Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dji Mavic Pro restricties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dji Mavic Pro restricties

    Hallo!

    Ik ben momenteel op zoek naar een treffelijke drone en ik heb mijn oog gezet op de DJI Mavic Pro. Ik heb echter een vraag hieromtrent. Blijkbaar moet je nu je toestel activeren bij DJI zelf. Ik vroeg mij af wanneer ik een toestel koop die ik in België ga gebruiken of deze gelimiteerd zal zijn. (Hoogte, afstand, snelheid)....

    Ik wil geen 1300€ neertellen voor een drone die stopt op 10meter hoogte...


    Is er hier iemand van op de hoogte?

    Mvg,
    Michaël

  • #2
    Re: Dji Mavic Pro restricties

    Ik denk dat je beter eens nakijkt hoe de wetgeving in België is.
    Als je er een beetje serieus mee wil vliegen dan moet je een brevet halen. Het brevet hangt onderandere af van het gewicht van de drone, en hoe hoog je wilt viegen.
    De juiste reglementering vind je gemakkelijk via Google.

    Wat je vraag zelf betreft, ook dat vind je gemakkelijk via Google. ;-)

    Het Chinese technologiebedrijf DJI heeft voor zijn internationale klanten een wijziging doorgevoerd in het activatieproces voor de bijbehorende DJI Go-app. Als gebruikers hun drones niet registreren, worden het vliegplafond en de actieradius ingeperkt en is de live videofeed niet meer te gebruiken.



    --
    map.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Dji Mavic Pro restricties

      Het zal niet bij de 1300€ voor de drone blijven. Opleidingen voor het behalen van het brevet kosten tot 5000€ !

      Comment


      • #4
        Re: Dji Mavic Pro restricties

        Ik vermoed dat de TS de wetgeving al kent.
        In Belgie mag je inderdaad niet hoger vliegen dan 10m (en dan nog enkel in je eigen tuin) tenzij je belachelijk veel geld betaalt om een vliegbrevet te halen.
        Deze extreme, absurde wetgeving is tot stand gekomen in samenwerking met bedrijven die grof geld verdienen met drone opleidingen. Dat zegt al genoeg...

        Dus een drone in Belgie is enkel interessant als je ofwel geld teveel hebt of de drone gebruikt voor professionele doeleinden en je er dus geld mee verdient.
        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Dji Mavic Pro restricties

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Het zal niet bij de 1300€ voor de drone blijven. Opleidingen voor het behalen van het brevet kosten tot 5000€ !
          Amai, dat is niet min.
          Ik heb het eens opgezocht, brevet 2, theorie en praktijk rond de 2800€
          Maar dan moet je er wel door zijn.
          Brevet 1 ...... Nog duurder.

          --
          map.
          T.T.

          Comment


          • #6
            Re: Dji Mavic Pro restricties

            Zelfs met brevet mag je nog niet vliegen waar je wil. Je moet eerst toestemming vragen aan de gemeente. Dan heb je zoveel geld uitgegeven en kan je nog enkel in je tuin vliegen.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment

            Working...
            X