Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Black Friday & Apple

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Black Friday & Apple

    Mediamarkt heeft een 13,3 en 15 inch Macbook pro in aan bieding.
    I s dat wat? Zou voornamelijk zijn voor PS en LR. Eventueel in de toekomst ook voor 4k video.
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

  • #2
    Re: Black Friday & Apple

    Ik zie hier staan Editie 2015. Dit zo ik dus al niet doen. Je zit nog met de oude aansluitingen die met der tijd zullen verdwijnen en waarvan je geen adapters meer zal van kunnen krijgen. Op de MBP's van Apple zijn nu alle aansluitingen USB-C (USB 3voor Apple).
    Zelf kom ik van een MBP van tweede helft 2010 en heb nu recent de nieuwe MBP aangeschaft wegens niet meer te herstellen.
    Het is de 15inch met Touch Bar 2.9+Ghz i7/16GB/ 1TB/ Radeon Pro 560 4GB. De meest performante voor het ogenblik dus. Daar hangt wel een prijskaartje van bijna 4K aan vast. Nog wat adapters voor SD /CF kaartjes, oudere USB aansluitingen nog te kunnen gebruiken , ethernet adaptor, een Apple care en nog wat kleinigheden en doe er nog maar een 500€ bij.
    De prijs van Mediamarkt zegt dus niet alles...
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Black Friday & Apple

      Nog even aan toevoegen dat voor jou de oude versie misschien wel nog te doen is, gezien die nog de oude USB-aansluitingen heeft en een SD cardhouder heeft. De nieuwe hebben dit dus niet meer. Dit is dus één van de vervelende zaken van Apple. In de laatste MBP-versies zijn er juist nog 4 USB C aansluitingen.
      Voor zover je dus niet mee wil evolueren met snellere overdracht aansluitingen kan dit dus nog een oplossing bieden als het enkel maar voor het werken met en verwerken van foto's is.
      Qua bekijken van je foto's zal je ook bij de nieuwste versie van de MBP een veel beter beeld hebben. Ik kan u verzekeren dat dit topkwaliteit is.
      Last edited by enero; 22 november 2017, 15:20.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Black Friday & Apple

        He Enero
        bedankt voor je feed back. Maar zijn we wel over hetzelfde bezig?

        Ik zie hier telkens staan editie 2016

        art nr 1701993
        ( APPLE MacBook Pro 13" Touch Bar 512 GB Intel Core i7 Space Gray Edition 2016 (MPDK2FN/A)
        de 13,3" heeft 4 x Thunderbolt 3 / 3.5 mm

        art nr 1620907
        APPLE MacBook Pro 15" Touch Bar 512 GB Intel Core i7 Silver Edition 2016 (MLW82FN/A)
        de 15" heeft 4 x USB 3.1 Gen 2 (Thunderbolt 3) / Jack 3.5 mm

        Het is inderdaad zo dat hij voornamelijk zou moeten dien om mee te nemen op verlof en als back up van mijn Imac.
        Maar ik wil nu ook weer niet vastzitten met een nieuwe verouderde laptop.
        Last edited by Jo; 22 november 2017, 21:11.
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          Re: Black Friday & Apple

          Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
          He Enero
          bedankt voor je feed back. Maar zijn we wel over hetzelfde bezig?

          Ik zie hier telkens staan editie 2016

          art nr 1701993
          ( APPLE MacBook Pro 13" Touch Bar 512 GB Intel Core i7 Space Gray Edition 2016 (MPDK2FN/A)
          de 13,3" heeft 4 x Thunderbolt 3 / 3.5 mm

          art nr 1620907
          APPLE MacBook Pro 15" Touch Bar 512 GB Intel Core i7 Silver Edition 2016 (MLW82FN/A)
          de 15" heeft 4 x USB 3.1 Gen 2 (Thunderbolt 3) / Jack 3.5 mm

          Het is inderdaad zo dat hij voornamelijk zou moeten dien om mee te nemen op verlof en als back up van mijn Imac.
          Maar ik wil nu ook weer niet vastzitten met een nieuwe verouderde laptop.
          Misschien eens een linkje van de betreffende MacBooks meegeven. Ik vind MacBookPro's genoeg, maar blikbaar niet dewelke die jij bedoelt.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Black Friday & Apple

            Die van mij is in elk geval een 2017 versie.

            De twee MBP's die je beschrijft zijn dus inderdaad met een Touch Bar en van de nieuwe reeks met 4 USB-C poorten voor de 15" en ik denk 2 USB-C poorten voor de 13", maar dat ben ik niet helemaal zeker.
            Om met fotografie bezig te zij zal je dus ook een aantal adapters nodig hebben. SD en CF kaarten? Zelf ben ik nu nog op zoek naar een goeie CF adapter gezien deze die ik via Amazon kocht blijkbaar interfereert met mijn Wifi<. Telekens ik die aansluit valt de Wifi uit. Dus weer op zoek gaan. Dit is dus wel een beetje frustrerend. Apple jaagt mensen hierdoor dus op buitensporige kosten die blijkbaar bij MS laptops niet nodig zijn.
            Het is zo dat, eenmaal je in het Apple verhaal stapt, je nog moeilijk terug kan. iPhone, iPad en MBP werken goed samen via de Cloud en dat is wel heel gerieflijk. Allicht zal dit ook kunnen met MS, maar dan moet je ook bij hun Smartphones, tabletten en laptops blijven. Een keuze die iedereen voor zichzelf moet uitmaken dus. Of Apple beter is, ben ik ook niet zo van overtuigd. Hier was de eerste MBP na 7 jaar goed voor de vuilbak, maar dat zal met andere laptops ook wel zo zijn zeker...
            Last edited by enero; 22 november 2017, 21:48.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Black Friday &amp; Apple

              Een nadeel van Black Friday en andere promoties, is dat je vaak een Mac/macbook/MacbookPro moet kopen in de "standaardversie".
              Wil je een iets grotere SSD, een snellere processor of wat meer RAM dan gaat dat weer niet.

