Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vik Black Beach

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Vik Black Beach

    een mooi maar o zo een gevaarlijk strand ,vergelijk het niet met de opaalkust waar ik heel veel vertoef , men spreekt daar van de vijfde golf , je staat mooi tegen de branding met je statief te fotograferen en plots sta je tot over je knieën in het water ,maar dat is nog het ergste niet ,want als het water dan terugtrekt is die kracht zo sterk en wordt tegelijkertijd de lavazand korrels weggezogen van onder je voeten ,zodat je met heel veel moeite kan rechthouden en daarbij ook nog je materiaal beschermen , als je de zee ingeraakt is er weinig kans om te overleven bij dergelijke golven toen en een temp van 2° ,ik heb toch efkens sans gehad
    grote versie
    dank om te kijken

  • #2
    Re: Vik Black Beach

    Prachtige foto, weinig commentaar geven, gewoon genieten.

    Comment


    • #3
      Re: Vik Black Beach

      Heel mooi

      Comment


      • #4
        Re: Vik Black Beach

        Prima actie en sfeer. Goed afgewerkte foto en proficiat voor je zwartwit initiatief, je wordt nog 'nen echte' ... als je tenminste het nog een tijd overleeft want je avonturen beginnen me op te vallen !
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Vik Black Beach

          wow, valt des te meer op omdat we je kennen als kleurenmens. de lijntjes in het water op het strand maken de foto, en dat kan idd. heel mooi in zwartwit !
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Vik Black Beach

            Knappe foto Patrick, dit is een foto die zonder statief onmogelijk is. Ik heb wel even last om me te oriënteren hier...
            Maar wat je zegt over die golven klopt, laatst op het ijsbergenstrand heb ik me toch ook een paar keer laten vangen. Hoe gaat dat, je bent erg geconcentreerd bezig en let niet meer op....
            Maar ik heb in al die jaren toch wel zottere zaken meegemaakt op IJsland, fouten die ik beslist niet meer zou maken maar die ik destijds zwaar heb moeten bekopen.... heb ik je ooit verteld van mijn "stunt" bij Geysir ??? Zoniet, dan is dit voor zaterdag
            Nog zo'n knappe stoot dateert van 2014 in Kerlingarfjöll, had ik toen geen wandelstokken gehad, ik zat daar nog altijd in die hete smurrie (fel vermagerd natuurlijk ). Toegegeven, ik had daar niet mogen komen.....
            Nog in 2014 hadden IJslanders me er strikt op gewezen dat ik bepaalde dingen NIET mocht doen, ik heb het zelfs moeten beloven op mijn communiezieltje..... aan hen en aan mijn vrouw.... Maar ik heb ze toch allemaal mooi op mijn palmares
            En er zijn er echt niet veel die dat kunnen zeggen
            Ben je bij Ofaerufoss geweest ? Tot in 1994 was er daar een natuurlijke basaltbrug (NAUW en HOOG !!!!!) over de waterval. Ik heb er nog over gelopen (wel met een bang hartje). Het was voor mij de mooiste waterval van heel IJsland, helaas was die aardbeving er te veel aan. Jammer.
            Over die stunt bij Kverkfjöll ga ik het maar niet hebben, manman, ik heb daar tegen mijn voeten gekregen van die gids

            Comment


            • #7
              Re: Vik Black Beach

              Sjieke... vooral grote versie in indrukwekkend.
              Heb je focus stacking toegepast om deze zo scherp te krijgen?
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Vik Black Beach

                Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                Sjieke... vooral grote versie in indrukwekkend.
                Heb je focus stacking toegepast om deze zo scherp te krijgen?
                Dank je Steef, neen totaal niet, maar bij groothoek is je DOF heel groot

                Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Vik Black Beach

                  Prachtig.
                  Al is geen enkele foto imo een levensbedreigend risico waard, voor jezelf of voor potentiele redders.

                  grten, Geert

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vik Black Beach

                    Mooie beeldopbouw en op het juiste moment vastgelegd Patrick
                    Ik vind de omzetting ook wel geslaagd doch heb ik voor deze locatie voorkeur naar een kleurenversie door de blauwe lucht en het zwarte strand, dat komt er op deze niet zo goed uit

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vik Black Beach

                      Je post niet heel veel landschappen in zwart-wit, maar zou zo zeggen als ze allemaal zo zijn als deze...Laat ze maar komen..
                      Vooral die dynamiek in het water over dat zwarte zand is top!!
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vik Black Beach

                        dank jullie voor de fijne commentaren

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vik Black Beach

                          Prachtige foto Patrick !

                          Moest je zulke opname hebben zonder een steen vooraan maar met in de hele voorgrond dergelijk strak gelijnd water zoals rechts van die steen dat zou ook super zijn ... dat zegt mijn gevoel mij hé
                          Ik denk dat jij u wel recht houdt want ik heb al verhalen gehoord van aan de opaalkust waar jij van de ene steen naar de andere lijkt te zweven en dat heb ik uit goede bron !
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vik Black Beach

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            Prachtige foto Patrick !


                            Ik denk dat jij u wel recht houdt want ik heb al verhalen gehoord van aan de opaalkust waar jij van de ene steen naar de andere lijkt te zweven en dat heb ik uit goede bron !
                            hi hi je maakt mij nieuwsgierig

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vik Black Beach

                              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                              hi hi je maakt mij nieuwsgierig
                              Zegt DC je iets ? (Het is geen Washington)
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X