Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS VW Golf6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GPS VW Golf6

    Dag allemaal , ik ben opzoek naar gsp kaarten voor west europa voor mijn golf6 blue motion .
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: GPS VW Golf6

    Daarvoor speciaal geregistreerd?
    Niet officiële - lees: niet via de geëigende wegen verkregen - software en wegenkaarten moet je hier niet komen zoeken, dit is een fotografie forum.
    De VW dealer kan je zeker en vast verder helpen.

    Comment


    • #3
      Re: GPS VW Golf6

      Idd: als het een ingebouwd navigatiesysteem van VW betreft, doe net als ik: bestellen bij VW of je VW-garage.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: GPS VW Golf6

        Of gebruik waze, beter dan gelijk welke ingebouwde GPS.

        Comment


        • #5
          Re: GPS VW Golf6

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Idd: als het een ingebouwd navigatiesysteem van VW betreft, doe net als ik: bestellen bij VW of je VW-garage.
          Als ze dan de woekerprijzen even laten zakken...
          Trouwens, laatste versie trekt op niks: die kent Neerpelt of Overpelt niet eens... De uwe wel Les ?

          GPS op een smartphone steekt er bovenuit.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: GPS VW Golf6

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Als ze dan de woekerprijzen even laten zakken...
            Wat zijn woekerprijzen?
            Hoeveel vragen ze dan?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: GPS VW Golf6

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wat zijn woekerprijzen?
              Hoeveel vragen ze dan?
              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


              Ik vind niet direct meer een prijs op de VW site, via de link van Lesc vind ik wel een prijs van 139 euro voor de RNS 315, het kleine broertje van de RNS 510. Als je dan voor die prijs een massa losse navigatiesystemen kan kopen dan vind ik dat inderdaad een woekerprijs voor 2 DVD'tjes.
              Zoek maar eens op update RNS510: je vindt talloze aanbiedingen aan 30 à 40 euro. Ik denk dat VW veel inkomsten misloopt door zo mordicus vast te houden aan hun absurde prijszetting.
              Last edited by nete; 23 november 2017, 15:13.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: GPS VW Golf6

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Als ze dan de woekerprijzen even laten zakken...
                Trouwens, laatste versie trekt op niks: die kent Neerpelt of Overpelt niet eens... De uwe wel Les ?

                GPS op een smartphone steekt er bovenuit.
                Ik heb mijn software nog niet vernieuwd sinds ik een nieuwe wagen (Tiguan) kocht in 2014. Ik zou nog 'ns moeten kijken op de site, maar toen ik een tijd geleden in de garage polste naar een nieuwe versie (max. snelheid aangepast van 90 naar 70 km/u) bleek dat die er nog niet was.
                Nu, Neerpelt en Overpelt gingen toch fusioneren, niet?
                Zoveel 'zoektochten' met de wagen doe ik eigenlijk niet, maar de plaatsen die ik tot nu toe heb moeten intikken, waren toch allemaal vlot te vinden.
                De prijzen zijn idd (te) hoog, maar destijds had ik een (mobiele) TomTom, maar dat was per jaar tot ook een redelijk bedrag voor een aantal updates.

                Ik werk met een pay&go kaart op mijn iphone, en weet niet of ik dus mobiele gps zou kunnen gebruiken. Ik heb 'ns Waze geïnstalleerd, en was van plan het dit weekend voor een welbepaald ritje uit te proberen, maar dat ding begint al te kwekken als ik het appje opstart!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: GPS VW Golf6

                  Of je koopt de CD van 1 jaar terug op ebay voor de helft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: GPS VW Golf6

                    Als ik upgrade (en ik doe dat pas als versie 2017 uit is - dan is mijn software inmiddels ook >3 jaar oud) zal het toch wel naar de laatste versie zijn, denk ik. 't Is ook allemaal ingebouwd, dus het is niet zoals met m'n TomTom die ik regelmatig aan de Mac kon hangen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: GPS VW Golf6

                      Bij Opel kost de kaartupdate nu 119 euro, vorig jaar was het nog 179 euro.
                      Ik heb vorig jaar na maanden aandringen en versturen van verschillende e-mails toch verkregen dat ik de recentste versie gratis kreeg.
                      Er was nl. een update van de kaarten te verkrijgen een zestal maanden nadat ik mijn wagen gekocht had, waardoor ik dus een nieuwe wagen had gekocht met kaarten had van een paar jaar oud.
                      Uiteindelijk dus toch een gratis update gekregen van Opel/Opel dealer.
                      Maar de vaste GPS wordt nog slechts gebruikt voor korte afstanden in België.
                      Voor langere afstanden en ritten naar het buitenland niks anders meer dan Waze gecombineerd met data-abo.
                      Ik had mijn twijfels over het (hoge ?) dataverbruik van Waze maar dat was onterecht, het is heel beperkt (met dank aan Tommie voor de tip ).