              @ Jo: ik weet niet of je nog/al studenten in huis hebt, want dan kan je wel met "onderwijskorting" kopen.
              Dat is niet wereldschokkend, maar soit, het is toch iets..... (ik dacht dat het ongeveer 6% was )
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Black Friday &amp; Apple

                even zien of dit lukt
                https://www.mediamarkt.be/nl/shop/Sales14-Folder.html
                2de en laatste blz van de folder.
                Het artikel nr in de folder heb ik dan copy paste gedaan op de site van mediamarkt https://www.mediamarkt.be/nl/shop/black-friday16.html
                art nr 1701993
                art nr 1620907
                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                Comment


                • #9
                  Re: Black Friday &amp; Apple

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                  even zien of dit lukt
                  https://www.mediamarkt.be/nl/shop/Sales14-Folder.html
                  2de en laatste blz van de folder.
                  Het artikel nr in de folder heb ik dan copy paste gedaan op de site van mediamarkt https://www.mediamarkt.be/nl/shop/black-friday16.html
                  art nr 1701993
                  art nr 1620907
                  Ik weet niet goed wat ik er moet van denken. Met Mediamarkt heb ik geen ervaring. Al mijn Apple spullen koop in bij Lab9 en daar krijg ik bij dergelijke aankoop en met wat accessoires die je al vlug k-nodig hebt, 6%. Op de verlengde garantie kreeg ik 10%. Die hebben ook een eigen hersteldienst. Met de bijkomende garantie betaal je bij problemen helemaal niks gedurende 3 jaar, wordt je beschouwd als geprivilegieerde klant en kan een vervangtoestel bekomen mocht het nodig zijn. De verkoper wist mij te vertellen dat, als je aan dergelijk toestel iets voorhebt, je al vlug naar de 500 à 600€ gaat. Volgens mij dus waardevol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Black Friday &amp; Apple

                    Ok bedankt allemaal

                    @ Alfa Centauri: SSD van 512 en 16GB Ram lijkt me genoeg .
                    Een SSD van 1TB had natuurlijk nog beter geweest maar gezien wat ik er mee wil doen lijkt het me beter om die x-tra €€ in een externe SSD te steken van 512 GB

                    Een studentenkaart of lerarenkaart lukt wel :-)
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Black Friday &amp; Apple

                      Er staat een SSD van Samsung ( 1 TB) in promotie bij koudblauw

                      369 euro ipv 429 euro
                      Last edited by Alfa Centauri; 23 november 2017, 05:19.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Black Friday &amp;amp; Apple

                        Dat is eigenlijk nog veel te duur voor wat het is.
                        Die prijzen mochten ondertussen al gehalveerd zijn.
                        Daar heeft men al een basis PC voor.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Black Friday &amp;amp; Apple

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat is eigenlijk nog veel te duur voor wat het is.
                          Die prijzen mochten ondertussen al gehalveerd zijn.
                          Daar heeft men al een basis PC voor.
                          Honderd procent gelijk VerSeg. Als je de hardware bekijkt die tegenwoordig in Apple producten wordt gebruikt dan kom je met honderden €'s minder toe om een gelijkwaardige pc van een ander merk te kopen. Ik ben weldra ook toe aan een nieuwe PC en wat me tegenhoudt om terug over te stappen naar Windows is dat ik Apple wat gewoon ben en ik niet veel zin heb om weer te moeten zoeken hoe alles in mekaar zit.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Black Friday &amp;amp; Apple

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Honderd procent gelijk VerSeg. Als je de hardware bekijkt die tegenwoordig in Apple producten wordt gebruikt dan kom je met honderden €'s minder toe om een gelijkwaardige pc van een ander merk te kopen. Ik ben weldra ook toe aan een nieuwe PC en wat me tegenhoudt om terug over te stappen naar Windows is dat ik Apple wat gewoon ben en ik niet veel zin heb om weer te moeten zoeken hoe alles in mekaar zit.
                            Ik zit met hetzelfde. Maar het prachtige Apple "ecosystem", itunes, iphoto, al die goodies maken alles zo eenvoudig, dat terugstappen naar Windows me tegenhoud.
                            Mijn macbook is ondertussen 7jaar oud, en werkt nog 100% (originele accu nog 70%), maar weldra aan vervanging toe.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Black Friday &amp;amp; Apple

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Honderd procent gelijk VerSeg. Als je de hardware bekijkt die tegenwoordig in Apple producten wordt gebruikt dan kom je met honderden €'s minder toe om een gelijkwaardige pc van een ander merk te kopen. Ik ben weldra ook toe aan een nieuwe PC en wat me tegenhoudt om terug over te stappen naar Windows is dat ik Apple wat gewoon ben en ik niet veel zin heb om weer te moeten zoeken hoe alles in mekaar zit.
                              Hardwarematig is Apple niet goedkoop, maar 1) Hun laptops bv. vind ik toch zeer hoogwaardig afgewerkt en 2) je koopt niet louter alleen "hardware", maar je koopt eigenlijk ook een deel software en software-integratie.

                              Pages, Numbers, Keynote.....niet afzonderlijk te kopen; het ZIT er allemaal in en het werkt dan nog eens goed ook.

                              Printer installeren. Stukje gebak. Dat ding zoekt de aanwezige printers en hopla, de drivers staan er in.

                              Ik ben nog maar een prille beginner, maar ik ervaar nu toch al een stuk gebruiksgemak. En het gemak/comfort mag ook iets kosten hé
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X