Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

200mm lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 200mm lens

    Ik fotografeer tafeltennis met een Canon 1d MKiv icm Canon 135mm F2.0. Meestal heb ik aan deze lens voldoende, sommige situatie zou ik wat meer mm willen hebben. heb ook een canon 70-200 F4.0 (non IS)maar moet dan behoorlijk hoog in mijn ISO gaan zitten wil ik nog een sluitertijd van 500e kunnen halen. Ben nu aan het kijken welk keuzes er zijn om toe te voegen.
    Kom uit op

    Canon 200mm F2.8 (F2.0 is boven mijn budget)
    Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD
    Canon 70-200mm F2.8 iS II

    Wellicht zijn er meer interessante(re) opties waar ik nu niet aan denk

    Vragen die ik dan heb is hoe verhoudt zich de scherpte tussen deze drie, ik denk dat primes altijd scherper zijn dan de zooms. Maar de 200mm is een al wat oudere lens en de andere twee wat nieuwer, dus wellicht is dit achterhaalt.

    en hoe is de verhoudt zich de AF tov elkaar.

    Het gaat mij vnl om het bereik 180 - 200mm, scherpte en AF snelheid en niet het gat daaronder, dat vangt de 135mm wel op. Ook voor andere fotografie doeleinden waar lichtsterkte minder belangrijk is heb ik de 70-200 F4

    Alvast bedankt voor jullie reacties

  • #2
    Re: 200mm lens

    Ik gebruik de Canon 70-200 f2,8 L IS II heel dikwijls met het diafragma helemaal open, de scherpte is dan zeker geen probleem.
    De autofocus van die lens is ook heel erg snel.

    Maar ik heb de Tamron nog nooit gebruikt, ik kan dus geen vergelijking maken tussen die twee.

    Een andere lichtsterke tele is de Sigma 180mm f2,8 OS macro, die is optisch ook heel erg goed, maar de autofocus is naar mijn mening véél te traag voor actiefotografie.
    Het is verder een heel goede lens, zeker voor macrofotografie (heel scherp met een mooie zachte achtergrond), maar ik zal ze nooit meenemen voor actiefotografie, daarvoor gebruik ik de Canon 70-200 of de 100-400 als er voldoende licht is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 200mm lens

      Misschien is de Canon 70-200mm F2.8 ook een interessante optie. Deze kost momenteel 1128 Euro (na cashback).

      Comment

      Working...
      X