Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beautydish en softbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beautydish en softbox

    Ik wil graag experimenteren met een sofbox of beautydish outdoors voor portret.
    Welke is daarvoor de beste en het aansturen voor deze,is dit met een externe flits (bvb SB600 )van een camera?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: Beautydish en softbox

    Waarom niet werken met triggers om externe flitsers aan te sturen? Werkt altijd door radiogolven ipv een IR-signaal.

    Comment


    • #3
      Re: Beautydish en softbox

      Ik heb deze spullen,

      Yongnuo trigger set
      flitsers yongnuo YN560 nikon SB600
      Paraplu

      De reden waarom ik vraag voor een softbox is dat deze licht minder hard is en meer gericht..
      Of heb ik het mis?Ik ben gewoon aan het experimenteren,alle hulp is welkom..
      Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

      Comment


      • #4
        Re: Beautydish en softbox

        Die opstelling zal werken buiten bij een overtrokken hemel of als er geen volle zon meer is.
        In volle zon heb je gewoon vermogen te kort om door een softbox te schieten. Reken op een verlies van een slordige 2 stops.

        Het zachte licht is niet echt noodzakelijk buiten is mijn ervaring. Je kan perfect in volle zon schieten met een naakte reportageflits. Maar is kwestie van smaak natuurlijk.

        Wat je ook kan doen is werken met een zilver paraboolparaplu. Daar is het outputvermogen zelfs groter dan bij direct inflitsen als je de juiste paraplu weet te vinden. Het nadeel is dan de wind.
        Hier aan zee is dat vooral een probleem en moet je met een assist werken die het statief recht houd.

        Comment

        Working...
        X