Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Fall of Orange

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] The Fall of Orange

    Niet ver van mij thuis, één van mijn favoriete bomen; groeit compleet scheef richting vijver. Vandaag stond hij bijzonder te pronken in het licht.
    Niet dat het mij stoort maar je kan beneden de convergentie zien aan de bomen; te wijten aan de 18mm en de inclinatie van zowat 70° omhoog.
    Voor degenen die zich storen dat je de foto niet volledig in beeld te zien krijgt: gewoon klikken op de gele balk en je ziet hem volledig op je scherm, F11 en de werkbalken gaan ook weg.


    Voor de aficionados van natuurlijke kleuren: geen saturatie toegevoegd, alleen een gematigde vibrance van +20 in ACR. Verder wat contrast en oplichten boomstam.

    ISO 100 - f/8 - 1/60sec
    Last edited by tcf; 19 november 2017, 19:04.

  • #2
    Re: The Fall of Orange

    Prachtig gecomponeerde foto. Al scrollend: Na een kleurrijk begin en een massieve stam die diepte (hoogte) brengt volgt de beloning onderaan, de bomen op de andere oever
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: The Fall of Orange

      dit mag je als een toppertje aanzien hoor ,mooi opgebouwde foto ,de kleuren zijn super en idd zo is het nu in werkelijkheid ,vind het zelfs uitzonderlijk mooi dit jaar , prachtig gedaan

      Comment


      • #4
        Re: The Fall of Orange

        Fascinerende kleuren in mooi contrast met lucht en omgeving. Een prima portretfoto van de natuur Als deze kolos ooit in 't water valt zal de omgeving eventjes verdrinken, zo interpreteer ik deze foto
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: The Fall of Orange

          mooie herfstfoto met veel kleurenspel.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: The Fall of Orange

            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            ... ,de kleuren zijn super en idd zo is het nu in werkelijkheid ,vind het zelfs uitzonderlijk mooi dit jaar , ...
            Toen ik op het bankje voor die boom zat te wachten tot het licht goed zat moest ik denken aan een quote van iemand hier enige dagen geleden die zei dat hij vond dat er dit jaar weinig kleur in de herfst zat. Op dat moment leek het even zo maar het was net opgehouden met regenen en de wolken dreven weg. In het westen kon je zien dat de zon zich aan het opmaken was en 5 minuten later baadde heel de scene in het intense lage licht en kwam er overal structuur en contrast tevoorschijn. Dus voor mij is de herfst dit jaar inderdaad ook een topper.

            Comment


            • #7
              Re: The Fall of Orange

              Verassende compo met prachtige kleuren. Knap!
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: The Fall of Orange

                Mooie opname hoor met fijne herfstkleuren waarbij het zonnetje goed helpt daarin
                Bovenaan een klein stukje (cm'ke) eraf zodat dat takje weg is en hij is volledig af
                De vertekening valt wel hard op maar nemen we er wel bij voor de originaliteit

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: The Fall of Orange

                  Absoluut een originele kijk om een doorkijk te maken op deze manier, maar toch de boom als hoofdonderwerp..Het licht maakt hier de kleuren helemaal tot leven komen..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Fall of Orange

                    Mooi en zeker origineel.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Fall of Orange

                      Bedankt aan allen voor de fijne reacties.
                      'k Had eerlijk gezegd meer opmerkingen verwacht ivm de kleuren maar zoals gezegd rond deze tijd vh jaar met een laag herfstzonnetje lijkt het echt wel of de bladeren in brand staan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Fall of Orange

                        Als liefhebber van dit seizoen....heerlijk die kleuren!
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment

                        Working...
                        X