                      Comment


                      • #12
                        Re: GPS VW Golf6

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Ik werk met een pay&go kaart op mijn iphone, en weet niet of ik dus mobiele gps zou kunnen gebruiken. Ik heb 'ns Waze geïnstalleerd, en was van plan het dit weekend voor een welbepaald ritje uit te proberen, maar dat ding begint al te kwekken als ik het appje opstart!
                        Ik vermoed dat je bedoelt dat je over je data limiet zou kunnen gaan?
                        Anders moet je eens kijken naar Sygic GPS. Met black friday geven die altijd zotte kortingen. Ik heb daar vroeger een levenslange licentie voor gans deze
                        aardkloot voor 20 euro gekocht. Ook handig in het buitenland als je geen data verbinding hebt.

                        In belgie gebruik ik ook steeds Waze. Steekt met kop en schouders boven de GPS van de auto uit.
                        In mijn auto zijn steeds de laatste kaarten beschikbaar (gratis update 4 keer per jaar), maar het doorgeven van files/werken/ongevallen naar
                        de on board GPS loopt volledig spaak in Belgie (zoals zovele zaken).
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          GPS VW Golf6

                          Wel weer leuk topic aan het worden. [emoji1]
                          Men vraagt om iets te bekomen en men krijgt een reeks reacties om dat niet te doen/bekomen en iets anders te gebruiken. [emoji1][emoji1][emoji1]

                          Elk jaar updaten is vaak overbodig en dat blijft een eigen keuze natuurlijk.
                          Maar dan nog, 100 tot 200€ voor een update op een wagen van 20.000€ of meer lijkt me nog haalbaar, ik betaalde dat vroeger ook voor mijn Garmin (motor).

                          Voor de meeste wagens met GPS wordt nog steeds een optie betaald ... gebruik die dan ook zou ik zeggen. [emoji1]

                          Wij hebben op twee wagens 5 jaar gratis updates en dat blijkt bij VW ook meer te komen.

                          Tot nu toe nog geen enkele kaart waar alles naar 70 werd gezet ... vermoedelijk wachten ze tot het binnenkort 50 of 30 wordt. [emoji1]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: GPS VW Golf6

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Wel weer leuk topic aan het worden. [emoji1]
                            Men vraagt om iets te bekomen en men krijgt een reeks reacties om dat niet te doen/bekomen en iets anders te gebruiken. [emoji1][emoji1][emoji1]

                            Elk jaar updaten is vaak overbodig en dat blijft een eigen keuze natuurlijk.
                            Maar dan nog, 100 tot 200€ voor een update op een wagen van 20.000€ of meer lijkt me nog haalbaar, ik betaalde dat vroeger ook voor mijn Garmin (motor).

                            Voor de meeste wagens met GPS wordt nog steeds een optie betaald ... gebruik die dan ook zou ik zeggen. [emoji1]

                            Wij hebben op twee wagens 5 jaar gratis updates en dat blijkt bij VW ook meer te komen.

                            Tot nu toe nog geen enkele kaart waar alles naar 70 werd gezet ... vermoedelijk wachten ze tot het binnenkort 50 of 30 wordt. [emoji1]
                            Dat je het een leuk topic vindt is duidelijk te zien aan je aantal smiley's.... zes stuks .

                            Comment


                            • #15
                              Re: GPS VW Golf6

                              Probleem met die jaarlijkse updates is dat de kaart al verouderd is op het moment dat je ze krijgt.
                              Gent bv staat dan nog altijd fout, en dan geraak je echt nergens.

                              Waze of Google maps waren correct 1 dag na de invoering.
                              Voor mij is het simpel, nothing beats online maps.
                              Datagebruik valt echt wel mee, en nu met de gratis roaming ook geen probleem meer in EU.
                              Als je die 100€ die je betaalt voor een mapupdate gebruikt voor data op je GSM ben je er al bijna...

                              Comment

                              Working...
                              X