Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplichting via 2dehands ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oplichting via 2dehands ?

    Ik zette vanavond iets te koop op www.2dehands.be (voor meer dan 500€) en kreeg binnen het uur volgende mail :

    Bonsoir
    Merci de m'avoir répondu je désire l'acheter et je suis prête à un rajout de 35 EUR afin que l'article me soit réservé, cependant j'aimerais vous envoyer l'argent en espèce dans une enveloppe via le service de livraison de courriers DHL EXPRESS à votre adresse et une fois l'argent reçu, j'enverrais un service d'enlèvement à votre domicile à mes frais.
    Sur ce, merci de me laisser votre adresse postale; votre numéro de téléphone ; le montant total ainsi que votre NOM à mettre sur l'enveloppe contenant les sous afin que je puisse rapidement vous l'expédier.
    Mes coordonnées :
    Gabrielle Marionne
    Adresse: 336 Vieille Route de Salon ,
    Code postal: 13330 Pélissanne
    Pays: France
    Cordialement
    Gabrielle Marionne
    Deze wil het bedrag + 35€ naar me toesturen in een envelope met DHL.
    "en espèce" betekent volgens mij toch cash ?
    Daarna wordt het materiaal opgehaald door DHL.

    Het ziet er me nogal duister uit. Gabrielle Marionne vind ik op Google enkel terug als een filmster.
    Geen oplichtingspraktijken komen te voorschijn onder deze naam.

    Iemand bekend met deze gang van zaken, waar zit de adder onder het gras ?
    Valse DHL camionette die met een envelope vol vals geld langskomt, en ineens het materiaal meeneemt ?
    Of nog iets anders mogelijk ,

  • #2
    Re: Oplichting via 2dehands ?

    Ik heb het al gevonden; Het is inderdaad oplichting.
    Misschien ook interessant voor jullie :
    U heeft geen toegangsrechten voor deze pagina. Gelieve in te loggen om toegang te krijgen. Als het probleem zich blijft voordoen contacteer dan de
    Last edited by LesC; 20 november 2017, 11:36.

    Comment


    • #3
      Re: Oplochting via 2dehands ?

      En geld opsturen is trouwens verboden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Oplochting via 2dehands ?

        Wil je zoiets opzoeken gebruik dan niet alleen de naam van de vermeende oplichter maar een stuk van de tekst. Namen zijn snel veranderd maar hun "template" blijft meestal hetzelfde.

        Zoek dus zoals hier.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Oplochting via 2dehands ?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          En geld opsturen is trouwens verboden.
          Toeme Freddy nu wou ik je juist 100€ versturen in een enveloppe met de post.

          Comment


          • #6
            Re: Oplichting via 2dehands ?

            Heb intussen je typo verbeterd.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Oplichting via 2dehands ?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Toeme Freddy nu wou ik je juist 100€ versturen in een enveloppe met de post.
              Stort ze maar op mijn rekening, ik zal Freddy dan wel 50 euro gaan brengen.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Oplichting via 2dehands ?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Heb intussen je typo verbeterd.
                Dank je wel. Ik was al verbaasd dat er nog niemand een opmerking had over gemaakt. We worden blijkbaar toleranter op BD

                Ondertussen al een mail van de koper gekregen om 200€ te betalen via NEOSURF, voor de verzekering van de enveloppe (met 785€ er in) die bij DHL Express ligt te wachten.
                Kort daarop een dreigmail van DHL Express dat ze me zullen aanklagen en dat ik 10.000€ moet betalen wegens contractbreuk als ik vandaag niet voor 17h de 200€ heb betaald.
                Om 17h komen ze het materiaal ophalen met DHL. (op een onbestaand adres en met het telefoonnummer van de lokale politie)
                Aan de koper gemaild dat hij zelf de verzekering van 200€ maar moet betalen, anders verkoop ik aan iemand anders.
                Daarop een antwoord gekregen in het Frans dat ik niet versta "Bone à vous".

