Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Familieportret in studio met zwarte achtergrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Familieportret in studio met zwarte achtergrond

    Dit weekend had ik de kans om nog eens in een studio te fotograferen, 't was de 3de keer dus er is nog wel wat progressie mogelijk.
    Dit gezin wou een zwarte achtergrond en maakte het mij zo nog iets moeilijker, dit was helemaal nieuw
    Ook het aansturen van zo heel gezin vond ik niet het makkelijkste.
    Wat vinden jullie van deze en hoe kan ik dit soort foto's in de toekomst verbeteren.

  • #2
    Re: Familieportret in studio met zwarte achtergrond

    Kan je hier totaal niet mee helpen maar ik vind het wel goed gelukt. Misschien wel wat een warrig beeld maar wel origineel.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Familieportret in studio met zwarte achtergrond

      Een gezin aansturen is inderdaad niet altijd een evidentie. Alhoewel dit hier toch al allemaal vrij " grote " mensen zijn.
      Voor een gezinsfoto of foto met meerdere personen, is het soms best om in een bepaalde compositie te gaan werken. Dit kan je bekomen door de mensen in die compositie te plaatsen of door hun blikken die vorm te laten volgen. De familie op zich staat er vrij rustig en ongedwongen op, ze stralen uit dat ze geen last hebben dat ze op de foto gaan.
      Persoonlijk heb ik echter wel last van de vele kijklijnen die je hier maakt. De papa met dochter 1, de zoon met mama , dochter 2 met broer en mama .... Je krijgt hierdoor niet echt rust en je weet niet zo goed waar te kijken.
      Ook maak je hier door dergelijke kijkrichting eigenlijk binnen de familie afzonderlijke groepjes en krijg je het gevoel dat dochter 2 een beetje uit de boot valt. Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen om bv vader , dochter 1, dochter 2; moeder allen naar de zoon te laten kijken bv.
      grt,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

      Comment


      • #4
        Re: Familieportret in studio met zwarte achtergrond

        De witte vlakken op de gezichten laten mij vermoeden dat de lichtbron in goed stond opgesteld maar ik kan hier wel verkeerd zijn. De opstelling vind ik wel leuk.
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Familieportret in studio met zwarte achtergrond

          Dank u voor de feedback
          Die kijklijnen en groepjes vorming hou ik zeker in het achterhoofd. Ze waren erg zenuwachtig, vooral de dochter links en de mama in deze opstelling heb ik de kinderen eigenlijk bij de ouder gezet waar ze het gemakkelijkst naar toe trekken, je kent dat wel hé mama's en papa's-kindjes. Om zo toch een natuurlijke spontaniteit te krijgen. Dat uit de boot vallen van dochter 1 had ik niet zo ervaren maar door dit te benoemen zie ik het ook wel.
          Zelf vind ik het wel leuk dat dit een beetje een druk portret is geworden omdat je er dan ook een tijdje naar kan blijven kijken en nieuwe dingen tegenkomen.

          Comment

          Working...
          X