Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

seljalandsfoss I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] seljalandsfoss I

    terwijl ik nu toch in IJslandse mood ben zal ik nog eventjes mijn wandeling daar verderzetten
    grote versie

    miss F11 gebruiken om de foto helemaal te zien zonder scrollen
    dank om te kijken

  • #2
    Re: seljalandsfoss I

    Spectaculaire locatie en prachtig in beeld gebracht.
    De sunspots brengen de foto voor mij naar een ander niveau.

    Comment


    • #3
      Re: seljalandsfoss I

      Mooi en eens iets anders dan we gewoonlijk zien van deze bekende waterval
      Knappe belichting waarbij je de structuur van de rotsen duidelijk in beeld hebt gebracht
      Goed ook met die mensen erbij in beeld, geeft goed de grootte weer

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: seljalandsfoss I

        Prachtig Patrick. Zo heb ik hem niet.
        Trouwens, de laatste keer was er gewoon te veel volk.

        Leuke anekdote : niet ver daarvan en weinig geweten is er een erg ingesloten kloof met ook een waterval, heel problematisch voor fotografen omwille van het vele stuifwater. Hoofdprobleem voor mij was dat mijn laarzen niet hoog genoeg waren om er te geraken, volgende keer gaan er lieslaarzen mee...
        Het was heel gek om te zien en heel typerend om het verhaal te ontkrachten van "IJsland is compleet plat gelopen" maar daar start de track naar Thorsmörk. Binnen de 5 minuten zag ik geen kat meer. Deze F-weg staat voor 2018 weer op de planning maar van de laatste doorwading blijf ik voortaan af. pffffff.... ik denk dat je de foto's wel hebt gezien.....
        Over die kloof : ik heb een alternatieve toegang geprobeerd maar ben toen met al mijn fotospullen in het slijk naar beneden gegleden. Ik zou zeggen : niet voor herhaling vatbaar

        Comment


        • #5
          Re: seljalandsfoss I

          Iconische locatie knap in beeld gebracht. Vind vooral die 2 personen rechts is beeld goed (veel mensen zouden dit wegnemen). Geeft een idee van de schaal van die waterval.

          Heb er ook gestaan, maar toen was er zoveel spray dat het onmogelijk was een foto te nemen. Plus het licht zat toen ook niet mee.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: seljalandsfoss I

            Knap. Nog nooit daar geweest (durf niet, mijn trommelvliezen scheuren altijd in een vliegtuig), dan droom ik er maar van door die foto's die hier van dat land zie.

            Comment


            • #7
              Re: seljalandsfoss I

              Pracht foto Patrick..
              Toch wel een uniek wat minder gezien standpunt ingenomen hier, ook weer bijzonder mooi licht, en inderdaad de belichting/detail van de rotsboog is knap..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: seljalandsfoss I

                Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                Knap. Nog nooit daar geweest (durf niet, mijn trommelvliezen scheuren altijd in een vliegtuig), dan droom ik er maar van door die foto's die hier van dat land zie.
                Je kan ook met de boot gaan, vertrek noorden van Denemarken, ik dacht 3 dagen varen [emoji39]

                Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: seljalandsfoss I

                  Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                  Iconische locatie knap in beeld gebracht. Vind vooral die 2 personen rechts is beeld goed (veel mensen zouden dit wegnemen). Geeft een idee van de schaal van die waterval.
                  Zeer mee eens
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: seljalandsfoss I

                    Prachtige foto met mooi licht.
                    Groetjes, Herman.
                    Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: seljalandsfoss I

                      toch weer één van de foto's van de week ! mooi mooi mooi !
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: seljalandsfoss I

                        Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                        Je kan ook met de boot gaan, vertrek noorden van Denemarken, ik dacht 3 dagen varen [emoji39]

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
                        Om precies te zijn : 50 h. En in vergelijking met vroeger is het daar nu enorm SAAI. Vroeger, met de kleinere ferry was dat één week weg en weer, er was zelfs een optie om gewoon aan boord te blijven, de reden : alcohol was toen vrij verkrijgbaar. Sinds 1994 is daar verandering in gekomen. Maar over de sfeer van toen op de boot kan ik sterke verhalen vertellen

                        Comment


                        • #13
                          Re: seljalandsfoss I

                          Alle complimenten zijn al gegeven, maar 1 dingetje kan nog : De mooi zonbelichte- en gekleurde waterval.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: seljalandsfoss I

                            indrukwekkend
                            Peter
                            mijn website : klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: seljalandsfoss I

                              dank voor de fijne reacties

                              Comment

                              Working...
                              X