                Comment


                • #9
                  Re: Oplichting via 2dehands ?

                  Zeker niets betalen en er verder niet op ingaan, ben ook met dergelijke praktijken bij de verkoop van mijn foto materiaal benaderd.
                  Het is één oplichterij.
                  Vriendelijke groeten van fotokijker.
                  Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
                  https://vanmeulder.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oplochting via 2dehands ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Toeme Freddy nu wou ik je juist 100€ versturen in een enveloppe met de post.
                    Doe maar ... ik zal je niet verklikken.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oplichting via 2dehands ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Stort ze maar op mijn rekening, ik zal Freddy dan wel 50 euro gaan brengen.
                      Ik ben er zeker van dat het bij u al afgeleverd werd, kom je langs met die 50€?

                      P.S. Ik vertrouw de postbode niet, dus persoonlijk overhandigen hé. [emoji3]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oplichting via 2dehands ?

                        Gisteren nog eens gecontacteerd in het Frans voor een ander artikel dat ik te koop heb staan op 2dehands.
                        Kandidaat koopster vraagt bijkomende foto's en technische uitleg. Ik vond het iets verdacht en stuur enkel een link van de fabrikant door.
                        Kandidaat koopster vraagt om het op te sturen via DHL, gezien de grote afstand. (ze woont zogezegd in Londerzeel).
                        Ik antwoord dat ik niet de procedure ga doen met DHL, en dat ze het maar moet komen halen (15 minuutjes met de auto als er geen file is)
                        Dan mailt ze dat ze enkel werkt via DHL Express, waarop ik enkel antwoord dat hun DHL website fake is.
                        Niets meer van gehoord.

                        Ik had 5 items te koop geplaatst op 2dehands.be
                        Op 2 items heb ik reactie gekregen van oplichters.
                        (Eén artikel van 550€ en een ander van 50€.)


                        .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oplichting via 2dehands ?

                          Vorige week ook een koper gehad die absoluut wou betalen met paypal en me vroeg daarvoor met aandrang vroeg een mail die ze had gezonden uit mijn spamfolder te halen. Dit is niet ok, betrof een phishingmail. Heb dit gemeld aan de politie via het online meldpunt. Niet de eerste keer dat ik daar louche kopers of verkopers tegenkom. 2dehands.be is wat mij betreft het electronisch equivalent van een rovershol aan't worden.
                          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oplichting via 2dehands ?

                            Vorige week iets gekocht via Marktplaats. De verkoper beheerste het Nederlands niet of nauwelijks en stuurde een oneindige reeks (niet echt ter zake doende Mailtjes).
                            Het was een gok maar de koop toch gesloten. Ik heb het geld niet meteen overgemaakt maar pas in de loop van de volgende dag. Toch arriveerde het pakketje op deze zelfde dag voor de betaling al bij mij thuis.
                            Zo zie je maar de dingen zijn niet altijd wat ze lijken
                            http://www.smuttynose.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oplichting via 2dehands ?

                              Beetje off topic, maar gaat ook wat over 2dehands.
                              Gisterenmorgen (dinsdag) om 11h vraagt iemand de prijs van een artikel op 2dehands.
                              Hij gaat akkoord met de prijs, en vraagt mijn gegevens.
                              Uurtje later stuurt hij zijn gegevens en een rekeningsuitreksel van de betaling. Ik verpak het artikel in noppenfolie en een kartonnen doos.
                              Print een verzendlabel van Bpost af (5€), en breng het pakketje om 15h45 binnen in het postkantoor van Ekeren (Antwerpen Noord).
                              Volgens postbediende zou het pakketje donderdagmorgen (morgen) bij de bestemmeling zijn.
                              Deze morgen om 10h20 stuurde de koper al een mail dat zijn pakket in Ieper was afgeleverd bij hem thuis !
                              Dat is de eerste keer dat ik de post zo snel zag werken (en dan nog "s nachts).

                              Comment

                              Working...
                              X