Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de vuurvreter + update.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] de vuurvreter + update.

    Een foto van de Vuurfeesten in Adinkerke. Het was zeer moeilijk om de juiste belichting te vinden aangezien het zeer donker was en het contrast met het vuur dan zeer groot was. Ik post deze foto vooral omdat er op het scherm op het werk enorm veel ruis in zit en mijn scherm thuis veel minder. Ik heb het beeld niet willen ontdoen van alle onzuiverheden, ik vond het wel passen. Geef maar gerust uw mening.


    Update: een update op vraag van Stefan C.

    Last edited by evelynvancky; 25 november 2017, 20:20.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: de vuurvreter

    Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
    Een foto van de Vuurfeesten in Adinkerke. Het was zeer moeilijk om de juiste belichting te vinden aangezien het zeer donker was en het contrast met het vuur dan zeer groot was. Ik post deze foto vooral omdat er op het scherm op het werk enorm veel ruis in zit en mijn scherm thuis veel minder. Ik heb het beeld niet willen ontdoen van alle onzuiverheden, ik vond het wel passen. Geef maar gerust uw mening.

    Nu krijg ik wel spijt. Ik heb het laten afweten vorig WE terwijl ik in De Panne zat. Ik vind dit heel geslaagd en op het allerjuiste moment geschoten.
    Groetjes,
    Xavier

    Envoyé de mon ALE-L21 en utilisant Tapatalk
    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
    Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
    Laat de commentaren maar komen.

    Comment


    • #3
      Re: de vuurvreter

      Dankuwel, Xavier. Eigenlijk was er niet zoveel te zien maar dat was inderdaad een moment om niet te missen.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: de vuurvreter

        De ruis stoort me niet, ik denk dat de zwart-wit omzetting wel meewerkt hierin. Moment inderdaad goed gekozen.
        Enige waar ik misschien over twijfel is het gezicht dat net overbelicht is op sommige plaatsen, maar ik weet niet of het contrast niet zo hoog is dat je het detail niet meer terughaalt. En ook niet of het een beter beeld geeft indien je het zou aanpassen ;-)

        Comment


        • #5
          Re: de vuurvreter

          In kleur niet goed genoeg ? Het resultaat in zwartwit vind ik wel geslaagd maar voor de sfeer ...
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: de vuurvreter

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            In kleur niet goed genoeg ? Het resultaat in zwartwit vind ik wel geslaagd maar voor de sfeer ...
            Goh ja, de kleur was met veel rood, als ik de kleurtemperatuur aanpas verbetert het wel maar zo een foto vind ik gewoon mooier in z/w. Ik zal eens proberen de belichting in het gezicht wat aan te passen.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: de vuurvreter + update.

              Knappe plaat, de harde contrasten werken hier voor mij echt wel hoor
              Echt mooi op de perfecte moment afgedrukt

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: de vuurvreter + update.

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                Knappe plaat, de harde contrasten werken hier voor mij echt wel hoor
                Echt mooi op de perfecte moment afgedrukt

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                Ik moet er toch aan wennen. Ben gewend geen overstraling in mijn platen toe te laten. Maar ik begrijp dat je hier niet veel te kiezen hebt, en de algemene indruk is goed. Like!
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment

                Working...
                X