Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mk IV vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D Mk IV vraagjes

    Zijn er hier ondertussen al mensen die met deze 5D Mk IV werken
    Ik had enkele vraagjes die ik niet onmiddellijk terug vind op het net.

    - Heeft deze camera nu de mogelijkheid gekregen om het oculair af te dekken voor bvb een long exposure ?
    Ik weet dat dit ontbrak bij de III, dus heeft Canon dit nu eindelijk opgelost ?

    - Is het touchscreen makkelijk te bedienen, dan bedoel ik of het gevoelig genoeg is ?

    - En eventueel, wat zijn uw ervaringen met het toestel, zowel positief als negatief ?

    Alvast bedankt !

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

    Hallo Sieg,

    De oculairafsluiting is aan de Canon draagriem van de camera bevestigd. Het touchscreen vind ik heel gemakkelijk te bedienen. is voor gevoelig genoeg.
    Komende van de mark III vind ik de verbeteringen minimaal. DR is iets beter, touchscreen vind ik in bepaalde situatie een pluspunt. Ik mis enkel nog een kantelscherm. Ik ben een tevreden Mark IV gebruiker.

    groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

      Oorspronkelijk geplaatst door Trezeke Bekijk bericht
      Hallo Sieg,

      De oculairafsluiting is aan de Canon draagriem van de camera bevestigd. Het touchscreen vind ik heel gemakkelijk te bedienen. is voor gevoelig genoeg.
      Komende van de mark III vind ik de verbeteringen minimaal. DR is iets beter, touchscreen vind ik in bepaalde situatie een pluspunt. Ik mis enkel nog een kantelscherm. Ik ben een tevreden Mark IV gebruiker.

      groetjes
      Hey bednakt voor je response, toch spijtig dat Canon nog steeds niet die occulairafsluiting heeft ingebouwd zoals bij de 1D serie, zo moeilijk kan dat toch niet zijn en dan is het gedaan met dat aparte belachelijke dopje aan de draagriem.
      In ieder geval bedankt voor jouw reactie !
      Blijkbaar zijn er nog niet veel mensen die met een 5D MkIV werken .... of ze zijn zo ontevreden dat ze niks willen delen over het toestel

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Hey bednakt voor je response, toch spijtig dat Canon nog steeds niet die occulairafsluiting heeft ingebouwd zoals bij de 1D serie, zo moeilijk kan dat toch niet zijn en dan is het gedaan met dat aparte belachelijke dopje aan de draagriem.
        In ieder geval bedankt voor jouw reactie !
        Blijkbaar zijn er nog niet veel mensen die met een 5D MkIV werken .... of ze zijn zo ontevreden dat ze niks willen delen over het toestel

        grts
        Sieg
        Ik had de MKIV van toen hij pas uitkwam. Paar maanden geleden alles verkocht en naar fuji gegaan. De MKIV vond ik wel echt een verbetering tov mn MKIII.

        Sent from my SM-G955F using Tapatalk
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

          ben sinds begin dit jaar overgestapt van canon 7D MK II nr canon 5D MK IV ook een tevreden gebruiker.
          Idd een kantelscherm zou vr macro iets handiger zijn, maar ben al jaren gewend zonder dus, géén probleem.
          Knappe scherpte.
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

            Nadeel vind ik dat de 5DIV meer ruis geeft op hogere ISO dan de 6D.
            EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

              Oorspronkelijk geplaatst door alfa147fun Bekijk bericht
              Nadeel vind ik dat de 5DIV meer ruis geeft op hogere ISO dan de 6D.
              Wie zegt dat en waar staat dat (betrouwbaar) geschreven ?

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

                Nadeel vind ik dat de 5DIV meer ruis geeft op hogere ISO dan de 6D.
                Ik veronderstel dat dit als grapje bedoeld is ?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

                  Hoi,
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Wie zegt dat en waar staat dat (betrouwbaar) geschreven ?

                  grts
                  Sieg
                  Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                  Ik veronderstel dat dit als grapje bedoeld is ?
                  Grapje? Dat denk ik niet...
                  Zal wel van een of andere “wijze” YouTube reviewer/vlogger komen.
                  Daar zijn er honderden van, die dagelijks “interessant” op het scherm willen komen (zum kotsen...).
                  Die uitspraak wordt niet gestaafd door echte reviews zoals Dpreview en testen zoals bij DXO.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

                    Zelfs dié testen (Dpreview en DXO) worden in vraag gesteld door sommigen!!!
                    Zo ga je, net als in dit forum trouwens, van die muggenzifters hebben die menen om altijd (afbrekende) commentaar te moeten geven.

