Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Time Lapse op een Nikon D3000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Time Lapse op een Nikon D3000

    Goedemiddag,

    Heeft iemand een ideetje hoe ik mijn fototoestel dat kan wijsmaken hoe hij dat moet doen?

    Of een goedkoop setje kopen en proberen aan te passen? Als iemand mij dan wel eventjes wil uitleggen welke print, weerstanden, ... ik moet kopen.

    Alvast bedankt

    Groetjes Pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

  • #2
    Re: Time Lapse op een Nikon D3000

    Een afstandsbediening van Phottix aansluiten en programmeren naar wens: starttijd, interval, duurtijd, aantal foto's, ...
    Ik noem nu het merk Phottix maar ook andere merken zullen deze mogelijkheid wel hebben.
    En een eenvoudigere oplossing dan zelf onderdelen bijeenzoeken en assembleren.
    mvg,
    Patric

    Comment


    • #3
      Re: Time Lapse op een Nikon D3000

      Kijk op eBay, die vind je daar voor enkele euro's meestal uit China. Koop gene van hier bij de bekende fotozaken want ge betaalt u arm. Zoek op intervalometer.
      Last edited by alex606; 23 november 2017, 12:50.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Time Lapse op een Nikon D3000

        Er zit wel een contactbus op voor een afstandsbediening zeker??
        Volg de raad van de mensen hierboven.
        Steek er niet teveel geld in.
        Een timelaps van 10 sec. vraagt al 250 kliks.(min 25 beelden/sec na bewerking om een vloeiend beeld te verkrijgen)
        Iedereen wilt dit doen,maar resultaten zijn niet altijd zoals verwacht.En het enthousiasme is snel weg.
        Daarbij hou er rekening meer dat dit een aanslag kan worden voor je sluiter.
        Maar de suggesties zijn zeker correct.
        Als het ding maar om de zoveel sec of min een foto neemt is voldoende.Voor 20-30 euro vind je wel iets.

        Comment


        • #5
          Re: Time Lapse op een Nikon D3000

          Goedemiddag,

          Ok, maar op vele forums lezen dat je enkel vanaf Nikon D3100 die kan aansluiten. Dus toch ni haalbaar met de 3000 reeks?

          Goed weekend gewenst

          Pieter
          Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

          Comment


          • #6
            Re: Time Lapse op een Nikon D3000

            Heb even een manual gevonden van die 3000d.Blijkbaar geen contact aanwezig.Wel usb etc.,maar geen primitieve aansluitbus.
            Enige oplossing blijkbaar is via de afstandsbediening iets in mekaar te steken,maar als je interval meer dan 5 min. is,zal de camera blijkbaar automatisch terugschakelen naar de normale functie.
            Dus niet zo eenvoudig op te lossen.
            Mij verwondert het wel dat zo'n eenvoudige functie niet voorzien is,maar wel verbindingen met TV etc.
            Zal niet alleen bij Nikon zijn zeker,maar ik heb in meer dan 30 jaar nog nooit een dsrl (analoog of digitaal) in handen gehad die geen poort of schroefdraadje had voor een draadontspanner of iets dergelijks.Wel geen connecties voor TV en printer etc.Maar dat heb ik niet nodig.
            Terug weer iets bijgeleerd.

            Comment

            Working...
            X