Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

 DxO OpticsPro 11 - gratis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  •  DxO OpticsPro 11 - gratis

    In de nieuwsbrief van Tamron geven ze een link voor een gratis licentie voor  DxO OpticsPro 11
    Dus voor de geïnteresseerden hier onder de link.




    --
    map.
    T.T.

  • #2
    Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

    Wauw! Ik ben intussen naar v.12 opgestapt, maar vond v.11 al goed.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

      Ik ga het straks toch ook proberen. Een abonnement op Lightroom zie ik niet zitten.

      --
      map.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        Ik ga het straks toch ook proberen. Een abonnement op Lightroom zie ik niet zitten.

        --
        map.
        T.T.
        Was al een tijd gratis.
        Ik vind maar een klein deel van de mogelijkheden van LR terug.

        Comment


        • #5
          Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Wauw! Ik ben intussen naar v.12 opgestapt, maar vond v.11 al goed.
          Wat is de verhouding ten overstaan van Photoshop of Paintshop?
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • #6
            Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

            Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
            In de nieuwsbrief van Tamron geven ze een link voor een gratis licentie voor  DxO OpticsPro 11
            Dus voor de geïnteresseerden hier onder de link.





            map.
            T.T.
            geldt enkel voor de light versie !
            www.polartha.com

            Comment


            • #7
              Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

              Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
              Wat is de verhouding ten overstaan van Photoshop of Paintshop?
              Persoonlijk heb ik Lightroom door DxO vervangen. Schitterende RAW-ontwikkelaar, en nu lokale correcties beter worden (met de Nik Software)...
              Voor Photoshop wijk ik uit naar Affinity Photo.

              Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
              geldt enkel voor de light versie !
              Klopt: ikzelf beschik over de Elite versie, waarin Filmpack 5 en Viewpoint 3 inbegrepen zijn. De 'Essential' versie heeft die optie niet.

              Ik zie dat DxO v.11 (toen het pakket nog Optics Pro heette) nog te koop is à €99,-: https://www.kamera-express.be/produc...xoCGeQQAvD_BwE

              Weet ook dat in de 'Essential' editie belangrijke zaken als PRIME Denoising ontbreken!


              Meer info op: https://shop.dxo.com/us/photo-software/dxo-photolab
              (dit geldt wel voor de PhotoLab versie, de nieuwste dus!)
              Last edited by LesC; 30 november 2017, 11:27.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

                Bedankt voor de link.

                Is DxO OpticsPro 11 vooral geschikt voor RAW of is het even krachtig voor JPEG?

                Comment


                • #9
                  Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

                  Goeie vraag, waarop ik niet meteen een antwoord heb. Ik schiet nl. in RAW+JPG, maar houd de twee gescheiden. Als een JPG moet 'ontwikkeld' worden, doe ik dat met  Photos (vroeger iPhoto), waarbij ik nu een aantal goeie extensies kan gebruiken.
                  Maar een RAW passeert bij mij langs een RAW-ontwikkelaar naar keuze, en momenteel is mijn eerste keuze DxO PhotoLab (voordien gekend als DxO Optics Pro); afwerking gebeurt in Photoshop, maar nu stilaan meer in Affinity Photo.
                  Misschien heeft iemand anders een beter antwoord?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

                    @LesC
                    Schiet eveneens in RAW+JPG. Gebruik Aftershotpro en Paintshop van Corel. Zal eens Dxo proberen. Kan Nikcollection hier geïntegreerd worden? Kan dus niet in PSP. Het enige dat ik als standalone geactiveerd krijg is Color Efex. Dfine, sharpener, Viveza en Silver krijg ik niet aan de praat. De programma's gaan wel open maar ik rijg geen foto opgeladen.
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment


                    • #11
                      Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

                      De huidige Nik Collection kan als dusdanig niet in DxO PL (en dus ook niet in DxO OP11) gebruikt worden, tenminste voor zover ik het begrepen heb. Maar DxO heeft de U-technology van Google overgekocht, die het op zijn beurt van Nik Software had gekocht... en de bedoeling is toch om meer functionaliteit van Nik te integreren.
                      Affinity kan blijkbaar wel de Photoshop Plugins gebruiken, maar ik begin me nu pas echt grondig in dit programma te verdiepen (zowel een online cursus als het boek Affinity Photo Workbook, dat eerstdaags zal arriveren).
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

                        Is het niet zo dat de Essential versie ook geen professionele camera's ondersteund?
                        In elk geval voor mijn 5D moest ik de Elite versie kopen en ben daar zeer tevreden mee........... zolang het mijn Canon foto's betreft.
                        Maar DxO weigert pertinent Fujifilm te ondersteunen en daarom ook dat ik DxO PhotoLab niet koop.
                        Maar de Elite versie herkent probleemloos alle andere camera's en lenzen.
                        Eigenlijk een prachtig stukje software.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

                          Fujifilm wordt niet alleen door DxO nog niet op haar wenken bediend, ik hoor dat van ander software ook (ik weet niet welke, want ik experimenteer momenteel o.a. met Luminar, Affinity Photo, Topaz Studio...) Ik denk dat de strategie bij DxO veranderd is, en dat Essential vs Elite niets meer met de camera zelf te maken heeft. De hele lijst van verschillen vind je terug in deze link: https://shop.dxo.com/us/photo-softwa...=which-edition
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

                            Lab ondersteunt ook naar DNG geconverteerde bestanden. Iets wat de Optics reeks ook niet deed (tenzij native dng)
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re:  DxO OpticsPro 11 - gratis

                              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                              Lab ondersteunt ook naar DNG geconverteerde bestanden. Iets wat de Optics reeks ook niet deed (tenzij native dng)
                              OpticsPro v.11 (ik heb 11.4.4 Elite zij aan zij met DxO PhotoLab) zeker al wel hoor. In het begin van mijn fotografie "carrière" zette ik al mijn CR2s om in DNG, en kon ze lang niet openen met DxO OP. Maar v.11 had daar al geen probleem mee.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X