Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF Cardreader for MAC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF Cardreader for MAC

    Voor mijn nieuwe MacBookPro heb ik deze aangeschaft :

    Als ik die nu aan de USB C ingang van mijn MBP aansluit valt telkens mijn Wifi signaal uit. Heeft iemand hier een verklaring voor. Iqs daar iets aan te doen? Bij de aardreader zelf is geen bruikbare info te vinden, noch op Amazon.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: CF Cardreader for MAC

    Je bent niet de enige. Op die amazon pagina staat bij de 5e review of zo hetzelfde probleem.

    Terug en beter.
    Ik gebruik de printer daarvoor, of met een kabeltje van de camera.

    Comment


    • #3
      Re: CF Cardreader for MAC

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Je bent niet de enige. Op die amazon pagina staat bij de 5e review of zo hetzelfde probleem.

      Terug en beter.
      Ik gebruik de printer daarvoor, of met een kabeltje van de camera.
      Je bedoelt inpluggen via je printer? Ik heb hier nog een oude usb CF reader gevonden van de eerste generaties die wel gaat via de adapter met twee USB 3 poorten. De doorstroom is wel niet bijzonder, maar het lukt wel. Misschien zal de oplossing zitten in eentje met USB 3 die in de adapter wordt geplugd. Maar ik kijk nog eens rond. Daarnet ook de vraag gesteld bij CameraNu. Die mannen zijn ook wel op de hoogte. Rechtstreek verbinden met de camera vind ik niet zo praktisch, dus liever met een reader.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: CF Cardreader for MAC

        Mijn printer heeft een boel cardslots, oa CF en SD.
        Ik heb dus nooit de nood gehad om een aparte card reader te kopen.

        Wat ik soms met de kabel naar de camera had was dat de transfer onderbroken werd omdat de camera na x tijd in slaapstand ging.

        Heb je al klacht ingediend bij Amazon? Die zijn ongelooflijk goed in het afhandelen van klachten.

        Ik kocht er een pak met 10 LED spots, en merkte dat er ééntje defect was.
        Ze hebben me dan ca 20% van de aankoopprijs en de verzendkosten van het hele pak terugbetaald, en dat op amper 2 uur tijd nadat ik de klacht doorgaf.
        De lamp mocht ik in de vuilbak gooien.

        Comment


        • #5
          Re: CF Cardreader for MAC

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Mijn printer heeft een boel cardslots, oa CF en SD.
          Ik heb dus nooit de nood gehad om een aparte card reader te kopen.

          Wat ik soms met de kabel naar de camera had was dat de transfer onderbroken werd omdat de camera na x tijd in slaapstand ging.

          Heb je al klacht ingediend bij Amazon? Die zijn ongelooflijk goed in het afhandelen van klachten.

          Ik kocht er een pak met 10 LED spots, en merkte dat er ééntje defect was.
          Ze hebben me dan ca 20% van de aankoopprijs en de verzendkosten van het hele pak terugbetaald, en dat op amper 2 uur tijd nadat ik de klacht doorgaf.
          De lamp mocht ik in de vuilbak gooien.
          Bij mij is de transfer via printer ook niet praktisch gezien de printer in een ander lokaal staat en de transfer van gegevens voor de printers van mijn MBP via het Wifi netwerk gaat.
          En ja ik heb deze morgen het terugzenddocument gedownload en zal die dus terugsturen. Jammer, maar heb toch ook wel een review gelanceerd met vernielende commentaar over de reader met als doel nderen het nutteloze van de aankoop te laten kennen.
          Heb ondertussen ook antwoord gekregen van CameraNu en daar hebben ze geen weet van een CF Cardreader die kan aansluiten op USB C. Het zal allicht eentje worden om aan te sluiten op een USB uitgang van adapter die is aangesloten op de 2 USB C poorten.
          Het enige frustrerende bij Apple, ondertussen aan mijn tweede MBP toe, is dan toch telkens weer die aansluitingen die de laatste tijd nogal eens zijn veranderd, lees, wel sneller zijn, maar daarom niet steeds compatibel met de voorhanden zijnde aansluitingen van randapparatuur.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: CF Cardreader for MAC

            New MacBook Pros don't have a SD card slot anymore. You'll need an adapter compatible with USB-C.

            Comment


            • #7
              Re: CF Cardreader for MAC

              Had ik al gezien Geert, maar ik zie daar niet direct eentje voor CF kaarten. Denk trouwens niet dat dit al bestaat. Zal mij via een adapter waarschijnlijk moeten redden met een CF reader met USB aansluiting. Heb hier nog eentje liggen, maar geen USB 3.0 of 3.1, dus met een snelle MBP kan je deze dus niet ten volle benutten. Een beetje langer wachten dus...
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: CF Cardreader for MAC

                USB-C is de toekomst, en Apple neemt hier de vlucht vooruit.
                Inderdaad, de leveranciers van randapparatuur volgen voorlopig nog niet snel genoeg.

                Alles wordt nu USB-C, daar kan je van op aan.

                Comment


                • #9
                  Re: CF Cardreader for MAC

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  USB-C is de toekomst, en Apple neemt hier de vlucht vooruit.
                  Inderdaad, de leveranciers van randapparatuur volgen voorlopig nog niet snel genoeg.

                  Alles wordt nu USB-C, daar kan je van op aan.
                  Heb van CameraNu deze link ontvangen, met de nota: "Gelukkig hebben onze buren van Coolblue de oplossing". Mooie geste en die laten hun buren precies ook nog leven...



                  Ga hen toch eerst eens een mailtje sturen met de vraag of ze wel zeker zijn dat deze geen conflicten met Wifi geeft. Als ze het al zouden wetennatuurlijk.

                  En ik lees hier al in een review : "onstabiel, te traag" . Dit ziet er dus niet zo goed uit. Zoektocht dus nog wat verderzetten.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: CF Cardreader for MAC

                    Het zou me niet verwonderen moest dat exact hetzelfde zijn met een ander kleurtje...

                    Comment


                    • #11
                      Re: CF Cardreader for MAC

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Het zou me niet verwonderen moest dat exact hetzelfde zijn met een ander kleurtje...
                      Momenteel geprobeerd met een oude USB2 Cardreader van Lexar.
                      Het lukt aardig op een USB poort van mijn USB C adapter. Zal wel trager zijn dan USB3, maar voorlopig kan ik er mee leven.
                      Last edited by enero; 27 november 2017, 09:38.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment

                      Working...
                      X