                    Het is natuurlijk moeilijk om appelen met peren te vergelijken en de omstandigheden waarin iets getest wordt zijn niet altijd "representatief" te noemen maar een mens doet dan eens een efforke om "technisch" te doen en dat hoeft niet per se afgestraft te worden, niet.

                    Zelf heb ik ondertussen de II - III - IV
                    Vooral de (ingebouwde) Wifi-mogelijkheid is een meerwaarde. Vooral (enkel) voor pixelpeepers is de sensorkwaliteit een stapje beter dan versie III en de vluggere processor is ook meegenomen.
                    Dit is zo voor de vuist weg "mijn" top 3. Iemand anders zal zeker en vast andere prioriteiten hebben.

                    Veel succes.

                    Alain

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

                      Ik ben geen Youtube reviewer/vlogger en pretendeer niet wijs te zijn. Ook wil ik niet interessant op het scherm komen.
                      TS vraagt gewoon naar de ervaringen met het toestel, positief of negatief, en ik geef mijn ervaring.
                      Aangezien ik zowel de 5dIV als de 6d bezit, trek IK uit mijn ervaringen de conclusie dat mijn 6d op hogere ISO betere beelden geeft dan mijn 5dIV.
                      De vraag of dat ergens betrouwbaar geschreven is, vind ik niet interessant. Dat 'echte' reviews zoals bij DPreview en DXO, net als wellicht vele andere gebruikers, tot andere conclusies komen, het zij zo. Ik neem aan dat TS die reviews ook gelezen heeft of kan lezen, en meer gebruikerservaringen wenst te vernemen dan 'geneuzel op pixelniveau'.
                      EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

                        Hoi,
                        Oorspronkelijk geplaatst door alfa147fun Bekijk bericht
                        ...
                        Aangezien ik zowel de 5dIV als de 6d bezit, trek IK uit mijn ervaringen de conclusie ...
                        Was wellicht beter geweest om te vermelden bij uw eerste reactie
                        Het blijft dan wel "ervaring", die is altijd subjectief terwijl ík er vanuit ga dat b.v. Dpreview en DXO behoorlijk objectief te werk gaan.
                        Niks mis mee, persoonlijke ervaringen zijn net zo belangrijk als koude cijfers.
                        Grotere "organisaties" die objectief testen en vooral meten, daar ben ik wel behoorlijk een voorstander van.
                        Je vergelijkt dan appels met appels en peren met peren op een consequente wijze.
                        Last edited by adrie; 13 december 2017, 15:34.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

                          Wellicht heeft heer Sieg meer aan de ervaringen van Alfa147fun.
                          Dat was zijn beginvraag...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

                            Iedereen bedankt voor de reacties !
                            Ik blijf het trouwens sterk vinden dat er hier beweerd wordt dat een nieuw toestel uit een hogere en veel betere klasse het slechter zou doen op hoge iso dan een instap FF dslr die dan nog eens een pak ouder is ook

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D Mk IV vraagjes

                              Ik heb het toestel 1 week uitgeprobeerd en was er zeer tevreden over. Vooral de AF punten en werking ervan t.o.v. mijn 6D vond ik super. De touch screen bediening werkt heel goed maar heb ik niet veel gebruikt omdat ik het nu eenmaal niet gewoon ben en dikwijls gewoon vergat dat het er was. Wat ik nu wel merk bij de verwerking van de foto's is dat mijn PC'tje het knap lastig heeft met de grotere RAW bestanden. Nochtans I7 processor met 12gb geheugen. De wifi werkt goed maar dat was ik al gewoon bij mijn 6D. Ik gebruik de wifi vooral om de foto's al eens te kunnen bekijken op een groter scherm (tablet/iPad) en dat werkt perfect. Hopelijk heb je iets aan mijn uitleg. Veel succes!

                              Groetjes, Marchristan.

                              Comment

                              Working...
                              X