ook de opbouwende, meedenkende toon weet ik te waarderen!
                Niet scherp, wel scherp is een moeilijke discussie voor mij.
                Het is een avond-opname in kleur (bij een reeds ondergegane zon) met niet superveel contrast (lees: al best wel donker) die in zwart-wit is omgezet via Affinity en daarna een klein beetje verbreed; waardoor er een beetje ruis in is gekomen die voor mij gezien het zwart-wit karakter acceptabel is. In dit geval heeft voor mij de sfeer die deze opname neerzet meer de bovenhand dan de pure weergave van een landschap.

                De landschapsfotografen, waarbij absolute scherpte wordt verlangd, mogen absoluut met me van mening verschillen.
                Interessant idee voor een discussie?

                Groet en dank voor het kijken,
                Ruud

                Comment


                • #9
                  Re: Uitzicht Orgnac-l'Aven

                  Postkaartjes moeten loejscherp zijn, echte landschapsfoto's helemaal niet. Dat is één van die vele waanideeën die er in de landschapswereld heersen.

                  zie maar naar die schotse foto in de HoF deze week, één van de twee hoofdonderwerpen is er storend onscherp, en toch is die verkozen geweest boven de vele andere topfoto's die er vorige week geweest zijn.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment

                  Working...
                  X